Geri Çekildi:
İslam Aile Hukukunda Evlilik Öncesi ve Sonrası Uygulamalarda Kadın-Erkek Eşitliği ve İstisnaları
Yıl 2024,
, 50 - 51, 15.07.2024
Lokman Doğan
Geri Çekme Notu
Bu makale geri çekildi: Lütfen KAÜİFD Etik İlkeler ve Yayın Politikasına bakınız. (https://dergipark.org.tr/tr/pub/kafkasilahiyat/policy).
Bu makale, L.D. tarafından kabul edilebilirlik dışında bir benzeşme içerdiğinden, editörler kurulunun değerlendirmesi, kararı ve isteği üzerine geri çekildi.
Öz
Bu makale geri çekildi: Lütfen KAÜİFD Etik İlkeler ve Yayın Politikasına bakınız. (https://dergipark.org.tr/tr/pub/kafkasilahiyat/policy).
Bu makale, L.D. tarafından kabul edilebilirlik dışında bir benzeşme içerdiğinden, editörler kurulunun değerlendirmesi, kararı ve isteği üzerine geri çekildi.
Kaynakça
- Ahmed B. Hanbel, Müsned, I, 191.
- Aktan, H., (2002). “Kefâet”, T.D.V.İ.A., C.Xxv, İstanbul, S.167.
- Ateş, S. Yüce Kur’an’ın Çağdaş Tefsiri, C.Iı, Yeni Ufuklar Neşriyat, İstanbul, S.276.
- Böke, Emine Gümüş, “İslam Hukukuna Göre Evlilikte Denklik (Kefaet)”,
www.Hazargrubu.Org/Hazarakademi/Din/664.Html(03.12.2022).
- Bilmen, Ö. N. (1968)., Hukukı İslamiyye Ve Istılahatı Fıkhiyye Kamusu, Bilmen Basımevi, İstanbul, C.Iı, S.74.
- Büyükcoşkun, S. (2012). “Kadın İstihdamı ve Toplumsal Sonuçlarının Analizi”, Dinî
Ve Toplumsal Boyutlarıyla Cinsiyet Iı Tartışmalı İlmî İhtisas Toplantısı, İstanbul: 26-27 Mayıs, 36.
- Cin, H., (1988). İslam ve Osmanlı Hukukunda Evlenme, Selçuk Üniversitesi Yay., 2.B., Konya.
- Çakır, L., (2006). İslam Hukuku Kaynaklarında Evlilikte Denklik Meselesi ve Günümüz Türk Toplumundaki Yansıması, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adana.
- Çetiner, B. (1992). Tıp, 2. Baskı, (İstanbul: Çağrı Yayınları, 1413/1992), 2: 287, 382; 4:141.
- Döndüren, H., (1995). Delilleriyle Aile İlmihali, Altınoluk, İstanbul.
- Heysemî, N. A., (1967). Mecmeu’z-Zevāid ve Menbeu’l-Fevaid, (Beyrut: Dâru’l-Kitabi’l-Arabî), 6: 156.
- İbn Hacer, Ebû’l-Fazl Ş., (1912). El-İsābe Fî Temyîzi’s-Sahabe, (Bağdat: Matbaatu’s-Saâde, 1328).
- İbn Hişâm, C. A., (1992). Es-Sîretu’n-Nebevîyye, Nşr. Süheyl Zekkâr, (Beyrut: Dâru’l-Fîkr, 1412.
- İbn Kesîr, (1981). El-Bidāye Ve’n-Nihāye, (Beyrut: Mektebetü’lmeârif), 3: 175, 474; 4:251.
- Fâkihî, E.A. M., (1986). Ahbâru Mekke Fi Kadîmi’d-Dehr ve Hadîsih, Nşr. Abdülmelik B. Abdullah B. Dehiş, (Mekke: Matbaatu’n -Nahdati’l Hadise), 5: 184.
- Karaman, H., (2013). Anahatlarıyla İslam Hukuku, C.Iı, 13. B., Ensar Yayınları, İstanbul.
