The Views of Teachers on the Upper Primary Social Studies Curriculum and Its Practice
Year 2010,
Volume: 1 Issue: 1, 17 - 49, 30.11.2010
Uygulanması Hakkında Öğretmen Görüşleri
Erkan Dinç
Yasin Doğan
Abstract
This study aims to put social studies teachers' views forth in relation to the new social studies curriculum and its practice. Through examining the views of teachers, it is proposed to reveal their experiences and perspectives in order to show the problems and shortcomings of the new curriculum and its practice, and put forward their suggestions for improvement. In this study, semi-structured interview schedule prepared in accordance with the qualitative research approach is used as a data collection tool. NVivo qualitative analysis software was used to analyze. The findings revealed teachers' positive view points on the new curriculum in general.
References
- Aykaç, N. ve Başar, E. (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Eğitim Programının Değerlendirilmesi. Y. Kavak, E. Taşdemirci. (Ed). Eğitimde Yansımalar VIII. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu Kitabı (14-16 Kasım 2005, Kayseri). 343-361. Ankara: Sim Matbaası.
- Aykaç, N. (2007). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Eğitim-Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 6(22),46-73, http://www.e-sosder.com. Erişim Tarihi: 05. 03.008.
- Balcı, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve Ilkeler. (5. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
- Bruner, J. (1977). The Process of Education. Cambridge: Harward University Pres.
- Canerik, H. (2005). Sosyal Bilgiler Programı ve Öğretimi. Y. Kavak, E. Taşdemirci. (Ed). Eğitimde Yansımalar VIII. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (14-16 Kasım 2005, Kayseri). 362-371. Ankara: Sim Matbaası.
- Carr, M. , Barker, B., Bell, B., Biddulph, F., Jones, A., Kirkwood, V., Pearson, J. & Symington, D. (1994). The constructivist paradigm and some implications for science content and pedagogy. In P. J. Fensham, R. T. Gunstone & R.T White (Eds.), The Content of Science. . 147-160. London: The Falmer Press.
- Demirel, Ö. (2004). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. (7.Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
- Doğanay, A. (2009). Çağdaş Sosyal Bilgiler Anlayışı Işığında Yeni Sosyal Bilgiler Programının Değerlendirilmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2),77- 96
- Doğanay, A. (2002). Sosyal Bilgiler Öğretimi. C. Öztürk ve D. Dilek (Ed.) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. 15-46. Ankara: PegemA Yayıncılık.
- Doğanay, A. ve Sarı, M. (2008). Öğretmen Gözüyle Yeni Sosyal Bilgiler Programı: Adana İlinde Bir Araştırma. İlköğretim Online. 7(2),468-484. http://ilkogretim- online.org.tr Erişim Tarihi: 12.06.2009.
- Dündar, H., Kayhan, C. ve Yel, S. (2006). İlköğretim Sosyal Bilgiler 4-5 Programının Değerlendirilmesi. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiriler Kitabı, (14-16 Nisan 2006, Kayseri ) C.1, 436-441. Ankara. Kök Yayıncılık.
- Erden, M. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. (2.Baskı). İstanbul: Alkım Yayıncılık.
- Fensham, P. J, Gunstone, R. F. & White, R. T. (1994). Science Content and Constructivist Views of Learning and Teaching. in P. J. Fensham, R. F. Gunstone & R. T. White (Eds.) The Content of Science. 1-8. London: The Falmer Press.
- Fullan, M. (1991). The New Meaning of Educational Change. London: Cassell.
- Gömleksiz, M. N. (2005). Yeni İlköğretim Programının Uygulamadaki Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 5(2), 371-384.
- Gömleksiz, M.N. ve Bulut, İ. (2006). Yeni Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Uygulamadaki Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Kuram ve uygulamada Eğitim Yönetimi, 12(47), 393-421
- Güven, S., Gökbulut, Y. ve Yel, S. (2006). 4. ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programına ilişkin Öğretmen Görüşleri. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiriler Kitabı, (14-16 Nisan 2006, Kayseri ) C.1, 465-4715. Ankara. Kök Yayıncılık.
