Öğrenme ortamı eğitim-öğretim faaliyetleri ve öğrenen sağlığı açısından üzerinde önemle durulması gereken konudur. Öğretim amaçlarının gerçekleşme düzeyini ve öğrenen sağlığını etkilediği bilinmektedir. Öğrenme ortamlarında pek çok değişken iç içedir. Ortam sıcaklığı, gürültü, nem ve aydınlatma bunlardan birkaçıdır. Bu değişkenlerin ortamdaki düzeylerinin belirlenen sınırların dışında olması öğretim kayıplarının gerçekleşmesine ve öğrenen sağlığının bozulmasına neden olabilir. Bu araştırma Türkiye’deki ortaöğretim kurumlarını bu yönüyle değerlendirmek amacıyla yürütülmüştür. Rastgele seçilen okullardaki sınıflardan Environment Meter- DT 8820, GMI PN 66094 ve AARONIA AG SPECTRAN cihazlarıyla çeşitli ölçümler alınarak bu ölçümlerin alan yazın bulgularıyla uygunluğu tartışılmıştır. Araştırma bulgularına göre sınıflardaki sıcaklık ve karbondioksit değerleri belirlenen limitlerin dışındadır. Bunun yanında birçok sınıftaki gürültü değerlerinin insan sağlığını bozabilecek sınırların üzerinde olduğu ve sınıflardaki renk tercihlerinin yanlış yapıldığı görülmüştür. Elde edilen bulguların insan metabolizması üzerindeki etkileri değerlendirildiğinde öğrenenlerin olumsuz etkilenebileceği, dikkatlerinin dağılabileceği hatta uzun vadede daha ciddi sağlık sorunlarının yaşanabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Bu yönüyle okul inşa ve yerleşim şartlarını düzenleyecek kanun ve yönetmeliklerinin çıkarılması, bu yönetmeliklerde kesin sınırlar belirlenmesi önemle önerilmektedir. Ayrıca sınıflarda iç ve dış hava kalitesini ölçerek gerekli düzenlemeleri yapacak elektro-mekanik sistemlerin yarar getirebileceği düşünülmektedir
Health is an issue whose importance needs to be focused in the learning environment and learning activities in education. The level of teaching and learning is known to effect health of learners. Learning environments are teeming with many variables. Ambient temperature, noise, humidity and illumination are a few of them. If these variables are outside the specified limits for ambient levels this may need to a loss of learning and adversely affect the health of learners. This research was conducted to evaluate this aspect at institutions of secondary education in Turkey. The literature discusses the findings of various measurements that were taken with a variety of devices such as the Environment Meter-DT 8820, GMI PN 66094 and AARONIA AG SPECTRAN at randomly selected schools and classes. The temperature and carbon dioxide values in the classrooms were outside the defined limits according to research findings. In addition, many classrooms had noise levels above limits which could impair human health and some color selections in classrooms were made incorrectly. When the results of the findings are analyzed, we find the learner’s metabolism is negatively affected; attention loss and serious health problems may be experienced in the long run. It is highly recommended that laws and regulations regarding school construction and settlement be enacted and that precise limits be defined in those laws. In addition, it is thought establishing electromechanical systems to measure indoor and outdoor air quality in classrooms would bring benefits
Other ID | JA33AY65TB |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2012 |
Submission Date | June 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 11 Issue: 1 |