Research Article
BibTex RIS Cite

Farklılaştırma Yaklaşımının Üstün Zekalı Öğrencilerin Başarılarına Etkisi

Year 2014, Volume: 1 Issue: 1, 14 - 25, 01.03.2014

Abstract

el okulda yapılan çalışmada (5. Sınıf-Tablo ve Grafikler) kontrol ve deney gruplarındaki üstün zekalı öğrencilerin uygulama öncesi zenginleştirilmiş kazanım ve genel puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmazken, mevcut puanları arasında kontrol grubu lehine anlamlı bir farklılık vardır. Ancak uygulama sonrası mevcut kazanım, zenginleştirilmiş kazanım ve genel puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık vardır. Kontrol grubundaki öğrencilerin uygulama öncesi ve sonrası mevcut kazanım, zenginleştirilmiş kazanım ve genel puanlarında düşüş gözlenirken, deney grubundaki öğrencilerin uygulama öncesi ve sonrası mevcut kazanım, zenginleştirilmiş kazanım ve genel puanlarında artış olmuştur. Kontrol ve deney gruplarındaki üstün zekalı öğrencilerin uygulama öncesi başarıları arasında anlamlı bir farklılık bulunmazken, uygulama sonrası başarı puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık vardır

The Effect of the Differentiation Approach on the Achievement of Gifted Students

Year 2014, Volume: 1 Issue: 1, 14 - 25, 01.03.2014

Abstract

The purpose of the study is to develop a differentiation approach for the mathematics education of gifted students and to analyze the effect of this approach on the success of these students. The answers of the following sub-problem was also searched: Is there any significant difference between achievement test scores and general, current and enriched attainment scores of control and/or experimental group gifted students before and after the study? In this study, pre-test and post-test with control group model was used for analyzing the effect of differentiation approach on the achievement of gifted students. The sample of this study consisted of 27 5th grade gifted students from a private school in Maltepe, Istanbul. Two different mathematics achievement tests related to the subject of “Tables and Graphics” and Multiple intelligence test were used. According to the findings, it was observed that the differentiation approach is effective on improving the achievement of students

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Esra Altıntaş This is me

Ahmet Ş. Özdemır This is me

Publication Date March 1, 2014
Submission Date February 15, 2015
Published in Issue Year 2014 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Altıntaş, E., & Özdemır, A. Ş. (2014). The Effect of the Differentiation Approach on the Achievement of Gifted Students. E-Kafkas Journal of Educational Research, 1(1), 14-25.

19190       23681     19386        19387