Review
BibTex RIS Cite

An Evaluation on the Hyperreality Practices as a Postmodern Marketing Approach in the Food and Beverage Sector

Year 2020, Volume: 3 Issue: 1, 53 - 71, 25.06.2020

Abstract

The concept of postmodernism, which arises against traditional life and mediocrity and which is expressed beyond the modern, is as important in the food and beverage sector as in any field. In particular, the hyperreality phenomenon in which simulation comes to the fore is one of the characteristics of postmodern society. The demands and expectations of the new consumer profile, which focuses on psychological jungles and images with different experiences in an unreal consumption environment, shape the product and environment design of food and beverage businesses. Postmodernism, such as fragmentation, contrasts, displacement of production and consumption, and hyperreality, has sub-dimensions that affect consumer behavior. In the study, it is aimed to make an evaluation on the practices of hiperrality, that is one of these dimensions, in the of food and beverage businesses. In this context, the concepts of postmodernism, hyperreality and virtual reality are explained. It has been determined that the qualities of postmodernism cause a change in the understanding of business and marketing in individual-community life and that the food and beverage sector is affected by this change. In the scope of this study, the website and consumer reviews in TripAdvisor of 20 food and beverage businesses serving with hyperreality practices were examined. As result of the research, food and beverage businesses prepared in different concepts such as war, military, torture, prison, espionage, robbery, laboratory, disaster, darkness, vampire, coffin, hospital, ninja, car, plane and sea were found and information about these businesses were given. It has been determined that businesses serve within the framework of the search for difference and adrenaline of postmodern consumers, especially providing products and services by creating fear and excitement.

