Sayıdan Geri Çekildi

Geri Çekildi: İslam Aile Hukukunda Evlilik Öncesi ve Sonrası Uygulamalarda Kadın-Erkek Eşitliği ve İstisnaları

Yıl 2024, , 50 - 51, 15.07.2024
https://doi.org/10.17050/kafkasilahiyat.1236796

Geri Çekme Notu

Bu makale geri çekildi: Lütfen KAÜİFD Etik İlkeler ve Yayın Politikasına bakınız. (https://dergipark.org.tr/tr/pub/kafkasilahiyat/policy). Bu makale, L.D. tarafından kabul edilebilirlik dışında bir benzeşme içerdiğinden, editörler kurulunun değerlendirmesi, kararı ve isteği üzerine geri çekildi.

Öz

Bu makale geri çekildi: Lütfen KAÜİFD Etik İlkeler ve Yayın Politikasına bakınız. (https://dergipark.org.tr/tr/pub/kafkasilahiyat/policy).

Bu makale, L.D. tarafından kabul edilebilirlik dışında bir benzeşme içerdiğinden, editörler kurulunun değerlendirmesi, kararı ve isteği üzerine geri çekildi.

Kaynakça

  • Ahmed B. Hanbel, Müsned, I, 191.
  • Aktan, H., (2002). “Kefâet”, T.D.V.İ.A., C.Xxv, İstanbul, S.167.
  • Ateş, S. Yüce Kur’an’ın Çağdaş Tefsiri, C.Iı, Yeni Ufuklar Neşriyat, İstanbul, S.276.
  • Böke, Emine Gümüş, “İslam Hukukuna Göre Evlilikte Denklik (Kefaet)”, www.Hazargrubu.Org/Hazarakademi/Din/664.Html(03.12.2022).
  • Bilmen, Ö. N. (1968)., Hukukı İslamiyye Ve Istılahatı Fıkhiyye Kamusu, Bilmen Basımevi, İstanbul, C.Iı, S.74.
  • Büyükcoşkun, S. (2012). “Kadın İstihdamı ve Toplumsal Sonuçlarının Analizi”, Dinî Ve Toplumsal Boyutlarıyla Cinsiyet Iı Tartışmalı İlmî İhtisas Toplantısı, İstanbul: 26-27 Mayıs, 36.
  • Cin, H., (1988). İslam ve Osmanlı Hukukunda Evlenme, Selçuk Üniversitesi Yay., 2.B., Konya.
  • Çakır, L., (2006). İslam Hukuku Kaynaklarında Evlilikte Denklik Meselesi ve Günümüz Türk Toplumundaki Yansıması, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adana.
  • Çetiner, B. (1992). Tıp, 2. Baskı, (İstanbul: Çağrı Yayınları, 1413/1992), 2: 287, 382; 4:141.
  • Döndüren, H., (1995). Delilleriyle Aile İlmihali, Altınoluk, İstanbul.
  • Heysemî, N. A., (1967). Mecmeu’z-Zevāid ve Menbeu’l-Fevaid, (Beyrut: Dâru’l-Kitabi’l-Arabî), 6: 156.
  • İbn Hacer, Ebû’l-Fazl Ş., (1912). El-İsābe Fî Temyîzi’s-Sahabe, (Bağdat: Matbaatu’s-Saâde, 1328).
  • İbn Hişâm, C. A., (1992). Es-Sîretu’n-Nebevîyye, Nşr. Süheyl Zekkâr, (Beyrut: Dâru’l-Fîkr, 1412.
  • İbn Kesîr, (1981). El-Bidāye Ve’n-Nihāye, (Beyrut: Mektebetü’lmeârif), 3: 175, 474; 4:251.
  • Fâkihî, E.A. M., (1986). Ahbâru Mekke Fi Kadîmi’d-Dehr ve Hadîsih, Nşr. Abdülmelik B. Abdullah B. Dehiş, (Mekke: Matbaatu’n -Nahdati’l Hadise), 5: 184.
