Research Article
BibTex RIS Cite

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fiziksel ve Kimyasal Olaylarda Maddenin Tanecikli Yapısı İle İlgili Anlamalarının Belirlenmesi

Year 2016, Volume: 3 Issue: 1, 64 - 78, 11.05.2016

Abstract

Bu araştırmada fen bilgisi öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarının maddenin tanecikli yapısını mikro düzeyde anlamaları tespit edilmiştir. Araştırmanın örneklemini Fen Bilgisi Öğretmenliği programı üçüncü sınıfında öğrenim gören 57 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama amacıyla iki açık uçlu sorudan oluşan Maddenin Tanecikli Yapısı Testi (MTYT) kullanılmıştır. Verilerin analizi için öğretmen adaylarının verdikleri cevaplardan kategoriler oluşturulmuş ve tanımlayıcı istatistikler yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre fen bilgisi öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun maddenin halleri hakkındaki fikirlerini çizime dökemedikleri, çeşitli kavram yanılgılarına sahip oldukları ve bazı öğretmen adaylarının hal değişimi esnasında taneciklerin yapısının değiştiğini düşündükleri belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun kimyasal bir reaksiyonda reaksiyona giren ve reaksiyondan çıkan maddeleri tanecik boyutunda gösteremedikleri belirlenmiştir.

Determining Pre-Service Science Teachers’ Understandings Related to the Particulate Nature of Matter at Physical and Chemical Events

Year 2016, Volume: 3 Issue: 1, 64 - 78, 11.05.2016

Abstract

It was aimed to determine pre-service science teachers’ understandings related to the particulate nature of matter at micro level. The sample of research was consisted of 57 pre-service science teachers in the third level undergraduate of science teacher education program. Survey method was used in this research. The Particulate Nature of Matter Test (PNMT) that contains two open-ended questions was used for collecting data. In order to analyze data, it was formed categories from answers of preservice teachers and done descriptive statistics. According to findings, it was determined that the most of pre-service science teachers did not transfer their knowledge related to the states of matter to drawing, have some misconceptions and some of the pre-service science teachers think that the structure of particles is changed during the changing state of matter. In addition, it was seen that most of the pre-service science teachers cannot draw at micro level reactants and products at a chemical reaction.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Seda Okumuş

Bilge Öztürk

Oylum Çavdar

Yusuf Karadeniz This is me

Kemal Doymuş

Publication Date May 11, 2016
Submission Date May 11, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Okumuş, S., Öztürk, B., Çavdar, O., Karadeniz, Y., et al. (2016). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fiziksel ve Kimyasal Olaylarda Maddenin Tanecikli Yapısı İle İlgili Anlamalarının Belirlenmesi. E-Kafkas Journal of Educational Research, 3(1), 64-78.

19190       23681     19386        19387