Bu araştırmanın amacı, ortaokul 7. ve 8. sınıfa devam
eden öğrencilerin sınav kaygısı ve benlik saygısı arasındaki ilişkinin
incelenmesi ve bazı değişkenlerin sınav kaygısı ve benlik saygısı puanlarında
farklılık oluşturup oluşturmadığının belirlenmesidir. Araştırma 2016-2017
eğitim-öğretim yılında Kırıkkale ilinde rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen ortaokullarda
yedinci ve sekizinci sınıf (n=334) öğrencileri ile yürütülmüştür.
Araştırmanın verileri, Sınav Kaygı Envanteri,
Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği, Kişisel
Bilgi Formu ile toplanmış, veriler; t-testi, Varyans analizi ve Pearson
Çarpım Momentler Korelasyon Katsayısı ile analiz edilmiştir.
Araştırma sonucunda; kız öğrencilerin erkeklere göre sınav kaygılarının anlamlı
derecede yüksek olduğu, sınav kaygısı ile benlik saygısı
arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunduğu belirlenmiştir. Ancak
cinsiyet, sınıf, anne-baba eğitim durumu değişkenlerinin benlik saygısı puan
ortalamalarında anlamlı bir farklılık oluşturmadığı saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 18, 2017 |
Submission Date | May 21, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 2 |