The aim of this research is carrying out to reveal the perceptions and experiences of primary school teachers regarding the distance education activities and to determine their opinions and suggestions about the process carried out by the Ministry of Education due to the Covid-19 pandemia. The participants of the study are 126 primary school teachers, 59 female, and 67 male working in primary schools affiliated to the Ministry of National Education in the central district of Osmaniye in the spring semester of the 2019-2020 Academic Year. The data were collected through the "Opinions and Suggestions Form About Distance Education Process " prepared by the researchers. The obtained data were analyzed using the "descriptive analysis" technique. As a result of study, the encountered problems were collected under three main themes as the teachers’ problems, the students’ problems and parents’ problems; the contribution of process to them under one main theme and their suggestions regarding the process under a different theme. Teachers have suggested enriching the EBA course contents, technical support, not only the lessons for the curriculum but also organizing social, cultural and artistic activities, making class attendance obligatory, organizing training for parents and in-service training activities for the teachers.
Bu araştırmanın amacı, Covid-19 salgını nedeniyle Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından uygulanan uzaktan eğitim sürecinde, sınıf öğretmenlerinin sürece ilişkin görüş ve önerilerini belirlemektir. Katılımcılar 2019-2020 Yılı Bahar Döneminde Osmaniye ili Merkez ilçesinde devlet okullarında görev yapmakta olan 59 kadın, 67 erkek olmak üzere toplam 126 sınıf öğretmenidir. Tarama modellerinden tekil tarama modeline göre yürütülen çalışmada veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan “Uzaktan Eğitime Yönelik Görüş ve Öneri Formu” ile çevrim içi toplanıp analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda yaşanan sorunlar öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin yaşadıkları sorunlar olmak üzere üç ana tema altında, sürecin kendilerine olan katkısı bir ana tema altında ve sürece yönelik önerileri ise ayrı bir tema altında toplanmıştır. Öğretmenler yaşadıkları sorunlara paralel olarak EBA içeriğinin geliştirilmesini, teknik destek sağlanmasını, ders içerikleri dışında sosyal, kültürel, sanatsal faaliyetlere de yer verilmesini, derslere katılımın zorunlu hale getirilmesini, velilere yönelik eğitim faaliyetleri ve öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitim faaliyetleri gerçekleştirilmesini önermişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 2 |