References

  • Akay, A. (2002). Postmodern Görüntü, Bağlam Yayınları, İkinci Baskı.
  • Aksoy, M., & Akbulut, B. A. (2017). Restoranlardaki Teknolojik Yeniliklerin Deneyim Pazarlaması Açısından Değerlendirilmesi. In International Congress on Cultural Herigate and Tourism (ICCHT), 19-21.
  • Aktulum, K. (2008). Parçalılık, Süreksizlik, Kopukluk, Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, Art-E.
  • Arias, J.T.G. ve Acebron, L.B. (2001). Postmodern Approaches In Business To Business Marketing and Marketing Research, Journal of Business and Industrial Marketing, Vol: 16, No:1, 7-20.
  • Aslan, S. ve Yılmaz, A. (2001). Modernizme Bir Başkaldırı Projesi Olarak Postmodernizm, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 2, Sayı 2, 93-108.
  • Atlasobscura (2019). Erişim Adresi: https://www.atlasobscura.com/places/hospitalis-restaurant (Erişim Tarihi: 09.11.2019).
  • Baştürk, F. (2004). Modern Örgütlenmenin Çıkmazına Postmodernizmin Yanıtları, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Bayraktar, E. ve Kaleli, F. (2007). Sanal Gerçeklik ve Uygulama Alanları, Akademik Bilişim, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Bertens, H. (1995). The Idea of The Postmodern, Routledge, New York.
  • Brown, D. (1991). Postmodernizme Kurumsal Bir Yaklaşım, Çeviren: Mustafa Sakal, Journal of Economic Issues, Vol.XXV, No.4.
  • Cocking, L. (2019). Erişim Adresi: https://edition.cnn.com/travel/article/airplanes-turned-restaurants/index.html (Erişim Tarihi: 12.11.2019).
  • Çavaş, B., Çavaş H.P. ve Can B.T. (2004). Eğitimde Sanal Gerçeklik, The Turkish Online Journal of Educational Technology – Tojet 1303-6521, Volume: 3, Issue: 4, Article: 15.
  • Defence.pk (2019) Erişim Adresi: https://defence.pk/pdf/threads/buns-and-guns-a-restaurant-with-a-military-theme-in-beirut-lebanon.147480/ (Erişim Tarihi: 01.11.2019).
  • Emiroğlu, A. (2017). Çekişmesiz Pazar Alanı Yaratmak: Mavi Okyanus Stratejisi Ve Uygulama Örnekleri. Icmeb’17, 190-196.
  • Erkuş, A. (2005). Geleceğin Toplumu: Bilimkurgu Filmlerindeki Postmodernist Anlatımlar Üzerine Bir Değerlendirme, IV. Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi Bildiriler Kitabı, Sakarya.
  • Firat, A. F., ve Shultz, C. J. (1997). From Segmentation to Fragmentation. European Journal of marketing, Vol. 31 No. 3/4, pp. 183-207.
  • foodink (2019). http://foodink.io (Erişim Tarihi: 01.11.2019).
  • Fortezza (2019). Erişim Adresi: http://www.orangesmile.com/extreme/tr/egzotik-restoranlar/fortezza-medicea-restorani.htm (02.11.2019).
  • Göktaş, H.H., Çavuşoğlu A., Şen, B. ve Görgünoğlu, S. (2006). Simülasyon Sistemleri İçin 3 Boyutlu Sanal Şehirlerin Sayısal Coğrafik Haritalar Üzerinde Oluşturulması, Teknoloji, Cilt: 9, Sayı: 1, 27-38.
  • Güneş, V. (2016). Postmodern Pazarlama Unsurlarının Sanal Oyunlar Üzerinden Tüketicide Bıraktığı Etki: Pokemon Go Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 2016 Sayı: CİEP Özel Sayısı, ss. 347-359.
  • İnaç, H. (2003). “Makro Toplumsal Teoriler Açısından Postmodernizm”, DPÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 8, 341-351.
  • İnce, S. ve Küçük, V. (2018). Tematik Park Kavramı Kayseri Harikalar Diyarı Örneği İrdelenmesi. Mimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisi (MBUD), 3 (1), 18-33.
  • İstanbul Akvaryum (2019). https://www.istanbulakvaryum.com/tr/kurumsal/istanbul-akvaryum (Erişim Tarihi: 12.11.2019).
  • Kahraman, H.B. (2007). Postmodernite ile Modernite Arasında Türkiye, Agora Kitaplığı, İkinci Baskı, İstanbul.
  • Kayabaşı, Y. (2005). Sanal Gerçeklik ve Eğitim Amaçlı Kullanılması, The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, ISSN: 1303-6521, Volume: Issue: 3, Article: 20.
  • Kayaman, R. ve Armutlu C. E. (2003). ”Postmodern Tüketici Davranışlarının Pazar Bölümleme Kavramına Etkileri: Postmodern Klanlar”, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 1.
  • Koç, U. ve Erdemir, E. (2005). Postmodernizm ve Komplekslik: Örgüt Kuramında Güncel Tartışmalar, IV. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi.
  • Köse, S. ve Gülova A., A. (2005). Taylorizme Postmodern Yaklaşımlar, IV. Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi Bildiriler Kitabı, Sakarya.
  • Kryivka-Lviv (2019) Erişim Adresi: https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurant_Review-g295377-d1128411-Reviews-Kryivka-Lviv_Lviv_Oblast.html (Erişim Tarihi: 01.11.2019).
  • Lostateminor (2015). Erişim Adresi: https://www.lostateminor.com/2015/08/23/love-cars-taiwanese-restaurant-full-vintage-vw-beetles-mini-austins/ (Erişim Tarihi: 12.11.2019).
