Diğer bilim dallarına nispeten akademik anlamda yeni bir disiplin olarak değerlendirilen turizmin kendi
literatürü yaklaşık kırk yıllık yayınlardan oluşmaktadır. Turizmin yeni bir disiplin olması nedeniyle, bilimsel
anlamda araştırma ve çalışmalarda bulunan turizm akademisyenlerinin uzmanlık alanları çoğunlukla diğer
disiplinlerden oluşmakta ve bu yüzden turizm fenomenini açıklamak için kendi birikimlerini kullanmaktadırlar.
Bu birçok akademisyenin turizm endüstrisinin kendine özgü özelliklerini göz önünde bulundurmadan, doğrudan
tüketici davranış teorilerini kullanmaya başlamalarını açıklayabilmektedir. Şikayet etme davranışı da buna
dâhildir. Bu makale (I) tüketicilerinin şikâyet etme davranışlarını şekillendiren endüstrinin bu kendine özgü
özelliklerini incelemeyi ve (II) turist şikâyetlerinin olası kısıtlamalarını belirlemeyi hedeflemektedir. Konuyla ilgili
literatürün detaylı incelenmesi turistleri müşterilerden ayıran beş yapının (zaman, katılım, iletişim, yakınlık ve
tatil duygusu) farklılık yaratıyor olabileceğini göstermiştir. Konuyla ilgili literatürden önemli bulgular
bölümünden sonra bu yapıların tanımları ve bunların akademik ve endüstriyel çıkarımlar sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 17 |