BibTex RIS Kaynak Göster

ŞİKAYETİN KISITLAYICI FAKTÖRLERİ: TURİSTLERİN BELİRGİN ŞİKAYT ETME DAVRANIŞLARI

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 17, 2859 - 2873, 01.06.2010

Öz

ŞİKÂYETİN KISITLAYICI FAKTÖRLERİ: TURİSTLERİN BELİRGİN ŞİKÂYET ETME DAVRANIŞLARI

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 17, 2859 - 2873, 01.06.2010

Öz

Diğer bilim dallarına nispeten akademik anlamda yeni bir disiplin olarak değerlendirilen turizmin kendi
literatürü yaklaşık kırk yıllık yayınlardan oluşmaktadır. Turizmin yeni bir disiplin olması nedeniyle, bilimsel
anlamda araştırma ve çalışmalarda bulunan turizm akademisyenlerinin uzmanlık alanları çoğunlukla diğer
disiplinlerden oluşmakta ve bu yüzden turizm fenomenini açıklamak için kendi birikimlerini kullanmaktadırlar.
Bu birçok akademisyenin turizm endüstrisinin kendine özgü özelliklerini göz önünde bulundurmadan, doğrudan
tüketici davranış  teorilerini kullanmaya başlamalarını açıklayabilmektedir.  Şikayet etme davranışı da buna
dâhildir. Bu makale (I) tüketicilerinin  şikâyet etme davranışlarını  şekillendiren endüstrinin bu kendine özgü
özelliklerini incelemeyi ve (II) turist şikâyetlerinin olası kısıtlamalarını belirlemeyi hedeflemektedir. Konuyla ilgili
literatürün detaylı incelenmesi turistleri müşterilerden ayıran beş yapının (zaman, katılım, iletişim, yakınlık ve
tatil duygusu) farklılık yaratıyor olabileceğini göstermiştir. Konuyla ilgili literatürden önemli bulgular
bölümünden sonra bu yapıların tanımları ve bunların akademik ve endüstriyel çıkarımlar sunulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdoğan H. EKİZ Nahit Erdem Köker Bu kişi benim

Nahit Erdem Köker Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Köker, E. H. E. . N. E., & Köker, N. E. (2010). ŞİKÂYETİN KISITLAYICI FAKTÖRLERİ: TURİSTLERİN BELİRGİN ŞİKÂYET ETME DAVRANIŞLARI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 5(17), 2859-2873. https://doi.org/10.19168/jyu.09589
AMA Köker EHENE, Köker NE. ŞİKÂYETİN KISITLAYICI FAKTÖRLERİ: TURİSTLERİN BELİRGİN ŞİKÂYET ETME DAVRANIŞLARI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. Haziran 2010;5(17):2859-2873. doi:10.19168/jyu.09589
Chicago Köker, Erdoğan H. EKİZ Nahit Erdem, ve Nahit Erdem Köker. “ŞİKÂYETİN KISITLAYICI FAKTÖRLERİ: TURİSTLERİN BELİRGİN ŞİKÂYET ETME DAVRANIŞLARI”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 5, sy. 17 (Haziran 2010): 2859-73. https://doi.org/10.19168/jyu.09589.
EndNote Köker EHENE, Köker NE (01 Haziran 2010) ŞİKÂYETİN KISITLAYICI FAKTÖRLERİ: TURİSTLERİN BELİRGİN ŞİKÂYET ETME DAVRANIŞLARI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 5 17 2859–2873.
IEEE E. H. E. . N. E. Köker ve N. E. Köker, “ŞİKÂYETİN KISITLAYICI FAKTÖRLERİ: TURİSTLERİN BELİRGİN ŞİKÂYET ETME DAVRANIŞLARI”, Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 5, sy. 17, ss. 2859–2873, 2010, doi: 10.19168/jyu.09589.
ISNAD Köker, Erdoğan H. EKİZ Nahit Erdem - Köker, Nahit Erdem. “ŞİKÂYETİN KISITLAYICI FAKTÖRLERİ: TURİSTLERİN BELİRGİN ŞİKÂYET ETME DAVRANIŞLARI”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 5/17 (Haziran 2010), 2859-2873. https://doi.org/10.19168/jyu.09589.
JAMA Köker EHENE, Köker NE. ŞİKÂYETİN KISITLAYICI FAKTÖRLERİ: TURİSTLERİN BELİRGİN ŞİKÂYET ETME DAVRANIŞLARI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2010;5:2859–2873.
MLA Köker, Erdoğan H. EKİZ Nahit Erdem ve Nahit Erdem Köker. “ŞİKÂYETİN KISITLAYICI FAKTÖRLERİ: TURİSTLERİN BELİRGİN ŞİKÂYET ETME DAVRANIŞLARI”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 5, sy. 17, 2010, ss. 2859-73, doi:10.19168/jyu.09589.
Vancouver Köker EHENE, Köker NE. ŞİKÂYETİN KISITLAYICI FAKTÖRLERİ: TURİSTLERİN BELİRGİN ŞİKÂYET ETME DAVRANIŞLARI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2010;5(17):2859-73.