BibTex RIS Kaynak Göster

ALTERNATİF PAZARLAMA İLETİŞİMİ ARACI OLARAK GERİLLA PAZARLAMA: UYGULANMIŞ GERİLLA PAZARLAMA REKLAM ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİ ve TURİZM SEKTÖRÜ İÇİN MODEL ÖNERİLERİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 28, 4788 - 4812, 01.06.2012

Öz

Kaynakça

  • ARSLAN, Soner (2009), Turizm Sektöründe Alternatif Bir Pazarlama Stratejisi Olarak Gerilla Pazarlamasının Kullanılması: Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Eğitimi Anabilim Dalı.
  • AY Canan ve Aylin ÜNAL (2002), Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler İçin Yeni Bir Pazarlama Anlayışı: Gerilla Pazarlaması, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 9, (1-2): 75-85.
  • DAHAN, Gresi Sanje (2009), Çizgi-Altı İletişim Faaliyetlerinin Niş Pazarlardaki Önemi ve Bir Alan Çalışması, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 5 (4) :36-49.
  • HEPER, Can Oktay (2008). Gerilla Tasarım Bağlamında Gerilla Tasarımın Analizi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Grafik Ana Bilim Dalı.
  • KAHRAMAN, H. (2007). Pazarlama İletişimi Arcı Olarak Amaca Yönelik Pazarlama: Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş.’de Bir Uygulama. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı.
  • KAŞLI Mehmet, Mehmet Oğuzhan İLBAN ve Bayram ŞAHİN (2009), Modern Pazarlama Stratejileri: AB ve Türk Turizmi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (27): 79-98.
  • NARDALI, Sinan (2009), Gerilla Pazarlaması ve Uygulamadaki Bazı Örnekleri, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 16 (2) :107-119.
  • ÖZGÜL, Nermin (2008), Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Gerilla Pazarlama Stratejilerinin Kullanılması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı.
  • PİRTİNİ, Serdar, Özlen ONURLU ve Şafak ŞAHİN (2009), Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yaklaşımı Açısından Gerilla Pazarlama Faaliyetlerine Yönelik Genç Tüketicilerin Algısı Üzerine Kültürlerarası Bir Uygulama Önerisi, 8 (32): 51-59.
  • PUNCH, Keith F. (1998), Introduction To Social Research: Quantitative And Qualitative Approaches. London.
  • SÖNMEZ, Alperen Timuçin ve Ceyda Karataş (2010), “Postmodern Pazarlama”, Düzce Ulusal Meslek Yüksekokulları Öğrenci Sempozyumu: 1-20.
  • ŞİMŞEK, Göksel (2007), Pazarlama İletişimi “Gayri-Resmi” Silahı: Tuzak Pazarlama ve Uygulanan Stratejiler, Selçuk İletişim, 5 (1): 135-143.
  • UYSAL, Sefa (2011), Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler İçin Yeni Bir Pazarşama Anlayışı: Gerilla Pazarlama. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı.
  • YAZICIOĞLU, Yahşi Ve ERDOĞAN, Samiye (2004), SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Detay Yayıncılık, Ankara.
  • YÜKSEL, A. Baysan (2010), Bir Ütopya Olarak Gerilla Sanatı ve Gerilla Reklamcılığın Yarattığı Distopya, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Resim Ana Sanat Dalı.
  • İnternet Kaynakları:
  • (http://www.morfikirler.com/yazi/gerilla-pazarlama-ornekleri) (8.04.2011).
  • (http://map.blogsome.com/category/gerilla-pazarlama/page) (erişim 12.04.2011).
  • (http://blog.reklam.com.tr/pazarlama/pazarlama-dunyasinin-hasari-cocugu-gerilla
  • pazarlama /1527/) (erişim 15.04.2011).
  • (http://www.erdalerdogdu.com/marketingpazarlama/gerilla-pazarlama/) (erişim 12.04.2011).
  • (http://www.slideshare.net/arts118/100-guerrilla-marketing-examples) (erişim 12.04.2011).

