Çalışmada Z kuşağı
(1995 yılı ve sonrası doğan) tüketicilerinin olumsuz elektronik ağızdan ağıza
pazarlama iletişimine etki eden faktörlerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu
amaç doğrultusunda, 318 Z kuşağı tüketicisi ile yüzyüze anket formları aracılığıyla
toplanan veriler SPSS 20 istatistik paket programı ile analiz edilmiştir.
Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiki analizler, geçerlilik ve
güvenilirlik analizleri ve çoklu doğrusal regresyon analizlerinden
yararlanılmıştır. Yapılan faktör analizi sonucu olumsuz elektronik ağızdan
ağıza pazarlama iletişimine etki eden beş boyut ortaya çıkmış olup, bu boyutlar
teknolojik beceri ve sosyal medya, aile ve akran etkisi, elektronik ağızdan ağıza
pazarlama deneyimi ve elektronik posta iletişimi başlıklarıyla literatüre
dayalı olarak adlandırılmıştır. Çalışmanın bulgularında tüketicilerin, olumsuz
elektronik ağızdan ağıza pazarlama yapma iletişimine etki eden faktörler
teknolojik beceri ve sosyal medya, elektronik ağızdan ağıza pazarlama deneyimi
ile elektronik posta iletişimi tercihi iken, aile ve akran etkisinin olumsuz
elektronik ağıza ağıza pazarlamaya etkisinin olmadığı ortaya çıkmıştır.
Olumsuz Deneyim Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama Sosyal Medya Z Kuşağı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |