Dünyada tüm milletlerin yazılı ve sözlü anonim halk edebiyatları vardır. Anonim halk edebiyatlarının çeşitliliği büyük ve köklü kültürlerde oluşur. Türk kültürü büyük ve köklü bir kültürdür. Türk dünyasının ortak eserlerine baktığımızda bunların örneklerini açıkça görüyoruz. Türk dünyasının sözlü kültürünün en önemli türlerinden biri de bilmeceler olmuştur. Bilmeceler Türk kültürünün Türk dünyasındaki en yaygın ve zengin türlerinden biridir. Bilmeceler, Türk halklarının farklı bölgelerinde asırlar boyunca özlerini koruyarak biriktirilen kültürünün günümüze kadar gelmesine büyük katkı sağlamıştır. Türk dünyasında bilmeceler, Türk dilli halklarda farklı adlarla her daim var olup canlılığını korumuştur. Bilmeceler bir milletin kültürünün yanı sıra, o milletin eğitiminin ve toplumun kıvrak zekâsının da göstergesi olmuştur. Bu çalışmanın amacı, bilmecelerin okul öncesi çocuklarının gelişimine olan katkısını belirlemektir. Toplumların geleceğini yetiştirilen bugünün çocukları belirler. Okul öncesi dönem çocuğun kültürel değerlerini özümseyeceği, dil ve bilişsel geliminin desteklendiği en uygun zaman aralığıdır. Gelişen ve sürekli değişim içinde olan teknolojiye rağmen bilmece sorma geleneği okul öncesi eğitimde Türkçe dil etkinlikleri içinde etkin kullanılmaktadır. O nedenle bilmece okul öncesi dönemde çocukların konuşma becerisini, yaratıcı düşünme becerisini, problem sorma ve çözme becerisini olumlu yönde desteklediği söylenebilir. Bilmeceler çocuğa oyun yoluyla verildiğinden dolayı, çocuk toplumun kültürünü öğrenir ve çocukta her yönden olumlu davranış değişikliği gerçekleşir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Journal of Turkic Civilization Studies © 2022 by TUAUM is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International
Journal of Turkic Civilization Studies by TUAUM is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International