  • Karaman, H., (2013). Anahatlarıyla İslam Hukuku, C.Iı, 13. B., Ensar Yayınları, İstanbul.
  • Karaman, H., (2013). Mukayeseli İslam Hukuku, C.I, 8.B., İz Yayıncılık, İstanbul.
  • Kitab-I Mukaddes, Tekvin 3/6, 12.
  • Köse, S. (2015). Genetiğiyle Oynanmış Kavramlar ve Aile Medeniyetinin Sonu, Mehir Vakfı Yayınları, Konya, S.70-73.
  • Kur’an-I Kerim, A’raf, 7/26.
  • Kur’an-I Kerim, Bakara, 2/287, 2/228.
  • Kur’an-I Kerim, Nisa,4/34. 4/58. 4/34. 4/19.
  • Kur’an-I Kerim, Ahkâf, 46/15.
  • Kur’an-I Kerim, İsrâ, 17/23, 17/32.
  • Küçük, Y. E.- Topal, Ş., (2012). “Aile İçi Şiddet ve İslam Hukukundaki Önleyici Tedbirler”, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1, Ss.11-41.
  • Sahih-İ Buhari, ‘Nikâh’,15. Nafaka’, 1. ‘İman’, 24; ‘Şehâdât’,28. ‘Hibe’, 14. Bed’ü’l- Halk, 7.
  • Sahih-İ Müslim, Hac, 147. ‘İman’, 107,108. ‘Zekât’ 88-89. Radâ’ 60.
  • Serahsi, M., Edt. Akşit C., (2008). C.V, Gümüşev Yayınları, İstanbul, S.29.
  • Süheylî, (1967). Er-Ravzu’l-Ünf Fî Şerhi’s-Sîreti’n-Nebeviyyeti Li-İbni Hişâm, Nşr. Abdurrahman El-Vekîl, (Kahire: Dâru’n-Nasr Li’t-Tıbâa), 4: 126.
  • Sünen-İ Ebû Dâvud, ‘Nikâh’, 2-40. “Büyû‘”, 39. “Zekat”, 45.
  • Sünen-İ İbni Mâce, Nikâh 3.
  • Sünen-İ Nesâi, ‘Nikâh’,14.
  • Sünen-İ Tirmizî, Radâ, 10.
  • Topaloğlu, B. (1997). “Hakem”, T.D.V.İ.A., C.Xv, İstanbul, S.170.
  • Topaloğlu, B., (2013). İslamda Kadın, 21.B., Ensar Neşriyat, İstanbul.
  • Şâmî, E. A. Ş., (1990). Sübülü’l-Hüdā Ve’r-Reşād Fi Sîreti Hayri’l-İbād, Nşr. Mustafa Abdülvahid, (Kahire: Vizaretü’l-Evkâf Ve’şüûni’l-İslâmiyye), 11: 203.
  • Yeniçeri, C., (2009). Hukukî, Ahlaki, İktisadî, Felsefî Boyutlarıyla ve Günceli ile İslâm Ailesi ve Ev İdaresi; Hz. Peygamber’in Aile Reisliği, Yönetim İlkeleri, Kadın ve Aile Dünyamız, (İstanbul: Çamlıca Yayınları), 40.
  • Şirin, Sümeyra, Nisa Suresindeki Kadın Erkek Eşitliği ile İlgili Hükümler Üzerine Yapılan İçtihatlar, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Eylül, 2008.

Geri Çekildi:

Yıl 2024, , 50 - 51, 15.07.2024
https://doi.org/10.17050/kafkasilahiyat.1236796

Geri Çekme Notu

This article has been withdrawn: Please see KAÜİFD Ethical Principles and Publication Policy. (https://dergipark.org.tr/tr/pub/kafkasilahiyat/policy). This article is based on L.D. It was withdrawn upon the evaluation, decision and request of the editorial board, as it contained an unacceptable similarity.