- Karaman, H., (2013). Mukayeseli İslam Hukuku, C.I, 8.B., İz Yayıncılık, İstanbul.
- Kitab-I Mukaddes, Tekvin 3/6, 12.
- Köse, S. (2015). Genetiğiyle Oynanmış Kavramlar ve Aile Medeniyetinin Sonu, Mehir Vakfı Yayınları, Konya, S.70-73.
- Kur’an-I Kerim, A’raf, 7/26.
- Kur’an-I Kerim, Bakara, 2/287, 2/228.
- Kur’an-I Kerim, Nisa,4/34. 4/58. 4/34. 4/19.
- Kur’an-I Kerim, Ahkâf, 46/15.
- Kur’an-I Kerim, İsrâ, 17/23, 17/32.
- Küçük, Y. E.- Topal, Ş., (2012). “Aile İçi Şiddet ve İslam Hukukundaki Önleyici Tedbirler”, Recep Tayyip
Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1, Ss.11-41.
- Sahih-İ Buhari, ‘Nikâh’,15. Nafaka’, 1. ‘İman’, 24; ‘Şehâdât’,28. ‘Hibe’, 14. Bed’ü’l- Halk, 7.
- Sahih-İ Müslim, Hac, 147. ‘İman’, 107,108. ‘Zekât’ 88-89. Radâ’ 60.
- Serahsi, M., Edt. Akşit C., (2008). C.V, Gümüşev Yayınları, İstanbul, S.29.
- Süheylî, (1967). Er-Ravzu’l-Ünf Fî Şerhi’s-Sîreti’n-Nebeviyyeti Li-İbni Hişâm, Nşr.
Abdurrahman El-Vekîl, (Kahire: Dâru’n-Nasr Li’t-Tıbâa), 4: 126.
- Sünen-İ Ebû Dâvud, ‘Nikâh’, 2-40. “Büyû‘”, 39. “Zekat”, 45.
- Sünen-İ İbni Mâce, Nikâh 3.
- Sünen-İ Nesâi, ‘Nikâh’,14.
- Sünen-İ Tirmizî, Radâ, 10.
- Topaloğlu, B. (1997). “Hakem”, T.D.V.İ.A., C.Xv, İstanbul, S.170.
- Topaloğlu, B., (2013). İslamda Kadın, 21.B., Ensar Neşriyat, İstanbul.
- Şâmî, E. A. Ş., (1990). Sübülü’l-Hüdā Ve’r-Reşād Fi Sîreti Hayri’l-İbād, Nşr. Mustafa
Abdülvahid, (Kahire: Vizaretü’l-Evkâf Ve’şüûni’l-İslâmiyye), 11: 203.
- Yeniçeri, C., (2009). Hukukî, Ahlaki, İktisadî, Felsefî Boyutlarıyla ve Günceli ile İslâm Ailesi ve Ev İdaresi; Hz. Peygamber’in Aile Reisliği, Yönetim İlkeleri, Kadın ve Aile Dünyamız, (İstanbul: Çamlıca Yayınları), 40.
- Şirin, Sümeyra, Nisa Suresindeki Kadın Erkek Eşitliği ile İlgili Hükümler Üzerine Yapılan İçtihatlar, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Eylül, 2008.
Yıl 2024,
, 50 - 51, 15.07.2024
Lokman Doğan
Geri Çekme Notu
This article has been withdrawn: Please see KAÜİFD Ethical Principles and Publication Policy. (https://dergipark.org.tr/tr/pub/kafkasilahiyat/policy).
This article is based on L.D. It was withdrawn upon the evaluation, decision and request of the editorial board, as it contained an unacceptable similarity.
Kaynakça
- Ahmed B. Hanbel, Müsned, I, 191.
- Aktan, H., (2002). “Kefâet”, T.D.V.İ.A., C.Xxv, İstanbul, S.167.
