Bu
çalışmanın amacı; Coğrafya Bölümü öğrencileri ile Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Programı öğrencilerinin doğal afet kavramına yönelik olarak oluşturdukları
metaforları karşılaştırmaktır. Araştırmanın ulaşılabilir örneklemini 206
Coğrafya Bölümü öğrencisi ve 110 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı
öğrencisi oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgubilim
deseninin kullanıldığı çalışmada, metaforlar sınıflandırılmış, içerik analizi
yapılmış ve yorumlanmıştır. Coğrafya Bölümü öğrencileri 194 geçerli metafor,
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programı öğrencileri ise 81 geçerli metafor
üretmişlerdir. Bu metaforlar daha sonra ortak özellikleri bakımından
irdelenerek Coğrafya Bölümü için 11, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı için
ise 8 kavramsal kategori altında toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda iki bölüm
için de oluşturulan kavramsal kategorilerin aynı olduğu, Coğrafya Bölümü
öğrencilerinin ek olarak farklı kavramsal kategoriler oluşturdukları
belirlenmiştir. Sonuç olarak; her iki bölüm öğrencilerinin de benzer
kategorilerde metaforlar ürettiği, ancak Coğrafya Bölümü öğrencilerinin
metaforlarının Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarınınkilere kıyasla daha çeşitli
olduğu söylenebilir.
The purpose of this study is to compare the
students’ metaphors of Geography Department and the Social Studies Teacher
Education Program towards the concept of natural disaster. The accessible
sample of the research consist of 206 Geography Department students and 110 the
Social Studies Teacher Education Program students. Phenomenology, which is one
of the qualitative research methods, was used in the study, and metafors
obtained were classified and interpreted through content analysis. The students
of Geography Department produced 194 valid metaphors, while the students of the
Social Studies Teacher Education Program produced 81 valid metaphors. These
metaphors were then grouped under the conceptual category of 11 for Geography
Department and 8 for the Social Studies Teacher Education Program. As a result
of the research, it was determined that the conceptual categories created for
two departments were the same, and that Geography Department students also
created different conceptual categories in addition. As a result; it can be said that the students of both departments
produced metaphors in similar categories, but the metaphors of Geography
Department students are more diverse than the ones of the Social Studies
teacher candidates.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 16, 2018 |
Submission Date | February 18, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 1 |