  • Melbourne.danslenoir (2019) Erişim Adresi: https://www.tripadvisor.com.au/ShowUserReviews-g255100-d12956467-r641040281-Dans_le_Noir-Melbourne_Victoria.html (Erişim Tarihi: 08.11.2019). https://www.melbourne.danslenoir.com (Erişim Tarihi: 08.11.2019).
  • Moore, M. (2008). Erişim Adresi: https://www.telegraph.co.uk/travel/2179867/Restaurant-built-inside-coffin-opens-in-Ukraine.html (Erişim Tarihi: 09.11.2019).
  • Moye, D. (2013). Erişim Adresi: https://www.huffpost.com/entry/magic-restroom-cafe-_n_4101763 (Erişim Tarihi: 11.11.2019).
  • Odabaşı, Y. (2006). Postmodern Pazarlama: Tüketim ve Tüketici, MediaCat, İkinci Basım, İstanbul.
  • Odditycentral (2019). Erişim Adresi: https://www.odditycentral.com/videos/disaster-cafe-where-every-meal-comes-with-a-7-8-earthquake.html (Erişim Tarihi: 07.11.2019).
  • Oppermann, S. (2006). Postmodern Tarih Kuramı: Tarih Yazımı, Yani Tarihselcilik ve Roman, Phoenix Yayınevi, Ankara.
  • Orkunoğlu, Y. (2007). Nietzsche ve Postmodernizmin Gerçek Yüzü, İstanbul: Ceylan Yayınları, Birinci Baskı.
  • Özcan, B. (2007). Postmodernizmin Tüketim İmajları, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt, 17, Sayı: 1, Sayfa: 261-273.
  • Robins, K. (1999). İmaj-Görmenin Kültürü ve Politikası, Çeviren: Nurçay Türkoğlu, Ayrıntı Yayınları, 1. Baskı, İstanbul.
  • Rosenau, P.M. (1992). Post-Modernism and The Social Sciences: Insights and Intrusions, New Jersey: Princeton University Press.
  • Samsun Haber (2018). Erişim Adresi: https://www.samsunhaber.com/ozel-haber/samsunda-ilginc-bir-kafe-h33238.html (Erişim Tarihi: 06.11.2019).
  • Sarup, M. (2004). Post-Yapısalcılık ve Postmodernizm, Özgün Adı: Post-Structuralism and Postmodenism, Çeviren: Abdulbaki Güçlü, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları, İkinci Basım.
  • Tansal, Ş. (2007). Sanal İletişim, Elektrik Mühendisliği Dergisi, Sayı: 432.
  • TirpAdvisor-Lviv (2019) Erşim Adresi: https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurant_Review-g295377-d5063753-Reviews-The_First_Lviv_Grill_Restaurant_of_Meat_and_Justice-Lviv_Lviv_Oblast.html (Erişim Tarihi: 02.11.2019).
  • TripAdvisor-Giger (2019). Erişim Adresi: https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurant_Review-g198820-d4802733-Reviews-Museum_Bar_HR_Giger-Gruyeres_La_Gruyere_Canton_of_Fribourg.html (Erişim Tarihi: 13.11.2019).
  • TripAdvisor-Heart Attack (2019). Erişim Adresi: https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurant_Review-g45963-d2387669-Reviews-Heart_Attack_Grill-Las_Vegas_Nevada.html (Erişim Tarihi: 09.11.2019).
  • TripAdvisor-Igloo (2019). Erişim Adresi: https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurant_Review-g189922-d1972332-Reviews-Snowlansd_s_Igloo_Restaurant-Rovaniemi_Lapland.html (Erişim Tarihi: 13.11.2019).
  • TripAdvisor-Ithaa (2019). Erişim Adresi: https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurant_Review-g298325-d1057523-Reviews-Ithaa_Undersea_Restaurant-Rangali_Island.html (Erişim Tarihi: 12.11.2019).
  • TripAdvisor-Ninja (2019). Erişim Adresi: https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurant_Review-g60763-d584947-Reviews-Ninja_New_York-New_York_City_New_York.html (Erişim Tarihi: 10.11.2019).
  • TripAdvisor-RollerCoaster Restaurant (2019). Erişim Adresi: https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurant_Review-g187331-d1898033-Reviews- Rollercoaster_Restaurant_Hamburg-Hamburg.html (Erişim Tarihi: 10.11.2019).
  • TripAdvisor-Safe House (2020). Erişim Adresi: https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurant_Review-g60097-d519574-Reviews-SafeHouse-Milwaukee_Wisconsin.html (Erişim Tarihi: 05.05.2020).
  • TripAdvisor-Uçak Cafe Restaurant (2019). Erişim Adresi: https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurant_Review-g1156315-d11742804-Reviews-Burhaniye_Ucak_Cafe_ve_Restaurant-Burhaniye_Turkish_Aegean_Coast.html (Erişim Tarihi: 10.11.2019).
  • TripAdvisor-Vampire Cafe (2019). Erişim Adresi: https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurant_Review-g1066444-d2141761-Reviews-Vampire_Cafe-Chuo_Tokyo_Tokyo_Prefecture_Kanto.html (Erişim Tarihi: 08.11.2019).
  • TripAdvisor-Walters Coffee (2019). Erişim Adresi: https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurant_Review-g293974-d8458553-Reviews-or10-Walter_s_Coffee_Roastery-Istanbul.html (Erişim Tarihi: 07.11.2019).
  • Turner, B.S. (1990). Theories of Modernity and Postmodernity, London: Sage Publications Ltd., First Published.
  • Yıldız, H. (2005). Postmodernizm Nedir?, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 13, 153-166.

