Research Article
BibTex RIS Cite

Kadın Öğretmenlerde İş-Yaşam Dengesi ve İş Performansı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Year 2018, Volume: 4 Issue: 2, 187 - 205, 05.02.2019
https://doi.org/10.21798/kadem.2019249085

Abstract

Bu araştırmada, kadın öğretmenlerin iş-yaşam dengesi ile iş performansı ilişkisi incelenmiştir. Çalışmanın evrenini Ankara ili merkez ilçelerinde bulunan resmi ortaokullarda 2016-2017 eğitim öğretim yılında görevli olan toplam 11.106 kadın öğretmen oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini de evreni temsilen tesadüfî seçilen 322 kadın öğretmen oluşturmuştur. Araştırma verileri “İş-Yaşam Dengesi Ölçeği” ve “Bireysel İş Performansı Ölçeği” ile toplanmıştır. Bulgular iş-yaşam dengesi ile iş performansı arasında ilişki olduğunu ortaya koymuştur. İş performansı ile iş-yaşam dengesinin “İş-Yaşam Uyumu”, “Yaşamı İhmal Etme” ve “Yaşamın İşten İbaret Olması” boyutları arasında pozitif
yönlü ilişki olduğu görülmüştür. Regresyon analizi sonuçları ise iş-yaşam dengesinin “Yaşamı İhmal Etme” ve “Kendine Zaman Ayırma” boyutlarının iş performansının anlamlı yordayıcıları olduğunu göstermiştir. Araştırma sonucunda iş-yaşam dengesini kurabilen kadın öğretmenlerde işp performansının arttığı görülmüştür.

References

  • Altun-Dilek, S. & Yılmaz, K. (2016). Öğretmenlerin işkoliklik eğilimleri ile iş-yaşam dengeleri, e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 36-55.
  • Apaydın, Ç. (2011). Öğretim üyelerinin işe bağımlılık düzeyi ile iş-yaşam dengesi ve iş-aile yaşam dengesi arasındaki ilişki (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bingöl, D. (2006). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta BasımYayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
  • Burke, R. J. (2000). Workaholism in organizations: The role of personal beliefs and fears. Anxiety, Stress & Coping, 13(1), 53-64.
  • Chiu- Kou, S. (2004). The Linkage of Job Performance To Goal Setting, Work Motivation, Team Building, and Organizational Commitment in The High- Tech Industry in Taiwan, Yayınlanmamış Doktora Tezi,
  • H. Wayne Huizenga School of Business and Entrepreneurship Nova Southeastern University.
  • Cinamon, R. G. & Rich, Y. (2002). Gender differences in the importance of work and family roles: Implications for work-family conflict, Sex Roles, 47(11/12), 531-541.

Examining the Relationship Between Work-Life Balance and Job Performance of Female Teachers

Year 2018, Volume: 4 Issue: 2, 187 - 205, 05.02.2019
https://doi.org/10.21798/kadem.2019249085

Abstract

References

  • Altun-Dilek, S. & Yılmaz, K. (2016). Öğretmenlerin işkoliklik eğilimleri ile iş-yaşam dengeleri, e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 36-55.
  • Apaydın, Ç. (2011). Öğretim üyelerinin işe bağımlılık düzeyi ile iş-yaşam dengesi ve iş-aile yaşam dengesi arasındaki ilişki (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bingöl, D. (2006). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta BasımYayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
  • Burke, R. J. (2000). Workaholism in organizations: The role of personal beliefs and fears. Anxiety, Stress & Coping, 13(1), 53-64.
  • Chiu- Kou, S. (2004). The Linkage of Job Performance To Goal Setting, Work Motivation, Team Building, and Organizational Commitment in The High- Tech Industry in Taiwan, Yayınlanmamış Doktora Tezi,
  • H. Wayne Huizenga School of Business and Entrepreneurship Nova Southeastern University.
  • Cinamon, R. G. & Rich, Y. (2002). Gender differences in the importance of work and family roles: Implications for work-family conflict, Sex Roles, 47(11/12), 531-541.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Family and Household Studies
Journal Section Research Article
Authors

Şule Polat This is me 0000-0001-5469-5758

Publication Date February 5, 2019
Submission Date July 24, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Polat, Ş. (2019). Kadın Öğretmenlerde İş-Yaşam Dengesi ve İş Performansı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. KADEM Kadın Araştırmaları Dergisi, 4(2), 187-205. https://doi.org/10.21798/kadem.2019249085