Bu çalışmanın amacı;
son yıllarda önem kazanan sosyal medyanın tüketicilerin satın alma niyetleri
üzerindeki etkisini araştırmaktır. Günümüzde internet üzerinden yapılan ticaret
oranı her geçen gün artmaktadır. E-ticaret alanında sosyal medya üzerinden
yapılan pazarlamanın da etkisi azımsanmayacak boyutlardadır. Özellikle gençler
sosyal medyayı sıkça kullanmakta ve alışverişlerini bu sanal ortamda gerçekleştirmektedir.
Çalışmada sosyal medyanın gençlerin satın alma davranışları üzerindeki etkisi
incelenmiştir. Bu amaçla öğrenciler üzerine bir anket uygulanmış, konuyla
ilgili bir model oluşturulmuştur. Model yapısal eşitlikle test edilmiştir.
Çalışma sonucunda öğrencilerin sosyal medya kullanımları,bunun satın alma niyetleri üzerine etkisi, sosyal
medyada ürün satın almaya karşı duyulan güven, sosyal medyanın pratik faydaları
gibi konulara değinilmiş, öğrencilerin bu konulardaki bakış açıları incelenerek algıları
değerlendirilmiştir. Böylece e-ticaret yapan şirketlere pazarlamayla ilgili
bazı tavsiyelerde bulunulmuş, tutundurma, fiyatlandırma gibi konularda
işletmelere öneriler yapılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 14 |