Yiyecek İçecek Sektöründe Postmodern Pazarlama Yaklaşımı Olarak Üstgerçeklik Uygulamalarına İlişkin Bir Değerlendirme

Year 2020, Volume: 3 Issue: 1, 53 - 71, 25.06.2020

Abstract

Geleneksel yaşama, sıradanlığa karşı ortaya çıkan ve modern ötesi şeklinde ifade edilen postmodernizm kavramı her alanda olduğu kadar yiyecek sektöründe de önem arz etmektedir. Özellikle simülasyonun ön plana çıktığı üstgerçeklik olgusu, postmodern toplumun özelliklerinden birisidir. Gerçek olmayan bir tüketim ortamında farklı deneyimlerle psikolojik haz ve imaja odaklanan yeni tüketici profilinin istek ve beklentileri yiyecek içecek işletmelerinin ürün ve ortam tasarımını şekillendirmektedir. Parçalanma, zıtlıkların birlikteliği, üretim ve tüketimin yer değiştirmesi ve üstgerçeklik gibi postmodernizmin tüketici davranışlarını etkileyen alt boyutları bulunmaktadır. Çalışmada da bu boyutlardan biri olan üstgerçekliğin yiyecek içecek işletmelerindeki uygulamalarına ilişkin bir değerlendirme yapmak amaçlanmıştır. Bu kapsamda postmodernizm, üstgerçeklik ve sanal gerçeklik kavramları açıklanmıştır. Postmodernizm niteliklerinin, birey-toplum yaşamında dolayısıyla da işletmecilik ve pazarlama anlayışında değişime neden olduğu, yiyecek-içecek sektörünün bu değişimden etkilendiği belirlenmiştir. Araştırma kapsamında üstgerçeklik uygulamalarıyla hizmet veren 20 yiyecek içecek işletmesine ait web sitesi ve TripAdvisor’da yer alan tüketici yorumları incelenmiştir. Araştırma sonucunda savaş, askeriye, işkence, hapishane, casusluk, soygun, laboratuvar, felaket, karanlık, vampir, tabut, hastane, ninja, araba, uçak ve deniz gibi farklı konseptlerde hazırlanmış yiyecek içecek işletmelerine rastlanmış ve bu işletmelere ilişkin bilgi verilmiştir. İşletmelerin postmodern tüketicilerin farklılık ve adrenalin arayışları çerçevesinde hizmet verdikleri özellikle korku ve heyecan yaratarak ürün ve hizmet sundukları belirlenmiştir.

