Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect Of Social Media On Consumer Purchase of Consumers: A Model Proposal On Universıty Students

Yıl 2019, Cilt: 14, 137 - 147, 27.03.2019

Öz

Kaynakça

  • Aydede, C. 2006. Sanal Ortam Gümrükleriyle Blog Çağı. İstanbul: Hayat Yayınları.Bekaroğlu, Ş. B. 2011. “Doktor-Hasta İlişkilerinde Sosyal Medya Kullanımı”, Akademik Araştırmalar Dergisi,13, 145-165.Blossom, J., 2009. Content Nation-Surviving and Thriving as Social Media Changes on Customer Our Work, Our Lives and Our Future. Indiana: Wiley Publishing Inc. 29.Demirel, A. 2013. E-Ticarette Sosyal Medya Etkilerinin İncelenmesiyle Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yaşar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.Doğan, M., Şen, R. ve Yılmaz V. 2015. “İnternet Bankacılığına İlişkin Davranışların Planlanmış Davranış Teorisi ve Teknoloji Kabul Modeli Kullanılarak Önerilen Bir Yapısal Eşitlik Modeliyle İncelenmesi”. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8/2, 10. Erdemir Nilgün 2017. Sosyal Medyanın Tüketici Davranışı Üzerindeki Etkisi. İstanbul Ticaret Üniversitesi. Dış Ticaret Enstitüsü.Evans Dave 2008. Social Media Marketing: An Hour a Day. Alameda: SYBEX Inc. Fornel C., ve Larcker D. F. 1981. “Evaluating Structural Equation Models With Unobservable Variables And Measurement Error”. Journal of Marketing Research, 18(1), 50.“Güncel İnternet Kullanımı ve Sosyal Medya İstatistikleri” 2018. https://www.igturkiye.com/guncel-internet-kullanimi-ve-sosyal-medya-istatistikleri-2018/ Erişim Tarihi: 10.12.2018. Hair, F. J., Anderson, E.R., Tatham, L.R., ve Black, C.W. 1998. Multivariate Data Analysis, Prentice Hall, New Jersey.Hajli Nick (2014). “A Study of The Impact of Social Media on Consumers”. International Journal of Market Research. 56(3). Joreskog, K., ve Sörbom, D. 1996. Lisrel 8: User’s Reference Guide. Chicago: Scientific Software International, Kotler, P. 2000. Kotler ve Pazarlama, Pazar Yaratmak, Pazar Kazanmak ve Pazara Egemen Olmak. İstanbul: Sistem YayıncılıkKlieber, P. 2009. Document Classification Through Data Mining Social Media Networks, Florida, Stetson University, 8.Lerman, K. 2007. “Social Information Processing in News Aggregation”. IEEE Internet Computing, 11(6), 16 - 28.Mangold G. W.,Faulds J. D. 2009. “Social Media: The New Hybrid Element of ThePromotionMix”, Business Horizons, 52, 357-365.“İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı İstatistikleri” 2017 http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya-kullanici-istatistikleri-2017/ Erişim Tarihi: 9.10.2018.Pett, M.A., Lackey, N.R. ve Sullivan, J.J. 2003. Making Sense of Factor Analysis: The Use of Factor Analysis for Instrument Development in Health Care Research. SAGE Publications, Thousand Oaks.Raykov, T., ve Marcoulides, G.A. 2006. A First Course in Structural Equation Modeling. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc. Schermelleh-Engel, K. ve Moosbrugger, H. 2003. “Evaluating The Fit Of Structural Equation Models: Tests Of Significance And Descriptive Goodness-Of-Fit Measures”. Methods of Psychological Research Online, 8(2), 23-74.Schumacher,E.R., ve Lomax,G.R., 2004. “A Beginner’s Guide To Structural Equation Modeling”, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, , 200-210.Şimşek,Ö.F., 2007. “Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş Temel İlkeler ve LISREL Uygulamaları”, Ankara: Ekinoks, 1-71.Sohn, D. 2005. Interactive Media and Social Exchange of Market Information. The University of Texas at Austin in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Doctor of Philosophy.“Sosyal Medya Stratejisi Nasıl Olmalı?” 2016 https://www.globalnet.com.tr/sosyal-medya-stratejisi-nasil-olmali.html Erişim Tarihi: 5.9.2018.Tutar, K., Ünalir, M. O. ve Toker, L. 2015. Sosyal Ağlar Üzerinde Ontoloji Tabanlı Sezgi Analizi İçin Bir Uygulama Çerçevesinin Geliştirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilim Dergisi. 21(5) 194-202.