Öz

Kaynakça

  • Ahmed B. Hanbel, Müsned, I, 191.
  • Aktan, H., (2002). “Kefâet”, T.D.V.İ.A., C.Xxv, İstanbul, S.167.
  • Ateş, S. Yüce Kur’an’ın Çağdaş Tefsiri, C.Iı, Yeni Ufuklar Neşriyat, İstanbul, S.276.
  • Böke, Emine Gümüş, “İslam Hukukuna Göre Evlilikte Denklik (Kefaet)”, www.Hazargrubu.Org/Hazarakademi/Din/664.Html(03.12.2022).
  • Bilmen, Ö. N. (1968)., Hukukı İslamiyye Ve Istılahatı Fıkhiyye Kamusu, Bilmen Basımevi, İstanbul, C.Iı, S.74.
  • Büyükcoşkun, S. (2012). “Kadın İstihdamı ve Toplumsal Sonuçlarının Analizi”, Dinî Ve Toplumsal Boyutlarıyla Cinsiyet Iı Tartışmalı İlmî İhtisas Toplantısı, İstanbul: 26-27 Mayıs, 36.
  • Cin, H., (1988). İslam ve Osmanlı Hukukunda Evlenme, Selçuk Üniversitesi Yay., 2.B., Konya.
  • Çakır, L., (2006). İslam Hukuku Kaynaklarında Evlilikte Denklik Meselesi ve Günümüz Türk Toplumundaki Yansıması, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adana.
  • Çetiner, B. (1992). Tıp, 2. Baskı, (İstanbul: Çağrı Yayınları, 1413/1992), 2: 287, 382; 4:141.
  • Döndüren, H., (1995). Delilleriyle Aile İlmihali, Altınoluk, İstanbul.
  • Heysemî, N. A., (1967). Mecmeu’z-Zevāid ve Menbeu’l-Fevaid, (Beyrut: Dâru’l-Kitabi’l-Arabî), 6: 156.
  • İbn Hacer, Ebû’l-Fazl Ş., (1912). El-İsābe Fî Temyîzi’s-Sahabe, (Bağdat: Matbaatu’s-Saâde, 1328).
  • İbn Hişâm, C. A., (1992). Es-Sîretu’n-Nebevîyye, Nşr. Süheyl Zekkâr, (Beyrut: Dâru’l-Fîkr, 1412.
  • İbn Kesîr, (1981). El-Bidāye Ve’n-Nihāye, (Beyrut: Mektebetü’lmeârif), 3: 175, 474; 4:251.
  • Fâkihî, E.A. M., (1986). Ahbâru Mekke Fi Kadîmi’d-Dehr ve Hadîsih, Nşr. Abdülmelik B. Abdullah B. Dehiş, (Mekke: Matbaatu’n -Nahdati’l Hadise), 5: 184.
  • Karaman, H., (2013). Anahatlarıyla İslam Hukuku, C.Iı, 13. B., Ensar Yayınları, İstanbul.
  • Karaman, H., (2013). Mukayeseli İslam Hukuku, C.I, 8.B., İz Yayıncılık, İstanbul.
  • Kitab-I Mukaddes, Tekvin 3/6, 12.
  • Köse, S. (2015). Genetiğiyle Oynanmış Kavramlar ve Aile Medeniyetinin Sonu, Mehir Vakfı Yayınları, Konya, S.70-73.
  • Kur’an-I Kerim, A’raf, 7/26.
  • Kur’an-I Kerim, Bakara, 2/287, 2/228.
  • Kur’an-I Kerim, Nisa,4/34. 4/58. 4/34. 4/19.
  • Kur’an-I Kerim, Ahkâf, 46/15.
  • Kur’an-I Kerim, İsrâ, 17/23, 17/32.
  • Küçük, Y. E.- Topal, Ş., (2012). “Aile İçi Şiddet ve İslam Hukukundaki Önleyici Tedbirler”, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1, Ss.11-41.
  • Sahih-İ Buhari, ‘Nikâh’,15. Nafaka’, 1. ‘İman’, 24; ‘Şehâdât’,28. ‘Hibe’, 14. Bed’ü’l- Halk, 7.
  • Sahih-İ Müslim, Hac, 147. ‘İman’, 107,108. ‘Zekât’ 88-89. Radâ’ 60.
  • Serahsi, M., Edt. Akşit C., (2008). C.V, Gümüşev Yayınları, İstanbul, S.29.
  • Süheylî, (1967). Er-Ravzu’l-Ünf Fî Şerhi’s-Sîreti’n-Nebeviyyeti Li-İbni Hişâm, Nşr. Abdurrahman El-Vekîl, (Kahire: Dâru’n-Nasr Li’t-Tıbâa), 4: 126.
  • Sünen-İ Ebû Dâvud, ‘Nikâh’, 2-40. “Büyû‘”, 39. “Zekat”, 45.
  • Sünen-İ İbni Mâce, Nikâh 3.
  • Sünen-İ Nesâi, ‘Nikâh’,14.
  • Sünen-İ Tirmizî, Radâ, 10.
  • Topaloğlu, B. (1997). “Hakem”, T.D.V.İ.A., C.Xv, İstanbul, S.170.
  • Topaloğlu, B., (2013). İslamda Kadın, 21.B., Ensar Neşriyat, İstanbul.
  • Şâmî, E. A. Ş., (1990). Sübülü’l-Hüdā Ve’r-Reşād Fi Sîreti Hayri’l-İbād, Nşr. Mustafa Abdülvahid, (Kahire: Vizaretü’l-Evkâf Ve’şüûni’l-İslâmiyye), 11: 203.
  • Yeniçeri, C., (2009). Hukukî, Ahlaki, İktisadî, Felsefî Boyutlarıyla ve Günceli ile İslâm Ailesi ve Ev İdaresi; Hz. Peygamber’in Aile Reisliği, Yönetim İlkeleri, Kadın ve Aile Dünyamız, (İstanbul: Çamlıca Yayınları), 40.
  • Şirin, Sümeyra, Nisa Suresindeki Kadın Erkek Eşitliği ile İlgili Hükümler Üzerine Yapılan İçtihatlar, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Eylül, 2008.

Geri Çekildi:

Yıl 2024, , 50 - 51, 15.07.2024
https://doi.org/10.17050/kafkasilahiyat.1236796

Geri Çekme Notu

Öz

Kaynakça

  • Ahmed B. Hanbel, Müsned, I, 191.
  • Aktan, H., (2002). “Kefâet”, T.D.V.İ.A., C.Xxv, İstanbul, S.167.
  • Ateş, S. Yüce Kur’an’ın Çağdaş Tefsiri, C.Iı, Yeni Ufuklar Neşriyat, İstanbul, S.276.
  • Böke, Emine Gümüş, “İslam Hukukuna Göre Evlilikte Denklik (Kefaet)”, www.Hazargrubu.Org/Hazarakademi/Din/664.Html(03.12.2022).
  • Bilmen, Ö. N. (1968)., Hukukı İslamiyye Ve Istılahatı Fıkhiyye Kamusu, Bilmen Basımevi, İstanbul, C.Iı, S.74.
  • Büyükcoşkun, S. (2012). “Kadın İstihdamı ve Toplumsal Sonuçlarının Analizi”, Dinî Ve Toplumsal Boyutlarıyla Cinsiyet Iı Tartışmalı İlmî İhtisas Toplantısı, İstanbul: 26-27 Mayıs, 36.
  • Cin, H., (1988). İslam ve Osmanlı Hukukunda Evlenme, Selçuk Üniversitesi Yay., 2.B., Konya.
  • Çakır, L., (2006). İslam Hukuku Kaynaklarında Evlilikte Denklik Meselesi ve Günümüz Türk Toplumundaki Yansıması, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adana.
  • Çetiner, B. (1992). Tıp, 2. Baskı, (İstanbul: Çağrı Yayınları, 1413/1992), 2: 287, 382; 4:141.
  • Döndüren, H., (1995). Delilleriyle Aile İlmihali, Altınoluk, İstanbul.
  • Heysemî, N. A., (1967). Mecmeu’z-Zevāid ve Menbeu’l-Fevaid, (Beyrut: Dâru’l-Kitabi’l-Arabî), 6: 156.
  • İbn Hacer, Ebû’l-Fazl Ş., (1912). El-İsābe Fî Temyîzi’s-Sahabe, (Bağdat: Matbaatu’s-Saâde, 1328).
  • İbn Hişâm, C. A., (1992). Es-Sîretu’n-Nebevîyye, Nşr. Süheyl Zekkâr, (Beyrut: Dâru’l-Fîkr, 1412.
  • İbn Kesîr, (1981). El-Bidāye Ve’n-Nihāye, (Beyrut: Mektebetü’lmeârif), 3: 175, 474; 4:251.
  • Fâkihî, E.A. M., (1986). Ahbâru Mekke Fi Kadîmi’d-Dehr ve Hadîsih, Nşr. Abdülmelik B. Abdullah B. Dehiş, (Mekke: Matbaatu’n -Nahdati’l Hadise), 5: 184.
  • Karaman, H., (2013). Anahatlarıyla İslam Hukuku, C.Iı, 13. B., Ensar Yayınları, İstanbul.
  • Karaman, H., (2013). Mukayeseli İslam Hukuku, C.I, 8.B., İz Yayıncılık, İstanbul.
  • Kitab-I Mukaddes, Tekvin 3/6, 12.
  • Köse, S. (2015). Genetiğiyle Oynanmış Kavramlar ve Aile Medeniyetinin Sonu, Mehir Vakfı Yayınları, Konya, S.70-73.
  • Kur’an-I Kerim, A’raf, 7/26.
  • Kur’an-I Kerim, Bakara, 2/287, 2/228.
  • Kur’an-I Kerim, Nisa,4/34. 4/58. 4/34. 4/19.
  • Kur’an-I Kerim, Ahkâf, 46/15.
  • Kur’an-I Kerim, İsrâ, 17/23, 17/32.
  • Küçük, Y. E.- Topal, Ş., (2012). “Aile İçi Şiddet ve İslam Hukukundaki Önleyici Tedbirler”, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1, Ss.11-41.
  • Sahih-İ Buhari, ‘Nikâh’,15. Nafaka’, 1. ‘İman’, 24; ‘Şehâdât’,28. ‘Hibe’, 14. Bed’ü’l- Halk, 7.
  • Sahih-İ Müslim, Hac, 147. ‘İman’, 107,108. ‘Zekât’ 88-89. Radâ’ 60.
  • Serahsi, M., Edt. Akşit C., (2008). C.V, Gümüşev Yayınları, İstanbul, S.29.
  • Süheylî, (1967). Er-Ravzu’l-Ünf Fî Şerhi’s-Sîreti’n-Nebeviyyeti Li-İbni Hişâm, Nşr. Abdurrahman El-Vekîl, (Kahire: Dâru’n-Nasr Li’t-Tıbâa), 4: 126.
  • Sünen-İ Ebû Dâvud, ‘Nikâh’, 2-40. “Büyû‘”, 39. “Zekat”, 45.
  • Sünen-İ İbni Mâce, Nikâh 3.
  • Sünen-İ Nesâi, ‘Nikâh’,14.
  • Sünen-İ Tirmizî, Radâ, 10.
  • Topaloğlu, B. (1997). “Hakem”, T.D.V.İ.A., C.Xv, İstanbul, S.170.
  • Topaloğlu, B., (2013). İslamda Kadın, 21.B., Ensar Neşriyat, İstanbul.
  • Şâmî, E. A. Ş., (1990). Sübülü’l-Hüdā Ve’r-Reşād Fi Sîreti Hayri’l-İbād, Nşr. Mustafa Abdülvahid, (Kahire: Vizaretü’l-Evkâf Ve’şüûni’l-İslâmiyye), 11: 203.
  • Yeniçeri, C., (2009). Hukukî, Ahlaki, İktisadî, Felsefî Boyutlarıyla ve Günceli ile İslâm Ailesi ve Ev İdaresi; Hz. Peygamber’in Aile Reisliği, Yönetim İlkeleri, Kadın ve Aile Dünyamız, (İstanbul: Çamlıca Yayınları), 40.
  • Şirin, Sümeyra, Nisa Suresindeki Kadın Erkek Eşitliği ile İlgili Hükümler Üzerine Yapılan İçtihatlar, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Eylül, 2008.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Lokman Doğan 0000-0003-2297-7122

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 16 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024