ALTERNATİF PAZARLAMA İLETİŞİMİ ARACI OLARAK GERİLLA PAZARLAMA: UYGULANMIŞ GERİLLA PAZARLAMA REKLAM ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİ ve TURİZM SEKTÖRÜ İÇİN MODEL ÖNERİLERİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 28, 4788 - 4812, 01.06.2012

Öz

Turizm sektöründe giderek artan ürün, hizmet çeşitliliği ve sürekli değişimin beraberinde getirdiği belirsizlik işletmeleri pazarlama konusunda zorlamaktadır. İşletmelerin pazarlama stratejilerini yeniden gözden geçirme ve maliyetleri optimum seviyede tutabilme arayışına girdikleri bir ortamda, pazarlama literatürüne yeni bir kavram olarak giren gerilla pazarlama (guerilla marketing); sadece hayal gücü, küçük bütçe ve enerji gerektiren alternatif pazarlama stratejisi olarak dikkat çekmektedir. Çalışmada bugünün modern pazarlama terminolojisinde yer alan en ilginç ve en yeni rekabet taktiklerinden biri olan gerilla pazarlama; kavramsal açıdan ele alınarak açıklanmış, geleneksel pazarlamayla karşılaştırılması yapılarak uygulanmış örnek çalışmalar üzerinde durulmuş son olarak da turizm sektöründe uygulanabilirliği çerçevesinde örnek model önerileri sunulmuştur

Kaynakça

  • ARSLAN, Soner (2009), Turizm Sektöründe Alternatif Bir Pazarlama Stratejisi Olarak Gerilla Pazarlamasının Kullanılması: Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Eğitimi Anabilim Dalı.
  • AY Canan ve Aylin ÜNAL (2002), Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler İçin Yeni Bir Pazarlama Anlayışı: Gerilla Pazarlaması, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 9, (1-2): 75-85.
  • DAHAN, Gresi Sanje (2009), Çizgi-Altı İletişim Faaliyetlerinin Niş Pazarlardaki Önemi ve Bir Alan Çalışması, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 5 (4) :36-49.
  • HEPER, Can Oktay (2008). Gerilla Tasarım Bağlamında Gerilla Tasarımın Analizi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Grafik Ana Bilim Dalı.
  • KAHRAMAN, H. (2007). Pazarlama İletişimi Arcı Olarak Amaca Yönelik Pazarlama: Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş.’de Bir Uygulama. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı.
  • KAŞLI Mehmet, Mehmet Oğuzhan İLBAN ve Bayram ŞAHİN (2009), Modern Pazarlama Stratejileri: AB ve Türk Turizmi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (27): 79-98.
  • NARDALI, Sinan (2009), Gerilla Pazarlaması ve Uygulamadaki Bazı Örnekleri, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 16 (2) :107-119.
  • ÖZGÜL, Nermin (2008), Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Gerilla Pazarlama Stratejilerinin Kullanılması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı.
  • PİRTİNİ, Serdar, Özlen ONURLU ve Şafak ŞAHİN (2009), Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yaklaşımı Açısından Gerilla Pazarlama Faaliyetlerine Yönelik Genç Tüketicilerin Algısı Üzerine Kültürlerarası Bir Uygulama Önerisi, 8 (32): 51-59.
  • PUNCH, Keith F. (1998), Introduction To Social Research: Quantitative And Qualitative Approaches. London.
  • SÖNMEZ, Alperen Timuçin ve Ceyda Karataş (2010), “Postmodern Pazarlama”, Düzce Ulusal Meslek Yüksekokulları Öğrenci Sempozyumu: 1-20.
  • ŞİMŞEK, Göksel (2007), Pazarlama İletişimi “Gayri-Resmi” Silahı: Tuzak Pazarlama ve Uygulanan Stratejiler, Selçuk İletişim, 5 (1): 135-143.
  • UYSAL, Sefa (2011), Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler İçin Yeni Bir Pazarşama Anlayışı: Gerilla Pazarlama. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı.
  • YAZICIOĞLU, Yahşi Ve ERDOĞAN, Samiye (2004), SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Detay Yayıncılık, Ankara.
  • YÜKSEL, A. Baysan (2010), Bir Ütopya Olarak Gerilla Sanatı ve Gerilla Reklamcılığın Yarattığı Distopya, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Resim Ana Sanat Dalı.
  • İnternet Kaynakları:
  • (http://www.morfikirler.com/yazi/gerilla-pazarlama-ornekleri) (8.04.2011).
  • (http://map.blogsome.com/category/gerilla-pazarlama/page) (erişim 12.04.2011).
  • (http://blog.reklam.com.tr/pazarlama/pazarlama-dunyasinin-hasari-cocugu-gerilla
  • pazarlama /1527/) (erişim 15.04.2011).
  • (http://www.erdalerdogdu.com/marketingpazarlama/gerilla-pazarlama/) (erişim 12.04.2011).
  • (http://www.slideshare.net/arts118/100-guerrilla-marketing-examples) (erişim 12.04.2011).
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Evrim Çeltek Meral Bozdoğan Bu kişi benim