References

  • Akay, A. (2002). Postmodern Görüntü, Bağlam Yayınları, İkinci Baskı.
  • Aksoy, M., & Akbulut, B. A. (2017). Restoranlardaki Teknolojik Yeniliklerin Deneyim Pazarlaması Açısından Değerlendirilmesi. In International Congress on Cultural Herigate and Tourism (ICCHT), 19-21.
  • Aktulum, K. (2008). Parçalılık, Süreksizlik, Kopukluk, Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, Art-E.
  • Arias, J.T.G. ve Acebron, L.B. (2001). Postmodern Approaches In Business To Business Marketing and Marketing Research, Journal of Business and Industrial Marketing, Vol: 16, No:1, 7-20.
  • Aslan, S. ve Yılmaz, A. (2001). Modernizme Bir Başkaldırı Projesi Olarak Postmodernizm, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 2, Sayı 2, 93-108.
  • Atlasobscura (2019). Erişim Adresi: https://www.atlasobscura.com/places/hospitalis-restaurant (Erişim Tarihi: 09.11.2019).
  • Baştürk, F. (2004). Modern Örgütlenmenin Çıkmazına Postmodernizmin Yanıtları, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Bayraktar, E. ve Kaleli, F. (2007). Sanal Gerçeklik ve Uygulama Alanları, Akademik Bilişim, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Bertens, H. (1995). The Idea of The Postmodern, Routledge, New York.
  • Brown, D. (1991). Postmodernizme Kurumsal Bir Yaklaşım, Çeviren: Mustafa Sakal, Journal of Economic Issues, Vol.XXV, No.4.
  • Cocking, L. (2019). Erişim Adresi: https://edition.cnn.com/travel/article/airplanes-turned-restaurants/index.html (Erişim Tarihi: 12.11.2019).
  • Çavaş, B., Çavaş H.P. ve Can B.T. (2004). Eğitimde Sanal Gerçeklik, The Turkish Online Journal of Educational Technology – Tojet 1303-6521, Volume: 3, Issue: 4, Article: 15.
  • Defence.pk (2019) Erişim Adresi: https://defence.pk/pdf/threads/buns-and-guns-a-restaurant-with-a-military-theme-in-beirut-lebanon.147480/ (Erişim Tarihi: 01.11.2019).
  • Emiroğlu, A. (2017). Çekişmesiz Pazar Alanı Yaratmak: Mavi Okyanus Stratejisi Ve Uygulama Örnekleri. Icmeb’17, 190-196.
  • Erkuş, A. (2005). Geleceğin Toplumu: Bilimkurgu Filmlerindeki Postmodernist Anlatımlar Üzerine Bir Değerlendirme, IV. Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi Bildiriler Kitabı, Sakarya.
  • Firat, A. F., ve Shultz, C. J. (1997). From Segmentation to Fragmentation. European Journal of marketing, Vol. 31 No. 3/4, pp. 183-207.
  • foodink (2019). http://foodink.io (Erişim Tarihi: 01.11.2019).
  • Fortezza (2019). Erişim Adresi: http://www.orangesmile.com/extreme/tr/egzotik-restoranlar/fortezza-medicea-restorani.htm (02.11.2019).
  • Göktaş, H.H., Çavuşoğlu A., Şen, B. ve Görgünoğlu, S. (2006). Simülasyon Sistemleri İçin 3 Boyutlu Sanal Şehirlerin Sayısal Coğrafik Haritalar Üzerinde Oluşturulması, Teknoloji, Cilt: 9, Sayı: 1, 27-38.
  • Güneş, V. (2016). Postmodern Pazarlama Unsurlarının Sanal Oyunlar Üzerinden Tüketicide Bıraktığı Etki: Pokemon Go Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 2016 Sayı: CİEP Özel Sayısı, ss. 347-359.
  • İnaç, H. (2003). “Makro Toplumsal Teoriler Açısından Postmodernizm”, DPÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 8, 341-351.
  • İnce, S. ve Küçük, V. (2018). Tematik Park Kavramı Kayseri Harikalar Diyarı Örneği İrdelenmesi. Mimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisi (MBUD), 3 (1), 18-33.
