Research Article
BibTex RIS Cite

Bibliometric Analysis of Theses on Job Satisfaction Published in the Field of Tourism

Year 2024, , 18 - 24, 15.06.2024
https://doi.org/10.58636/jtis.1443399

Abstract

Job satisfaction is shaped by individuals' satisfaction with their job and internal and external factors, and is found in various research in the field of tourism. However, in the direction of the research, no studies have been found that determine the future trend and and studies that expand the conceptual framework. In this context, it aims to make a bibliometric analysis by examining the postgraduate theses published in the National Thesis Center of the Higher Education Institution on the subject of job satisfaction in the field of tourism. For these purposes, 103 postgraduate theses opened to access were accessed and the data obtained were analyzed with statistical programs. The data obtained as a result of the examinations were shared by giving tables and figures, and the results and recommendations were interpreted by writting.

Ethical Statement

Çalışma ikincil verilerden elde edildiği için etik kurul beyanına gerek duyulmamıştır.

References

  • Akçadağ, S., & Özdemir, E. (2005). İnsan kaynakları kapsamında 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde iş tatmini: İstanbul’da yapılan ampirik bir çalışma, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 167-193.
  • Avcı, U., & Yıldırım, T. (2023). İnsan Kaynakları ve Turizmde İstihdam. Türkiye Turizm Zirvesi Çalıştayı Raporu içinde. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Badrianto, Y., & Ekhsan, M. (2020). Effect of work environment and job satisfaction on employee performance in pt. nesinak industries, Journal of Business Management and Accounting, 2(1), 85-91
  • Baş, T., & Ardıç K. (2003). The Impact of Age on the Job Satisfaction of Turkish Academicians, Gazi Üniversitesi İ. İ. B. F. Dergisi, 2, 89-102.
  • Bolat, O. S. T., Bolat, O. İ., & Kinter, O. (2017). Turizm sektöründe çalışma koşulları algısı, hizmet verme yatkınlığı ve mesleki yabancılaşma ilişkisi: turizm eğitimi alan öğrenciler açısından bir değerlendirme, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(3), 401-430.
  • Bostan, A., & Cebeci, T. (2023). Türkiye’de Turizm alanında yapılan tükenmişlik konulu tezlerin bibliyometrik profili, Tourism and Recreation, 5 (1), 1-9.
  • Bozkurt Ö., & Bozkurt İ. (2008). İş Tatminini Etkileyen İşletme İçi Faktörlerin Eğitim Sektörü Açısından Değerlendirilmesine Yönelik Bir Alan Araştırması, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1), 1-18.
  • Bozkurt, Ö. H., & Bayram, A. T. (2020). İş güvencesizliği, çalışma koşulları ve mesleki sosyal statünün mesleği bırakma niyeti üzerine etkisi, Business and Economics Research Journal, 11(3), 891-905.
  • Camcı, G. (2020). Seyahat işletmelerinde İş tatmini ve Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Ankara’da Faaliyet Gösteren A Grubu Seyahat Acenteleri Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi.
  • Choi, J.H., & Kim, T.Y. (2012). Work-family conflict, work-family facilitation, and job outcomes in the Korean hotel industry, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 24 (7), 1011-1028.
  • Çelik, M., & Bilginer, F. G. (2018). Psikolojik sermayenin iş tatmini üzerine etkisinde lidere duyulan güvenin aracılık rolü: turizm sektöründe bir araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31, 138-160.
  • Çöplü, T. (2020). İş tatminin Hizmet Yatkınlığı Üzerindeki Etkisi: Otel İşletmelerinde Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi.