Meral Bozdoğan

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Bozdoğan, E. Ç. . M., & Bozdoğan, M. (2012). ALTERNATİF PAZARLAMA İLETİŞİMİ ARACI OLARAK GERİLLA PAZARLAMA: UYGULANMIŞ GERİLLA PAZARLAMA REKLAM ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİ ve TURİZM SEKTÖRÜ İÇİN MODEL ÖNERİLERİ. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 7(28), 4788-4812. https://doi.org/10.19168/jyu.51687
AMA Bozdoğan EÇM, Bozdoğan M. ALTERNATİF PAZARLAMA İLETİŞİMİ ARACI OLARAK GERİLLA PAZARLAMA: UYGULANMIŞ GERİLLA PAZARLAMA REKLAM ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİ ve TURİZM SEKTÖRÜ İÇİN MODEL ÖNERİLERİ. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. Haziran 2012;7(28):4788-4812. doi:10.19168/jyu.51687
Chicago Bozdoğan, Evrim Çeltek Meral, ve Meral Bozdoğan. “ALTERNATİF PAZARLAMA İLETİŞİMİ ARACI OLARAK GERİLLA PAZARLAMA: UYGULANMIŞ GERİLLA PAZARLAMA REKLAM ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİ Ve TURİZM SEKTÖRÜ İÇİN MODEL ÖNERİLERİ”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 7, sy. 28 (Haziran 2012): 4788-4812. https://doi.org/10.19168/jyu.51687.
EndNote Bozdoğan EÇM, Bozdoğan M (01 Haziran 2012) ALTERNATİF PAZARLAMA İLETİŞİMİ ARACI OLARAK GERİLLA PAZARLAMA: UYGULANMIŞ GERİLLA PAZARLAMA REKLAM ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİ ve TURİZM SEKTÖRÜ İÇİN MODEL ÖNERİLERİ. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 7 28 4788–4812.
IEEE E. Ç. . M. Bozdoğan ve M. Bozdoğan, “ALTERNATİF PAZARLAMA İLETİŞİMİ ARACI OLARAK GERİLLA PAZARLAMA: UYGULANMIŞ GERİLLA PAZARLAMA REKLAM ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİ ve TURİZM SEKTÖRÜ İÇİN MODEL ÖNERİLERİ”, Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 7, sy. 28, ss. 4788–4812, 2012, doi: 10.19168/jyu.51687.
ISNAD Bozdoğan, Evrim Çeltek Meral - Bozdoğan, Meral. “ALTERNATİF PAZARLAMA İLETİŞİMİ ARACI OLARAK GERİLLA PAZARLAMA: UYGULANMIŞ GERİLLA PAZARLAMA REKLAM ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİ Ve TURİZM SEKTÖRÜ İÇİN MODEL ÖNERİLERİ”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 7/28 (Haziran 2012), 4788-4812. https://doi.org/10.19168/jyu.51687.
JAMA Bozdoğan EÇM, Bozdoğan M. ALTERNATİF PAZARLAMA İLETİŞİMİ ARACI OLARAK GERİLLA PAZARLAMA: UYGULANMIŞ GERİLLA PAZARLAMA REKLAM ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİ ve TURİZM SEKTÖRÜ İÇİN MODEL ÖNERİLERİ. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2012;7:4788–4812.
MLA Bozdoğan, Evrim Çeltek Meral ve Meral Bozdoğan. “ALTERNATİF PAZARLAMA İLETİŞİMİ ARACI OLARAK GERİLLA PAZARLAMA: UYGULANMIŞ GERİLLA PAZARLAMA REKLAM ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİ Ve TURİZM SEKTÖRÜ İÇİN MODEL ÖNERİLERİ”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 7, sy. 28, 2012, ss. 4788-12, doi:10.19168/jyu.51687.
Vancouver Bozdoğan EÇM, Bozdoğan M. ALTERNATİF PAZARLAMA İLETİŞİMİ ARACI OLARAK GERİLLA PAZARLAMA: UYGULANMIŞ GERİLLA PAZARLAMA REKLAM ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİ ve TURİZM SEKTÖRÜ İÇİN MODEL ÖNERİLERİ. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2012;7(28):4788-812.