- MEB. (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
- MEB İlköğretim Genel Müdürlüğü, (2008). İlköğretim Programları ve Ders Kitaplarının Değerlendirilmesi ve Değerlendirme Sonuçlarının Ortaöğretim ile Paylaşılması Çalıştayı Çalışma Raporu, 21-23 Mayıs 2008: Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
- Öztürk, C. ve Dilek, D. (2002). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
- Öztürk, C. ve Tuncel, G. (2006). Yeni 4. ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ile ilgili Öğretmen Görüşleri. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiriler Kitabı, (14-16 Nisan 2006, Kayseri ) C.II, 184-194. Ankara: Kök Yayıncılık.
- Perkins, D.N. (1999). The Many Faces of Constructivism. Educational Leadership. 57(3), 6-11.
- Schunk, D.H. (2004). Learning Theories: an educational perspective. New Jersey: Prentice Hall Inc.
- Silverman, D. (2000). Doing Qualitative Research: a practical handbook. London: Sage.
- Sönmez, V. (1999). Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu. İstanbul: MEB Basımevi.
- Taş, A. M. (2007). Yeni Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.17, 519-532
- Tesch, R. (1990). Qualitative Research: analysis types & software tools. London: Routledge/Falmer.
- Wertsch, J.V. (1997). Vygotsky and the Formation of the Mind. Cambridge: Harward University Press.
- Windschitl, M. (2002). Framing Constructivism in Practice as the Negotiation of Dilemmas: an analysis of the conceptual, pedagogical, cultural, and political challenges facing teachers. Review of Educational Research, 72(2), 131-175.
- Wood, D. (1998). How Children Think and Learn. (2nd ed.) Oxford: Blackwell Publishing.
- Yanpar, T. (2006). Etkili ve Anlamlı Öğrenme İçin Kuramsal Yaklaşımlar ve Yapılandırmacılık. C. Öztürk (Ed.) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi: Yapılandırmacı Bir Yaklaşım. 85-109. Ankara: PegemA Yayıncılık.
- Yapıcı, M. ve Demirdelen C. (2007). İlköğretim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri, İlköğretim Online, 6(2), 204-212, 2007. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 12 Haziran 2009 tarihinde indirilmiştir.
- Yaşar, Ş. (2005). Sosyal Bilgiler Programı ve Öğretimi. Y. Kavak, E. Taşdemirci. (Ed). Eğitimde Yansımalar VIII. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (14-16 Kasım 2005, Kayseri). 329-342. Ankara: Sim Matbaası.
Year 2010,
Volume: 1 Issue: 1, 17 - 49, 30.11.2010
Uygulanması Hakkında Öğretmen Görüşleri
Erkan Dinç
Yasin Doğan
References
- Aykaç, N. ve Başar, E. (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Eğitim Programının Değerlendirilmesi. Y. Kavak, E. Taşdemirci. (Ed). Eğitimde Yansımalar VIII. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu Kitabı (14-16 Kasım 2005, Kayseri). 343-361. Ankara: Sim Matbaası.
- Aykaç, N. (2007). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Eğitim-Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 6(22),46-73, http://www.e-sosder.com. Erişim Tarihi: 05. 03.008.
- Balcı, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve Ilkeler. (5. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
- Bruner, J. (1977). The Process of Education. Cambridge: Harward University Pres.
- Canerik, H. (2005). Sosyal Bilgiler Programı ve Öğretimi. Y. Kavak, E. Taşdemirci. (Ed). Eğitimde Yansımalar VIII. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (14-16 Kasım 2005, Kayseri). 362-371. Ankara: Sim Matbaası.
- Carr, M. , Barker, B., Bell, B., Biddulph, F., Jones, A., Kirkwood, V., Pearson, J. & Symington, D. (1994). The constructivist paradigm and some implications for science content and pedagogy. In P. J. Fensham, R. T. Gunstone & R.T White (Eds.), The Content of Science. . 147-160. London: The Falmer Press.
- Demirel, Ö. (2004). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. (7.Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
- Doğanay, A. (2009). Çağdaş Sosyal Bilgiler Anlayışı Işığında Yeni Sosyal Bilgiler Programının Değerlendirilmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2),77- 96
- Doğanay, A. (2002). Sosyal Bilgiler Öğretimi. C. Öztürk ve D. Dilek (Ed.) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. 15-46. Ankara: PegemA Yayıncılık.