  • Dormann, C., & Zapf, D. (2001). Job satisfaction: a meta-analysis of stabilities, Journal of Organizational Behavior, 22, 483–504. doi: 10.1002/job.98
  • Feller, I. (2005). Understanding and assessing: Bibliometrics as a method of measuring interdisciplinarity. Measurement, 3(1), 20-23.
  • Ekşili, N., Ünal, Z., & Gündüz, H. Z. (2016). İş tatmini ve kariyer planlama arasındaki ilişki: Konaklama işletmeleri yöneticileri üzerine bir araştırma. IMUCO, 350-356.
  • Heller, D., Judge, T., & Watson, D. (2002). The Confounding Role of Personality and Trait Affectivity in the Relationship Between Job and Life Satisfaction, Journal of Organizational Behavior, 23, 811-831.
  • Hulim, C. L., & Judge, T. A. (2003). Job attitudes. In W. C. Borman, D. R. Ilgen, & R. J. Klimoski (Eds.), Handbook of psychology: Industrial and organizational psychology (pp. 255–276). Hoboken, NJ: Wiley.
  • Ilies, R., & Judge, T. A. (2003). On the heritability of job satisfaction: The mediating role of personality, Journal of Applied Psychology, 88(4), 750.
  • Knoop, R. (1995). Relationships Among Job Involvement, Job Satisfaction and Organizational Commitment for Nurses, Journal of Psychology, (29) 641-666.
  • Koç, E. D. (2023). Turist Rehberliğine Dünyadan Genel Bir Bakış. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 34, (1), Bahar: 128 - 140, 2023
  • Kong, H., Jiang, X., Chan, W., & Zhou, X. (2018). Job satisfaction research in the field of hospitality and tourism. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 30(5), 2178-2194.
  • Kuşluvan, Z., & Kuşluvan, S. (2005). Otel İşletmelerinde İş ve İşletme ile İlgili Faktörlerin İşgören Tatmini Üzerindeki Görece Etkisi: Nevşehir Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2), 183-203.
  • Locke, E. A. (1976). The nature and causes of job satisfaction. In M. D. Dunnette (Ed.), Handbook of industrial and organizational psychology (ss. 1297– 1349). Chicago: Rand McNally.
  • Lorcu, F. (2020). Örneklerle Veri Analizi SPSS uygulamalı (2. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Mester, C., Visser, D. & Roodt, G. (2003). Leadership Style and Its Relations to Employee Attitudes and Behavior, SA Journal of Industrial Psychology, 29(2), 72-82.
  • Nergiz, E., & Yılmaz, F. (2016). Çalışanların iş tatmininin performanslarına etkisi: Atatürk havalimanı gümrüksüz satış işletmesi örneği, Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(4), 50-79.
  • Sığrı, Ü. (2018). Nitel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Sökmen, A. (2019). Örgütsel özdeşleşme, örgütsel bağlılık ve iş tatmini ilişkisi: Otel işletmelerinde bir araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7 (2), 980-990.
  • Stamolampros, P., Korfiatis, N., Chalvatzis, K., & Buhalis, D. (2019). Job satisfaction and employee turnover determinants in high contact services: Insights from Employees, Online reviews. Tourism Management, 75, 130-147.
  • Toker, B. (2007). Demografik Değişkenlerin İş Tatminine Etkileri: İzmir’deki 5 ve 4 Yıldızlı Otellere Yönelik Bir Uygulama, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 92- 107.
  • Tütüncü, Ö., & Kozak, M. (2007). An investigation of factors affecting job satisfaction. İnternational Journal of Hospitality & Tourism Administration, 8 (1), 1-19.
  • Uygungil Erdoğan, S. & Özgen Çiğdemli, A. Ö. (2021). Turizm Bağlamında İşgören Devri (Turnover) Çalışmalarının Bibliyometrik Analizi: Web of Science Örneği. Journal of Hospitality and Tourism Issues, 4, (2), 84-107.

