Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri ile Sınıfı Yönetme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Year 2016, Volume: 3 Issue: 1, 1 - 14, 11.05.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının iletişim becerileri ile sınıfı yönetme becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma ilişkisel tarama mode­lindedir ve nicel yöntemle yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2014 - 2015 eğitim - öğretim yılında Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi 4. Sınıflarında öğrenim görmekte olan ve öğretmenlik uygulaması dersi alan 349 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada, Korkut (1996) tarafından geliştirilen 25 maddeden oluşan ‘‘iletişim becerilerini değerlendirme ölçeği (İBDÖ)’’ ile; Özay Köse (2010) tarafından geliştirilen 32 maddeden oluşan ‘‘sınıf yönetimi ölçeği’’ kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının algılarına göre, ortalama değerler açısından iletişim becerileri ile sınıfı yönetme becerilerinin “çoğu zaman katılıyorum” düzeyinde olduğu ortaya konmuştur. Cinsiyet değişkenine göre öğretmen adaylarının iletişim becerileri arasında anlamlı farkın kadın öğretmen adaylarının lehine olduğu bulgulanmıştır.Yani kadın öğretmen adayları, iletişim becerilerinde iyi oldukları görüşüne daha çok katılmışlardır. Branş değişkenine göre ise iletişim ve sınıf yönetimi becerileri arasında anlamlı bir fark tespit edilememiştir. Bunun yanı sıra öğretmen adaylarının iletişim becerileri ile sınıf yönetimi becerileri arasında pozitif yönde ve orta düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının iletişim becerilerinin anlamlı düzeyde sınıfı yönetme becerilerini yordadığı görülmektedir. Başka bir ifadeyle öğretmen adaylarının iletişim becerileri artıkça sınıfı yönetme becerilerinin de artabileceği sonucuna ulaşılmıştır.

The Effect of Prospective Teachers Communicative Skills on Their Class Management Skills

Year 2016, Volume: 3 Issue: 1, 1 - 14, 11.05.2016

Abstract

The aim of this research is to determine the relation between prospective teacher’s communicative skills and their class management skills. The research is relational scan model and held with quantitative method the population of the research is formed by 349 4 +h grade students studying at the Department of Education in Siirt University and taking Teaching Practice Course A Scale of Evaluation of communicative Skills formed of 25 items and developed by Korkut (1996) and a “Scale of class Management” formed of 32 items and developed by Özay Köse (2010) by literature scan are used in the research. As results of the research, it is found that according to perceptions of prospective teachers, the skills of class management and communicative skills are at the level of “Mostly Agree” as an average value According to the variable of gender, it is seen that the significant difference in communicative skills is in favor of female participants. Therefore, female prospective teachers agreed more that they are good at communicative skills. No significant difference in communicative and class management skills is found according to the variable of study areas. Also a positive mid-level relation is seen between skills of communication and class management of prospective teachers. Another result determined is that communicative skills of prospective teachers are a significant predictor of effective class management

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Çetin Tan

Suriye Tan This is me

Publication Date May 11, 2016
Submission Date May 11, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Tan, Ç., & Tan, S. (2016). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri ile Sınıfı Yönetme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. E-Kafkas Journal of Educational Research, 3(1), 1-14.

19190       23681     19386        19387