Short Communication
BibTex RIS Cite

Analyzing The Effect of The Program “Psycho-Education for Families About Using Social Media and the Internet

Year 2020, Volume: 6 Issue: 1, 113 - 136, 30.06.2020
https://doi.org/10.21798/kadem.2020162324

Abstract

References

  • Young, K. (2013). Treatment Outcomes Using CBT-IA with Internet Addicted Patients. Journal of Behavioral Addictors, 2(4), 209-215.

“Aileler İçin İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Psiko-eğitimi” Programının Kişiler Üzerine Olan Etkisinin İncelenmesi

Year 2020, Volume: 6 Issue: 1, 113 - 136, 30.06.2020
https://doi.org/10.21798/kadem.2020162324

Abstract

Bu araştırmanın genel amacı, klinik gözlemlerden ve araştırmalardan yola çıkarak sosyal medya ve internet kullanımına dair etkili bir psikoeğitim geliştirmek ve geliştirilen bu psiko-eğitimin etkinliğini test etmektir. Bu çalışmada internet ve sosyal medya kullanımının aile ilişkilerine olan olumsuz etkilerini azaltmaya ve kişinin iyi olma halini arttırmaya yönelik amaç güdülmüştür. Araştırmanın çalışma evrenini İbn Haldun Üniversitesi Psikoterapi Merkezi’nin desteği ile ulaşılan İstanbul’da
ikamet eden yetişkinler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise eğitimimize kayıt yaptırarak katılan 32 yetişkin oluşturmaktadır. Araştırmada katılımcılara tek oturumdan oluşan üç saatlik bir eğitim verilmiştir. Çalışmada yetişkinlerin internet bağımlılığı düzeyini ölçmek için “Bapint Ölçeği” ve dijital oyun bağımlılığını tespit etmek için “Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği”, ayrıca “Sosyal Medya Bozukluğu Ölçeği”, elde edilen verilerin analizi aşamasında, SPSS 22 istatistik paket programı
kullanılmıştır. Veriler değerlendirilirken Two-Related-Samples-Test, Spearman Korelasyon gibi istatistiksel metotlar kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, katılımcılara eğitime katılmadan önce uygulanan ön test ve katıldıktan sonra uygulanan son testlerde internet, sosyal medya ve dijital oyun bağımlılık düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Young, K. (2013). Treatment Outcomes Using CBT-IA with Internet Addicted Patients. Journal of Behavioral Addictors, 2(4), 209-215.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Women's Studies
Journal Section Bildiri
Authors

Dilara Sürü

Publication Date June 30, 2020
Submission Date April 15, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Sürü, D. (2020). “Aileler İçin İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Psiko-eğitimi” Programının Kişiler Üzerine Olan Etkisinin İncelenmesi. KADEM Kadın Araştırmaları Dergisi, 6(1), 113-136. https://doi.org/10.21798/kadem.2020162324