Turizm Alanında Yayınlanmış İş Tatmini Üzerine Tezlerin Bibliyometrik Analizi

Year 2024, , 18 - 24, 15.06.2024
https://doi.org/10.58636/jtis.1443399

Abstract

İş tatmini, bireylerin bulunduğu işten memnun olma durumlarını açıklayarak içsel ve dışsal etkenlerle şekillenmekte ve buna yönelik turizm alanında çeşitli araştırmalar bulunmaktadır. Ancak yapılan araştırmalar doğrultusunda gelecek eğilimini belirleyen ve kavramsal çerçeveyi genişleten çalışmalara rastlanamamıştır. Bu kapsamda, turizm alanındaki iş tatmini konusu ile ilgili Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezinde yayınlanan lisansüstü tezlerini inceleyerek bibliyometrik bir analiz yapılması hedeflenmektedir. Bu amaçlar doğrultusunda, erişime açık olan 103 lisansüstü teze ulaşılmış ve elde edilen veriler istatistiki programlarla analiz edilmiştir. Yapılan incelemeler sonucunda elde edilen veriler tablolar ve şekiller verilerek paylaşılmış olup, sonuç ve öneriler kısmı yazılarak yorumlanmıştır.

References

  • Akçadağ, S., & Özdemir, E. (2005). İnsan kaynakları kapsamında 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde iş tatmini: İstanbul’da yapılan ampirik bir çalışma, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 167-193.
  • Avcı, U., & Yıldırım, T. (2023). İnsan Kaynakları ve Turizmde İstihdam. Türkiye Turizm Zirvesi Çalıştayı Raporu içinde. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Badrianto, Y., & Ekhsan, M. (2020). Effect of work environment and job satisfaction on employee performance in pt. nesinak industries, Journal of Business Management and Accounting, 2(1), 85-91
  • Baş, T., & Ardıç K. (2003). The Impact of Age on the Job Satisfaction of Turkish Academicians, Gazi Üniversitesi İ. İ. B. F. Dergisi, 2, 89-102.
  • Bolat, O. S. T., Bolat, O. İ., & Kinter, O. (2017). Turizm sektöründe çalışma koşulları algısı, hizmet verme yatkınlığı ve mesleki yabancılaşma ilişkisi: turizm eğitimi alan öğrenciler açısından bir değerlendirme, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(3), 401-430.
  • Bostan, A., & Cebeci, T. (2023). Türkiye’de Turizm alanında yapılan tükenmişlik konulu tezlerin bibliyometrik profili, Tourism and Recreation, 5 (1), 1-9.
  • Bozkurt Ö., & Bozkurt İ. (2008). İş Tatminini Etkileyen İşletme İçi Faktörlerin Eğitim Sektörü Açısından Değerlendirilmesine Yönelik Bir Alan Araştırması, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1), 1-18.
  • Bozkurt, Ö. H., & Bayram, A. T. (2020). İş güvencesizliği, çalışma koşulları ve mesleki sosyal statünün mesleği bırakma niyeti üzerine etkisi, Business and Economics Research Journal, 11(3), 891-905.
  • Camcı, G. (2020). Seyahat işletmelerinde İş tatmini ve Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Ankara’da Faaliyet Gösteren A Grubu Seyahat Acenteleri Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi.
  • Choi, J.H., & Kim, T.Y. (2012). Work-family conflict, work-family facilitation, and job outcomes in the Korean hotel industry, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 24 (7), 1011-1028.
  • Çelik, M., & Bilginer, F. G. (2018). Psikolojik sermayenin iş tatmini üzerine etkisinde lidere duyulan güvenin aracılık rolü: turizm sektöründe bir araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31, 138-160.
  • Çöplü, T. (2020). İş tatminin Hizmet Yatkınlığı Üzerindeki Etkisi: Otel İşletmelerinde Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi.
  • Dormann, C., & Zapf, D. (2001). Job satisfaction: a meta-analysis of stabilities, Journal of Organizational Behavior, 22, 483–504. doi: 10.1002/job.98
  • Feller, I. (2005). Understanding and assessing: Bibliometrics as a method of measuring interdisciplinarity. Measurement, 3(1), 20-23.