Sosyal Medyanın Tüketicilerin Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Model Önerisi

Yıl 2019, Cilt: 14, 137 - 147, 27.03.2019

Öz

Bu çalışmanın amacı;
son yıllarda önem kazanan sosyal medyanın tüketicilerin satın alma niyetleri
üzerindeki etkisini araştırmaktır. Günümüzde internet üzerinden yapılan ticaret
oranı her geçen gün artmaktadır. E-ticaret alanında sosyal medya üzerinden
yapılan pazarlamanın da etkisi azımsanmayacak boyutlardadır. Özellikle gençler
sosyal medyayı sıkça kullanmakta ve alışverişlerini bu sanal ortamda gerçekleştirmektedir.
Çalışmada sosyal medyanın gençlerin satın alma davranışları üzerindeki etkisi
incelenmiştir. Bu amaçla öğrenciler üzerine bir anket uygulanmış, konuyla
ilgili bir model oluşturulmuştur. Model yapısal eşitlikle test edilmiştir.
Çalışma sonucunda öğrencilerin sosyal medya kullanımları,bunun  satın alma niyetleri üzerine etkisi, sosyal
medyada ürün satın almaya karşı duyulan güven, sosyal medyanın pratik faydaları
gibi konulara değinilmiş, öğrencilerin bu konulardaki  bakış açıları incelenerek algıları
değerlendirilmiştir. Böylece e-ticaret yapan şirketlere pazarlamayla ilgili
bazı tavsiyelerde bulunulmuş, tutundurma, fiyatlandırma gibi konularda
işletmelere öneriler yapılmıştır.