  • İstanbul Akvaryum (2019). https://www.istanbulakvaryum.com/tr/kurumsal/istanbul-akvaryum (Erişim Tarihi: 12.11.2019).
  • Kahraman, H.B. (2007). Postmodernite ile Modernite Arasında Türkiye, Agora Kitaplığı, İkinci Baskı, İstanbul.
  • Kayabaşı, Y. (2005). Sanal Gerçeklik ve Eğitim Amaçlı Kullanılması, The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, ISSN: 1303-6521, Volume: Issue: 3, Article: 20.
  • Kayaman, R. ve Armutlu C. E. (2003). ”Postmodern Tüketici Davranışlarının Pazar Bölümleme Kavramına Etkileri: Postmodern Klanlar”, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 1.
  • Koç, U. ve Erdemir, E. (2005). Postmodernizm ve Komplekslik: Örgüt Kuramında Güncel Tartışmalar, IV. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi.
  • Köse, S. ve Gülova A., A. (2005). Taylorizme Postmodern Yaklaşımlar, IV. Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi Bildiriler Kitabı, Sakarya.
  • Kryivka-Lviv (2019) Erişim Adresi: https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurant_Review-g295377-d1128411-Reviews-Kryivka-Lviv_Lviv_Oblast.html (Erişim Tarihi: 01.11.2019).
  • Lostateminor (2015). Erişim Adresi: https://www.lostateminor.com/2015/08/23/love-cars-taiwanese-restaurant-full-vintage-vw-beetles-mini-austins/ (Erişim Tarihi: 12.11.2019).
  • Melbourne.danslenoir (2019) Erişim Adresi: https://www.tripadvisor.com.au/ShowUserReviews-g255100-d12956467-r641040281-Dans_le_Noir-Melbourne_Victoria.html (Erişim Tarihi: 08.11.2019). https://www.melbourne.danslenoir.com (Erişim Tarihi: 08.11.2019).
  • Moore, M. (2008). Erişim Adresi: https://www.telegraph.co.uk/travel/2179867/Restaurant-built-inside-coffin-opens-in-Ukraine.html (Erişim Tarihi: 09.11.2019).
  • Moye, D. (2013). Erişim Adresi: https://www.huffpost.com/entry/magic-restroom-cafe-_n_4101763 (Erişim Tarihi: 11.11.2019).
  • Odabaşı, Y. (2006). Postmodern Pazarlama: Tüketim ve Tüketici, MediaCat, İkinci Basım, İstanbul.
  • Odditycentral (2019). Erişim Adresi: https://www.odditycentral.com/videos/disaster-cafe-where-every-meal-comes-with-a-7-8-earthquake.html (Erişim Tarihi: 07.11.2019).
  • Oppermann, S. (2006). Postmodern Tarih Kuramı: Tarih Yazımı, Yani Tarihselcilik ve Roman, Phoenix Yayınevi, Ankara.
  • Orkunoğlu, Y. (2007). Nietzsche ve Postmodernizmin Gerçek Yüzü, İstanbul: Ceylan Yayınları, Birinci Baskı.
  • Özcan, B. (2007). Postmodernizmin Tüketim İmajları, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt, 17, Sayı: 1, Sayfa: 261-273.
  • Robins, K. (1999). İmaj-Görmenin Kültürü ve Politikası, Çeviren: Nurçay Türkoğlu, Ayrıntı Yayınları, 1. Baskı, İstanbul.
  • Rosenau, P.M. (1992). Post-Modernism and The Social Sciences: Insights and Intrusions, New Jersey: Princeton University Press.
  • Samsun Haber (2018). Erişim Adresi: https://www.samsunhaber.com/ozel-haber/samsunda-ilginc-bir-kafe-h33238.html (Erişim Tarihi: 06.11.2019).
  • Sarup, M. (2004). Post-Yapısalcılık ve Postmodernizm, Özgün Adı: Post-Structuralism and Postmodenism, Çeviren: Abdulbaki Güçlü, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları, İkinci Basım.