- Doğanay, A. ve Sarı, M. (2008). Öğretmen Gözüyle Yeni Sosyal Bilgiler Programı: Adana İlinde Bir Araştırma. İlköğretim Online. 7(2),468-484. http://ilkogretim- online.org.tr Erişim Tarihi: 12.06.2009.
- Dündar, H., Kayhan, C. ve Yel, S. (2006). İlköğretim Sosyal Bilgiler 4-5 Programının Değerlendirilmesi. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiriler Kitabı, (14-16 Nisan 2006, Kayseri ) C.1, 436-441. Ankara. Kök Yayıncılık.
- Erden, M. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. (2.Baskı). İstanbul: Alkım Yayıncılık.
- Fensham, P. J, Gunstone, R. F. & White, R. T. (1994). Science Content and Constructivist Views of Learning and Teaching. in P. J. Fensham, R. F. Gunstone & R. T. White (Eds.) The Content of Science. 1-8. London: The Falmer Press.
- Fullan, M. (1991). The New Meaning of Educational Change. London: Cassell.
- Gömleksiz, M. N. (2005). Yeni İlköğretim Programının Uygulamadaki Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 5(2), 371-384.
- Gömleksiz, M.N. ve Bulut, İ. (2006). Yeni Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Uygulamadaki Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Kuram ve uygulamada Eğitim Yönetimi, 12(47), 393-421
- Güven, S., Gökbulut, Y. ve Yel, S. (2006). 4. ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programına ilişkin Öğretmen Görüşleri. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiriler Kitabı, (14-16 Nisan 2006, Kayseri ) C.1, 465-4715. Ankara. Kök Yayıncılık.
- MEB. (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
- MEB İlköğretim Genel Müdürlüğü, (2008). İlköğretim Programları ve Ders Kitaplarının Değerlendirilmesi ve Değerlendirme Sonuçlarının Ortaöğretim ile Paylaşılması Çalıştayı Çalışma Raporu, 21-23 Mayıs 2008: Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
- Öztürk, C. ve Dilek, D. (2002). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
- Öztürk, C. ve Tuncel, G. (2006). Yeni 4. ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ile ilgili Öğretmen Görüşleri. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiriler Kitabı, (14-16 Nisan 2006, Kayseri ) C.II, 184-194. Ankara: Kök Yayıncılık.
- Perkins, D.N. (1999). The Many Faces of Constructivism. Educational Leadership. 57(3), 6-11.
- Schunk, D.H. (2004). Learning Theories: an educational perspective. New Jersey: Prentice Hall Inc.
- Silverman, D. (2000). Doing Qualitative Research: a practical handbook. London: Sage.
- Sönmez, V. (1999). Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu. İstanbul: MEB Basımevi.
- Taş, A. M. (2007). Yeni Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.17, 519-532
- Tesch, R. (1990). Qualitative Research: analysis types & software tools. London: Routledge/Falmer.
- Wertsch, J.V. (1997). Vygotsky and the Formation of the Mind. Cambridge: Harward University Press.
- Windschitl, M. (2002). Framing Constructivism in Practice as the Negotiation of Dilemmas: an analysis of the conceptual, pedagogical, cultural, and political challenges facing teachers. Review of Educational Research, 72(2), 131-175.
- Wood, D. (1998). How Children Think and Learn. (2nd ed.) Oxford: Blackwell Publishing.
- Yanpar, T. (2006). Etkili ve Anlamlı Öğrenme İçin Kuramsal Yaklaşımlar ve Yapılandırmacılık. C. Öztürk (Ed.) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi: Yapılandırmacı Bir Yaklaşım. 85-109. Ankara: PegemA Yayıncılık.
- Yapıcı, M. ve Demirdelen C. (2007). İlköğretim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri, İlköğretim Online, 6(2), 204-212, 2007. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 12 Haziran 2009 tarihinde indirilmiştir.
- Yaşar, Ş. (2005). Sosyal Bilgiler Programı ve Öğretimi. Y. Kavak, E. Taşdemirci. (Ed). Eğitimde Yansımalar VIII. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu (14-16 Kasım 2005, Kayseri). 329-342. Ankara: Sim Matbaası.