Günümüzde insan kaynağı her işletmede olduğu gibi, emek yoğun özellikli turizm sektöründe de çok önemlidir. Mesleki eğitimlerine devam turizm öğrencilerine iletişim becerilerinin kazandırılması ve geliştirilmesi eğitim sürecinde ön planda tutulması gereken önemli bir konudur. Bu kapsamda özellikle bu süreçteki kişilerin iletişim becerilerinin ne durumda olduğunun tespiti önemlidir. Bu araştırmanın amacı, lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin iletişim becerilerinin belirlenmesidir. Bu kapsamda araştırma 2014-2015 öğretim yılı bahar döneminde Afyon Kocatepe Üniversitesi Turizm Fakültesinde lisans düzeyinde eğitim gören turizm öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Anket yöntemi ile verilerin toplandığı araştırmaya 345 öğrenci katılmıştır. Araştırmadan çıkan sonuçlara göre, öğrencilerin iletişim becerilerinin genel olarak yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca kadın öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha yüksek iletişim becerilerine sahip oldukları da araştırmada elde edilen bulgulardandır
Today, as in every business, human resources is also very important in the labor intensive tourism sector. Providing and improving communication skills of tourism students who continue their vocational training is an important issue in the educational process. In this context, determining communication skills of the people in this process is important. The purpose of this research is to determine the graduate-level tourism students' communication skills. In this context, this research was carried out to the undergraduate level students studying at Afyon Kocatepe University Faculty of Tourism on 2014-2015 academic year spring semester. Survey method was used as a data collection method and 345 students participated to the research. According to the results of the study, students' communication skills were found to be generally high. Also according to the findings, female students have higher communication skills than male students
Other ID | JA33DY33GA |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2015 |
Submission Date | December 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 14 Issue: 4 |