Günümüzün yoğun rekabet ortamında kurumsal itibar, şirketler
için önemli bir rekabet üstünlüğü sağlama unsuru olarak stratejik yönetim sürecinde
yer almaktadır. Artık uzun dönemli ve sürdürülebilir başarı hedefleyen
şirketler itibar yönetimi ve kurumsal sosyal sorumluluk gibi konulara daha önem
vermeye başlamışlardır.
Bu makalenin amacı kurumsal itibar kavramını irdeleyerek,
yönetimsel açıdan önemini ve etkilerini incelemektir. Bu bağlamda kurumsal
itibarın, yazında temellendirildiği kuramlar yardımıyla nasıl açıklanıp anlamlandırıldığı
tartışılmıştır. Çalışma sonucunda, farklı disiplinler ve kuramsal
temellendirmeler baz alındığında itibarın örgütsel etki ve sonuçlarının değiştiği görülmüştür.
Ayrıca yeni bir itibar oluşum modeli önerilerek çeşitli teoriler
birleştirilmeye çalışılmıştır. Kuramların itibarın nasıl oluştuğunu ve teoriler
tarafından ne şekilde açıkladığını anlamak özellikle kurumsal itibar yönetimi
açısından da önem taşımaktadır.
Kurumsal itibar işaret teorisi meşruiyet teorisi kaynak tabanlı görüş paydaş teorisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |