Bu araştırmada amaç görsel
sanatlar öğretmeni istihdamında öğretmenlik alan bilgisi testinin (TDPT)
gerekliğini ortaya koymak ve bu alanda KPSS‘ye yönelik algı ölçeği
geliştirmektir. Alanyazın incelendiğinde görsel sanatlar öğretmeni istihdamında
ÖABT’nin gerekliliği ortaya konulmuştur. Ölçeğin
geliştirilmesi için çalışma grubunu Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi,
Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim – İş Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim
görmekte olan; 3. sınıf öğrencisi (40 kişi), 4. sınıf öğrencisi (50 kişi),
pedagojik formasyon grubu öğrencisi (36 kişi) ve ilgili anabilim dalı mezunu
(17 kişi) olmak üzere toplamda 143 kişi oluşturmaktadır. Yapılan geçerlik
analizleri sonucunda 4 madde ölçme aracından çıkarılmış ve 3 alt faktör
(ÖABT’ye Yönelik Algılar - KPSS’nin Kapsamına Yönelik Algılar - Lisans Öğrenimi ve KPSS Yeterliği Algısı) ve toplam 23 maddeden oluşan
nihai form elde edilmiştir. Görsel Sanatlar Öğretmen Adayları İçin KPSS ve ÖABT
Algısı Ölçeği’nin üç alt boyutu ile birlikte toplam varyansın 45,1’ini
açıkladığı görülmüştür. Yapılan güvenirlik analizleri sonucunda ilgili ölçeğin
birinci alt boyutuna (ÖABT’ye Yönelik Algılar) ilişkin Crα katsayısı ,85;
ikinci alt boyutuna (KPSS’nin Kapsamına Yönelik Algılar) ilişkin Crα katsayısı
,74; son olarak üçüncü alt boyutuna
(Lisans Öğrenimi ve KPSS Yeterliği Algısı) ilişkin Crα katsayısı ,77 olarak
bulunmuştur. Ölçeğin geneline ilişkin Crα katsayısı ise ,79 olarak bulunmuştur.
Görsel Sanatlar Öğretmen Adayları İçin KPSS Algısı Ölçeği’nin geçerli ve
güvenilir bir ölçme aracı olduğu söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 3, 2018 |
Submission Date | June 22, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 2 |