- Ateş, S. Yüce Kur’an’ın Çağdaş Tefsiri, C.Iı, Yeni Ufuklar Neşriyat, İstanbul, S.276.
- Böke, Emine Gümüş, “İslam Hukukuna Göre Evlilikte Denklik (Kefaet)”,
www.Hazargrubu.Org/Hazarakademi/Din/664.Html(03.12.2022).
- Bilmen, Ö. N. (1968)., Hukukı İslamiyye Ve Istılahatı Fıkhiyye Kamusu, Bilmen Basımevi, İstanbul, C.Iı, S.74.
- Büyükcoşkun, S. (2012). “Kadın İstihdamı ve Toplumsal Sonuçlarının Analizi”, Dinî
Ve Toplumsal Boyutlarıyla Cinsiyet Iı Tartışmalı İlmî İhtisas Toplantısı, İstanbul: 26-27 Mayıs, 36.
- Cin, H., (1988). İslam ve Osmanlı Hukukunda Evlenme, Selçuk Üniversitesi Yay., 2.B., Konya.
- Çakır, L., (2006). İslam Hukuku Kaynaklarında Evlilikte Denklik Meselesi ve Günümüz Türk Toplumundaki Yansıması, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adana.
- Çetiner, B. (1992). Tıp, 2. Baskı, (İstanbul: Çağrı Yayınları, 1413/1992), 2: 287, 382; 4:141.
- Döndüren, H., (1995). Delilleriyle Aile İlmihali, Altınoluk, İstanbul.
- Heysemî, N. A., (1967). Mecmeu’z-Zevāid ve Menbeu’l-Fevaid, (Beyrut: Dâru’l-Kitabi’l-Arabî), 6: 156.
- İbn Hacer, Ebû’l-Fazl Ş., (1912). El-İsābe Fî Temyîzi’s-Sahabe, (Bağdat: Matbaatu’s-Saâde, 1328).
- İbn Hişâm, C. A., (1992). Es-Sîretu’n-Nebevîyye, Nşr. Süheyl Zekkâr, (Beyrut: Dâru’l-Fîkr, 1412.
- İbn Kesîr, (1981). El-Bidāye Ve’n-Nihāye, (Beyrut: Mektebetü’lmeârif), 3: 175, 474; 4:251.
- Fâkihî, E.A. M., (1986). Ahbâru Mekke Fi Kadîmi’d-Dehr ve Hadîsih, Nşr. Abdülmelik B. Abdullah B. Dehiş, (Mekke: Matbaatu’n -Nahdati’l Hadise), 5: 184.
- Karaman, H., (2013). Anahatlarıyla İslam Hukuku, C.Iı, 13. B., Ensar Yayınları, İstanbul.
- Karaman, H., (2013). Mukayeseli İslam Hukuku, C.I, 8.B., İz Yayıncılık, İstanbul.
- Kitab-I Mukaddes, Tekvin 3/6, 12.
- Köse, S. (2015). Genetiğiyle Oynanmış Kavramlar ve Aile Medeniyetinin Sonu, Mehir Vakfı Yayınları, Konya, S.70-73.
- Kur’an-I Kerim, A’raf, 7/26.
- Kur’an-I Kerim, Bakara, 2/287, 2/228.
- Kur’an-I Kerim, Nisa,4/34. 4/58. 4/34. 4/19.
- Kur’an-I Kerim, Ahkâf, 46/15.
- Kur’an-I Kerim, İsrâ, 17/23, 17/32.
- Küçük, Y. E.- Topal, Ş., (2012). “Aile İçi Şiddet ve İslam Hukukundaki Önleyici Tedbirler”, Recep Tayyip
Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1, Ss.11-41.
- Sahih-İ Buhari, ‘Nikâh’,15. Nafaka’, 1. ‘İman’, 24; ‘Şehâdât’,28. ‘Hibe’, 14. Bed’ü’l- Halk, 7.
- Sahih-İ Müslim, Hac, 147. ‘İman’, 107,108. ‘Zekât’ 88-89. Radâ’ 60.
