Job satisfaction is shaped by individuals' satisfaction with their job and internal and external factors, and is found in various research in the field of tourism. However, in the direction of the research, no studies have been found that determine the future trend and and studies that expand the conceptual framework. In this context, it aims to make a bibliometric analysis by examining the postgraduate theses published in the National Thesis Center of the Higher Education Institution on the subject of job satisfaction in the field of tourism. For these purposes, 103 postgraduate theses opened to access were accessed and the data obtained were analyzed with statistical programs. The data obtained as a result of the examinations were shared by giving tables and figures, and the results and recommendations were interpreted by writting.
Çalışma ikincil verilerden elde edildiği için etik kurul beyanına gerek duyulmamıştır.
İş tatmini, bireylerin bulunduğu işten memnun olma durumlarını açıklayarak içsel ve dışsal etkenlerle şekillenmekte ve buna yönelik turizm alanında çeşitli araştırmalar bulunmaktadır. Ancak yapılan araştırmalar doğrultusunda gelecek eğilimini belirleyen ve kavramsal çerçeveyi genişleten çalışmalara rastlanamamıştır. Bu kapsamda, turizm alanındaki iş tatmini konusu ile ilgili Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezinde yayınlanan lisansüstü tezlerini inceleyerek bibliyometrik bir analiz yapılması hedeflenmektedir. Bu amaçlar doğrultusunda, erişime açık olan 103 lisansüstü teze ulaşılmış ve elde edilen veriler istatistiki programlarla analiz edilmiştir. Yapılan incelemeler sonucunda elde edilen veriler tablolar ve şekiller verilerek paylaşılmış olup, sonuç ve öneriler kısmı yazılarak yorumlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |