Bu araştırmanın amacı, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı‟nda öğrenim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin bilimin doğası hakkındaki görüşlerini incelemektir. Araştırmada ayrıca öğrencilerin bilimin doğası alt boyutlarındaki profillerinin bazı değişkenlere (cinsiyet, sınıf düzeyi) göre durumu ortaya konulmuştur. betimsel gelişimsel modelde kesitsel bir araştırmadır. Araştırma 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Çukurova Üniversitesi ile Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği A.B.D.‟nda öğrenim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıf toplam 492 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler “Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşler” anketi ve kişisel bilgi formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda, bilimin doğası alt boyutları açısından öğrencilerin pozitivist, tümdengelimci, bağımsızcı, içerikçi ve realist bir profil sergiledikleri belirlenmiştir. Öğrencilerin bilimin doğası alt boyutlarına ilişkin görüşlerinin cinsiyet ve sınıf düzeyine göre farklılaştığı saptanmıştır. Sonuç olarak, bu araştırmada sınıf öğretmenliği öğrencilerinin bilimin doğası hakkındaki görüşlerinde hâkim olan görüşün pozitivist inanış olduğu ortaya çıkmıştır. Pozitivist bilim inanışının sorgulandığı bu çağda araştırmaya katılan sınıf öğretmenliği öğrencilerinin böyle bir profil çizmelerinin nedenleri incelenmelidir
The main objective of this research is to analyze primary education department 1st, 2nd, 3rd and 4th year students‟ perspectives about the nature of the science. Also, the study has revealed the students‟ profiles in the sub-categories of the nature of the science regarding some variables such as gender and class. The study is a descriptive survey research. The research was conducted with 492 Çukurova University and Mustafa Kemal University, Education Faculty, Primary Education Department 1st,2nd, 3rd and 4th year students in the academic year of 2012-2013. The data was collected through “the Inventory of the Point of Views about the Nature of the Science” and Personal Information Form. The results of the study have shown that the students employ positivism, deductivism, decontextualism, content and realism profiles in terms of the sub-categories of the nature of science. It has been observed that the students‟ views about the sub-categories of the nature of science have differed regarding gender and class. As a result; in this study, it has been seen that the dominant view about the nature of science among the students is positivism. In our time when the positivism has been questioned, why the students have such a view should be further investigated
Other ID | JA33BM33MB |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Submission Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 13 Issue: 4 |