Kaynakça

  • Aydede, C. 2006. Sanal Ortam Gümrükleriyle Blog Çağı. İstanbul: Hayat Yayınları.Bekaroğlu, Ş. B. 2011. “Doktor-Hasta İlişkilerinde Sosyal Medya Kullanımı”, Akademik Araştırmalar Dergisi,13, 145-165.Blossom, J., 2009. Content Nation-Surviving and Thriving as Social Media Changes on Customer Our Work, Our Lives and Our Future. Indiana: Wiley Publishing Inc. 29.Demirel, A. 2013. E-Ticarette Sosyal Medya Etkilerinin İncelenmesiyle Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yaşar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.Doğan, M., Şen, R. ve Yılmaz V. 2015. “İnternet Bankacılığına İlişkin Davranışların Planlanmış Davranış Teorisi ve Teknoloji Kabul Modeli Kullanılarak Önerilen Bir Yapısal Eşitlik Modeliyle İncelenmesi”. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8/2, 10. Erdemir Nilgün 2017. Sosyal Medyanın Tüketici Davranışı Üzerindeki Etkisi. İstanbul Ticaret Üniversitesi. Dış Ticaret Enstitüsü.Evans Dave 2008. Social Media Marketing: An Hour a Day. Alameda: SYBEX Inc. Fornel C., ve Larcker D. F. 1981. “Evaluating Structural Equation Models With Unobservable Variables And Measurement Error”. Journal of Marketing Research, 18(1), 50.“Güncel İnternet Kullanımı ve Sosyal Medya İstatistikleri” 2018. https://www.igturkiye.com/guncel-internet-kullanimi-ve-sosyal-medya-istatistikleri-2018/ Erişim Tarihi: 10.12.2018. Hair, F. J., Anderson, E.R., Tatham, L.R., ve Black, C.W. 1998. Multivariate Data Analysis, Prentice Hall, New Jersey.Hajli Nick (2014). “A Study of The Impact of Social Media on Consumers”. International Journal of Market Research. 56(3). Joreskog, K., ve Sörbom, D. 1996. Lisrel 8: User’s Reference Guide. Chicago: Scientific Software International, Kotler, P. 2000. Kotler ve Pazarlama, Pazar Yaratmak, Pazar Kazanmak ve Pazara Egemen Olmak. İstanbul: Sistem YayıncılıkKlieber, P. 2009. Document Classification Through Data Mining Social Media Networks, Florida, Stetson University, 8.Lerman, K. 2007. “Social Information Processing in News Aggregation”. IEEE Internet Computing, 11(6), 16 - 28.Mangold G. W.,Faulds J. D. 2009. “Social Media: The New Hybrid Element of ThePromotionMix”, Business Horizons, 52, 357-365.“İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı İstatistikleri” 2017 http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya-kullanici-istatistikleri-2017/ Erişim Tarihi: 9.10.2018.Pett, M.A., Lackey, N.R. ve Sullivan, J.J. 2003. Making Sense of Factor Analysis: The Use of Factor Analysis for Instrument Development in Health Care Research. SAGE Publications, Thousand Oaks.Raykov, T., ve Marcoulides, G.A. 2006. A First Course in Structural Equation Modeling. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc. Schermelleh-Engel, K. ve Moosbrugger, H. 2003. “Evaluating The Fit Of Structural Equation Models: Tests Of Significance And Descriptive Goodness-Of-Fit Measures”. Methods of Psychological Research Online, 8(2), 23-74.Schumacher,E.R., ve Lomax,G.R., 2004. “A Beginner’s Guide To Structural Equation Modeling”, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, , 200-210.Şimşek,Ö.F., 2007. “Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş Temel İlkeler ve LISREL Uygulamaları”, Ankara: Ekinoks, 1-71.Sohn, D. 2005. Interactive Media and Social Exchange of Market Information. The University of Texas at Austin in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Doctor of Philosophy.“Sosyal Medya Stratejisi Nasıl Olmalı?” 2016 https://www.globalnet.com.tr/sosyal-medya-stratejisi-nasil-olmali.html Erişim Tarihi: 5.9.2018.Tutar, K., Ünalir, M. O. ve Toker, L. 2015. Sosyal Ağlar Üzerinde Ontoloji Tabanlı Sezgi Analizi İçin Bir Uygulama Çerçevesinin Geliştirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilim Dergisi. 21(5) 194-202.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Uyar 0000-0002-7481-4045

Yayımlanma Tarihi 27 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 14

Kaynak Göster

APA Uyar, A. (2019). Sosyal Medyanın Tüketicilerin Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Model Önerisi. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 14, 137-147.
AMA Uyar A. Sosyal Medyanın Tüketicilerin Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Model Önerisi. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. Mart 2019;14:137-147.
Chicago Uyar, Ahmet. “Sosyal Medyanın Tüketicilerin Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Model Önerisi”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 14, Mart (Mart 2019): 137-47.
EndNote Uyar A (01 Mart 2019) Sosyal Medyanın Tüketicilerin Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Model Önerisi. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 14 137–147.
IEEE A. Uyar, “Sosyal Medyanın Tüketicilerin Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Model Önerisi”, Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 14, ss. 137–147, 2019.
ISNAD Uyar, Ahmet. “Sosyal Medyanın Tüketicilerin Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Model Önerisi”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 14 (Mart 2019), 137-147.
JAMA Uyar A. Sosyal Medyanın Tüketicilerin Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Model Önerisi. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2019;14:137–147.
MLA Uyar, Ahmet. “Sosyal Medyanın Tüketicilerin Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Model Önerisi”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 14, 2019, ss. 137-4.
Vancouver Uyar A. Sosyal Medyanın Tüketicilerin Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Model Önerisi. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2019;14:137-4.