It
has been suggested that if student teachers formally reflect on teaching
dilemmas they confront, it may be possible for them to uncover new
understandings of the teaching and learning process. The starting point of this
study is to help student teachers be aware of their own conflicts in teaching
English and talk about them explicitly, which is thought to lead them to make
theory-informed evaluation of their ways of thinking and to stimulate the habit
of reflective inquiry. Employing the qualitative approach, this paper outlines
and interprets how student teachers in a practicum course in Turkey reflected
on their teaching dilemmas just after they completed their teaching practice in
their practice schools. The dilemmas student teachers reflected on were on
three dimensions of a lesson: planning, managing, and conducting the lesson. The
interpretations included conflicting thoughts, values, or expectations of
student teachers throughout the teaching process as a whole; and the issues
that guided them in deciding on their courses of action.
Öğretme ve öğrenme
süreçleri hakkında yeni anlayışların ortaya çıkacağı düşünüldüğü için, öğretmen
adaylarının ders kapsamında öğretmenlik uygulaması sürecinde deneyimlediği
ikilemler üzerine yansıtıcı düşünmeleri önerilmektedir. Bu çalışmanın çıkış
noktası, aday öğretmenlere İngilizce öğretiminde yaşadıkları kendi ikilemlerinin
farkına varmalarına ve bunları açıkça ortaya koymalarına yardım edebilmektir.
Bu yol izlenerek, aday öğretmenlerin kendi düşünme sistemleri üzerine kuramsal
bakış açılı değerlendirmeler yapmaya ve yansıtıcı sorgulamalar yürütmeye
yönlendirileceği düşünülmüştür. Nitel yaklaşımı benimseyen bu çalışma,
Türkiye’de öğretmenlik uygulaması dersini alan aday öğretmenlerin uygulama
okullarında örnek derslerini tamamladıktan hemen sonra öğretim sürecinde
yaşadıkları ikilemler üzerine ne düşündüklerini ortaya koymakta ve
yorumlamaktadır. Aday öğretmenlerin
yaşamış oldukları öğretme süreci ikilemleri, bir dersin üç boyutu olan
planlama, yürütme ve yönetme boyutlarında yaşanan ikilemlerdir. Çalışmanın
bulguları, bütüncül olarak, aday öğretmenlerin bir öğretme süreci içerisindeki
çelişen düşüncelerini, değerlerini veya beklentilerini ve de bu ikilem
durumlarında uygulamaya koydukları kararları nelerin yönlendirdiğini
içermektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Language Studies |
Journal Section | English Language and Literature |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | July 31, 2019 |
Acceptance Date | December 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Vol 18 IDEA Special Issue |