Dünya çapında ulaşım ve bilişim teknolojilerindeki gelişmeler birçok sektörle birlikte turizm sektörünü de etkilemiştir. Bu gelişmeler turistlere kendi turlarını organize edebilme imkânı vermekle birlikte tur esnasında kullanma açısından da çeşitli avantajlar sağlamaktadır. Bu avantajlar sayesinde bireyler tatillerini tek başına planlamakta ve yalnız seyahat etmektedir. Yalnız seyahat kavramı, yalnız bir kişi tarafından yapılan seyahatleri kapsamaktadır. Yalnız seyahat eden turistler, son yıllarda büyük bir ilerleme kaydederek gelişmekte olan ülkeleri ziyaret etme, macera, rahatlama ve yeni kişiler tanıma eğilimindedirler. Bununla birlikte, kişisel gelişim ve benzersiz deneyimler, yalnız seyahat kavramının önemli yönlerini oluşturmaktadır. Turistler yalnız seyahat edebildikleri gibi seyahatleri sırasında bir gruba dâhil olabilmektedirler.
Bireyleri yalnız seyahat etmeye yönlendiren bazı içsel ve dışsal motivasyon kaynakları vardır. Bu seyahatler esnasında bireyler çeşitler deneyimler yaşamaktadır. Bu bağlamda, çalışmanın temel amacı yalnız seyahat eden turistlerin seyahat motivasyonu ve deneyimi konusunda Z kuşağı turistlerini incelemektir. Çalışma nitel yöntem ile desenlenmiş olup yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Z kuşağında yalnız seyahat eden 10 turist oluşturmaktadır. Elde edilen görüşme verileri, MAXQDA 2018 programında analiz edilmiştir. Bulgulara göre, Z kuşağı turistleri yalnız seyahate çıkma motivasyonlarını; yeni yerler görme, yeni insanlarla tanışma, macera arayışı, özgürlük hissi, öğrenme olarak belirtmişlerdir. Bununla birlikte yalnız seyahat ettiği için kendilerine güveninin arttığını ve yalnız gerçekleştirdikleri seyahatlerinde çoğunlukla olumlu deneyim yaşadıklarını belirtmişlerdir.
Yalnız Seyahat Hareketi Yalnız Seyahat Eden Turist Z Kuşağı Seyahat Motivasyonu ve Deneyimi
Developments in transportation and information technologies across worldwide have affected the tourism sector along with many other sectors. These developments provide tourists with the opportunity to organize their own tours, but also provide various advantages in terms to be used during the tour. Thanks to these advantages, individuals plan their vacations and travel alone. The concept of traveling alone includes travels made by only one person. Tourists traveling alone tend to make great progress in recent years, visit developing countries, adventure, relaxation and meet new people. However, personal development and unique experiences are important aspects of the concept of traveling alone. Tourists can travel alone as well as belonging to a group during their travels.
There are some sources of intrinsic and extrinsic motivation that lead individuals to travel alone. During these trips, individuals experience various kinds of experiences. In this context, the main purpose of the study is to examine generation Z tourists’ motivation and experience on the travel who travel alone. The study was designed with qualitative method and semi-structured interview technique was used. The sample of the research consists of 10 tourists in Generation Z traveling alone. The interview data was analyzed in the MAXQDA 2018 program. According to the findings, generation Z tourists determined their motivation to travel alone. They stated their motivations as seeing new places, meeting new people, seeking adventure, feeling of freedom, learning. However, they stated that thanks to traveling alone, their self-confidence increased and they mostly had positive experiences in their solo travels.
Solo Travel Movement Solo Tourist Z Generation Travel Motivation and Experience
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |