Özet
Amaç: Bu çalışma hemşirelerin mesleki
gelişiminde sosyal medya kullanım durumlarını belirlemek amacıyla
yapılmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı olarak Şubat-Mart 2016
tarihlerinde yapılan çalışmanın evrenini bir Kamu Hastanesi’nde çalışan 112 hemşire
oluşturmuştur. Araştırmada herhangi bir örnekleme yöntemine gidilmeyip evrenin
tamamı örneklem olarak alınmış ve araştırmaya katılmayı kabul eden 100 hemşire
ile çalışma tamamlanmıştır. Araştırmanın verileri literatür doğrultusunda
araştırmacılar tarafından hazırlanan “Veri Toplama Formu” kullanılarak, yüz
yüze görüşme tekniği ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı
istatistikler, t testi ve ki kare testi kullanılmıştır. Etik açıdan araştırmanın
yürütüldüğü hastanenin bağlı olduğu Kamu Hastaneler Birliği Genel Sekreterliğinden
yazılı izin ve araştırmaya katılan hemşirelerden sözlü onam alınmıştır.
Bulgular: Araştırmada hemşirelerin % 96’sının
sosyal medya kullandığı, %79’unun mesleki gelişimleri için sosyal medya
ağlarını kullandığı ve %77’sinin hemşirelik mesleğinin gelişmesinde sosyal
medyanın etkili olduğunu düşündüğü belirlenmiştir. Hemşirelerin mesleki
gelişimleri için sosyal medya ağlarından Facebook, Twitter, Messenger, Whatsapp,
Instagram ve Youtube kullandıkları bulunmuştur. Hemşirelerin mesleki
gelişimleri için sosyal medyadan; %51’inin
hemşirelikle ilgili bir gruba üye olduğu, %75’inin haberleri, %61’inin
videoları, %78’inin yeni bilgileri ve araştırmaları, %59’unun projeleri, %71’inin yasal
değişiklikleri, %73’ünün iyi uygulamaları, %39’unun mesleki derneklerle ilgili
faaliyetleri takip ettiği ve %52’sinin mesleki paylaşımlar yaptığı
belirlenmiştir. Hemşirelerin yaşı, çalışma yılı ve eğitim durumu ile sosyal
medyayı mesleki gelişimleri için kullanma durumları arasında istatistiksel
olarak anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir (p<0.05).
Sonuçlar ve Öneriler: Araştırma
kapsamındaki hemşirelerin çoğunun sosyal medyayı mesleki gelişimleri için
kullandığı, sosyal medyada hemşirelikle ilgili bir
gruba üye olduğu, sosyal medyada meslekle ilgili haberleri, videoları,
yeni bilgileri, araştırmaları, projeleri, yasal değişiklikleri, iyi
uygulamaları, mesleki dernek faaliyetlerini takip ettiği ve mesleki paylaşımlar yaptığı belirlenmiştir. Bu sonuçlar
doğrultusunda; hemşirelerin mesleki gelişimleri için sosyal medya ağları
üzerinden eğitim programlarının ve faaliyetlerin yapılması önerilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Research |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2018 |
Submission Date | December 7, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0).