  • Tansal, Ş. (2007). Sanal İletişim, Elektrik Mühendisliği Dergisi, Sayı: 432.
  • TirpAdvisor-Lviv (2019) Erşim Adresi: https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurant_Review-g295377-d5063753-Reviews-The_First_Lviv_Grill_Restaurant_of_Meat_and_Justice-Lviv_Lviv_Oblast.html (Erişim Tarihi: 02.11.2019).
  • TripAdvisor-Giger (2019). Erişim Adresi: https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurant_Review-g198820-d4802733-Reviews-Museum_Bar_HR_Giger-Gruyeres_La_Gruyere_Canton_of_Fribourg.html (Erişim Tarihi: 13.11.2019).
  • TripAdvisor-Heart Attack (2019). Erişim Adresi: https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurant_Review-g45963-d2387669-Reviews-Heart_Attack_Grill-Las_Vegas_Nevada.html (Erişim Tarihi: 09.11.2019).
  • TripAdvisor-Igloo (2019). Erişim Adresi: https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurant_Review-g189922-d1972332-Reviews-Snowlansd_s_Igloo_Restaurant-Rovaniemi_Lapland.html (Erişim Tarihi: 13.11.2019).
  • TripAdvisor-Ithaa (2019). Erişim Adresi: https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurant_Review-g298325-d1057523-Reviews-Ithaa_Undersea_Restaurant-Rangali_Island.html (Erişim Tarihi: 12.11.2019).
  • TripAdvisor-Ninja (2019). Erişim Adresi: https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurant_Review-g60763-d584947-Reviews-Ninja_New_York-New_York_City_New_York.html (Erişim Tarihi: 10.11.2019).
  • TripAdvisor-RollerCoaster Restaurant (2019). Erişim Adresi: https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurant_Review-g187331-d1898033-Reviews- Rollercoaster_Restaurant_Hamburg-Hamburg.html (Erişim Tarihi: 10.11.2019).
  • TripAdvisor-Safe House (2020). Erişim Adresi: https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurant_Review-g60097-d519574-Reviews-SafeHouse-Milwaukee_Wisconsin.html (Erişim Tarihi: 05.05.2020).
  • TripAdvisor-Uçak Cafe Restaurant (2019). Erişim Adresi: https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurant_Review-g1156315-d11742804-Reviews-Burhaniye_Ucak_Cafe_ve_Restaurant-Burhaniye_Turkish_Aegean_Coast.html (Erişim Tarihi: 10.11.2019).
  • TripAdvisor-Vampire Cafe (2019). Erişim Adresi: https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurant_Review-g1066444-d2141761-Reviews-Vampire_Cafe-Chuo_Tokyo_Tokyo_Prefecture_Kanto.html (Erişim Tarihi: 08.11.2019).
  • TripAdvisor-Walters Coffee (2019). Erişim Adresi: https://www.tripadvisor.com.tr/Restaurant_Review-g293974-d8458553-Reviews-or10-Walter_s_Coffee_Roastery-Istanbul.html (Erişim Tarihi: 07.11.2019).
  • Turner, B.S. (1990). Theories of Modernity and Postmodernity, London: Sage Publications Ltd., First Published.
  • Yıldız, H. (2005). Postmodernizm Nedir?, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 13, 153-166.
There are 56 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Articles
Authors

Gülçin Özbay 0000-0002-5647-7137

Publication Date June 25, 2020
Submission Date May 23, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Özbay, G. (2020). Yiyecek İçecek Sektöründe Postmodern Pazarlama Yaklaşımı Olarak Üstgerçeklik Uygulamalarına İlişkin Bir Değerlendirme. Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 3(1), 53-71.