  • Ekşili, N., Ünal, Z., & Gündüz, H. Z. (2016). İş tatmini ve kariyer planlama arasındaki ilişki: Konaklama işletmeleri yöneticileri üzerine bir araştırma. IMUCO, 350-356.
  • Heller, D., Judge, T., & Watson, D. (2002). The Confounding Role of Personality and Trait Affectivity in the Relationship Between Job and Life Satisfaction, Journal of Organizational Behavior, 23, 811-831.
  • Hulim, C. L., & Judge, T. A. (2003). Job attitudes. In W. C. Borman, D. R. Ilgen, & R. J. Klimoski (Eds.), Handbook of psychology: Industrial and organizational psychology (pp. 255–276). Hoboken, NJ: Wiley.
  • Ilies, R., & Judge, T. A. (2003). On the heritability of job satisfaction: The mediating role of personality, Journal of Applied Psychology, 88(4), 750.
  • Knoop, R. (1995). Relationships Among Job Involvement, Job Satisfaction and Organizational Commitment for Nurses, Journal of Psychology, (29) 641-666.
  • Koç, E. D. (2023). Turist Rehberliğine Dünyadan Genel Bir Bakış. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 34, (1), Bahar: 128 - 140, 2023
  • Kong, H., Jiang, X., Chan, W., & Zhou, X. (2018). Job satisfaction research in the field of hospitality and tourism. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 30(5), 2178-2194.
  • Kuşluvan, Z., & Kuşluvan, S. (2005). Otel İşletmelerinde İş ve İşletme ile İlgili Faktörlerin İşgören Tatmini Üzerindeki Görece Etkisi: Nevşehir Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2), 183-203.
  • Locke, E. A. (1976). The nature and causes of job satisfaction. In M. D. Dunnette (Ed.), Handbook of industrial and organizational psychology (ss. 1297– 1349). Chicago: Rand McNally.
  • Lorcu, F. (2020). Örneklerle Veri Analizi SPSS uygulamalı (2. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Mester, C., Visser, D. & Roodt, G. (2003). Leadership Style and Its Relations to Employee Attitudes and Behavior, SA Journal of Industrial Psychology, 29(2), 72-82.
  • Nergiz, E., & Yılmaz, F. (2016). Çalışanların iş tatmininin performanslarına etkisi: Atatürk havalimanı gümrüksüz satış işletmesi örneği, Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(4), 50-79.
  • Sığrı, Ü. (2018). Nitel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Sökmen, A. (2019). Örgütsel özdeşleşme, örgütsel bağlılık ve iş tatmini ilişkisi: Otel işletmelerinde bir araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7 (2), 980-990.
  • Stamolampros, P., Korfiatis, N., Chalvatzis, K., & Buhalis, D. (2019). Job satisfaction and employee turnover determinants in high contact services: Insights from Employees, Online reviews. Tourism Management, 75, 130-147.
  • Toker, B. (2007). Demografik Değişkenlerin İş Tatminine Etkileri: İzmir’deki 5 ve 4 Yıldızlı Otellere Yönelik Bir Uygulama, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 92- 107.
  • Tütüncü, Ö., & Kozak, M. (2007). An investigation of factors affecting job satisfaction. İnternational Journal of Hospitality & Tourism Administration, 8 (1), 1-19.
  • Uygungil Erdoğan, S. & Özgen Çiğdemli, A. Ö. (2021). Turizm Bağlamında İşgören Devri (Turnover) Çalışmalarının Bibliyometrik Analizi: Web of Science Örneği. Journal of Hospitality and Tourism Issues, 4, (2), 84-107.
There are 32 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Articles
Authors

Mert Ünal 0000-0003-0138-968X

Publication Date June 15, 2024
Submission Date February 27, 2024
Acceptance Date April 17, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Ünal, M. (2024). Turizm Alanında Yayınlanmış İş Tatmini Üzerine Tezlerin Bibliyometrik Analizi. Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 7(1), 18-24. https://doi.org/10.58636/jtis.1443399