- Serahsi, M., Edt. Akşit C., (2008). C.V, Gümüşev Yayınları, İstanbul, S.29.
- Süheylî, (1967). Er-Ravzu’l-Ünf Fî Şerhi’s-Sîreti’n-Nebeviyyeti Li-İbni Hişâm, Nşr.
Abdurrahman El-Vekîl, (Kahire: Dâru’n-Nasr Li’t-Tıbâa), 4: 126.
- Sünen-İ Ebû Dâvud, ‘Nikâh’, 2-40. “Büyû‘”, 39. “Zekat”, 45.
- Sünen-İ İbni Mâce, Nikâh 3.
- Sünen-İ Nesâi, ‘Nikâh’,14.
- Sünen-İ Tirmizî, Radâ, 10.
- Topaloğlu, B. (1997). “Hakem”, T.D.V.İ.A., C.Xv, İstanbul, S.170.
- Topaloğlu, B., (2013). İslamda Kadın, 21.B., Ensar Neşriyat, İstanbul.
- Şâmî, E. A. Ş., (1990). Sübülü’l-Hüdā Ve’r-Reşād Fi Sîreti Hayri’l-İbād, Nşr. Mustafa
Abdülvahid, (Kahire: Vizaretü’l-Evkâf Ve’şüûni’l-İslâmiyye), 11: 203.
- Yeniçeri, C., (2009). Hukukî, Ahlaki, İktisadî, Felsefî Boyutlarıyla ve Günceli ile İslâm Ailesi ve Ev İdaresi; Hz. Peygamber’in Aile Reisliği, Yönetim İlkeleri, Kadın ve Aile Dünyamız, (İstanbul: Çamlıca Yayınları), 40.
- Şirin, Sümeyra, Nisa Suresindeki Kadın Erkek Eşitliği ile İlgili Hükümler Üzerine Yapılan İçtihatlar, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Eylül, 2008.
Yıl 2024,
, 50 - 51, 15.07.2024
Lokman Doğan
Kaynakça
- Ahmed B. Hanbel, Müsned, I, 191.
- Aktan, H., (2002). “Kefâet”, T.D.V.İ.A., C.Xxv, İstanbul, S.167.
- Ateş, S. Yüce Kur’an’ın Çağdaş Tefsiri, C.Iı, Yeni Ufuklar Neşriyat, İstanbul, S.276.
- Böke, Emine Gümüş, “İslam Hukukuna Göre Evlilikte Denklik (Kefaet)”,
www.Hazargrubu.Org/Hazarakademi/Din/664.Html(03.12.2022).
- Bilmen, Ö. N. (1968)., Hukukı İslamiyye Ve Istılahatı Fıkhiyye Kamusu, Bilmen Basımevi, İstanbul, C.Iı, S.74.
- Büyükcoşkun, S. (2012). “Kadın İstihdamı ve Toplumsal Sonuçlarının Analizi”, Dinî
Ve Toplumsal Boyutlarıyla Cinsiyet Iı Tartışmalı İlmî İhtisas Toplantısı, İstanbul: 26-27 Mayıs, 36.
- Cin, H., (1988). İslam ve Osmanlı Hukukunda Evlenme, Selçuk Üniversitesi Yay., 2.B., Konya.
- Çakır, L., (2006). İslam Hukuku Kaynaklarında Evlilikte Denklik Meselesi ve Günümüz Türk Toplumundaki Yansıması, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adana.
- Çetiner, B. (1992). Tıp, 2. Baskı, (İstanbul: Çağrı Yayınları, 1413/1992), 2: 287, 382; 4:141.
- Döndüren, H., (1995). Delilleriyle Aile İlmihali, Altınoluk, İstanbul.
- Heysemî, N. A., (1967). Mecmeu’z-Zevāid ve Menbeu’l-Fevaid, (Beyrut: Dâru’l-Kitabi’l-Arabî), 6: 156.
- İbn Hacer, Ebû’l-Fazl Ş., (1912). El-İsābe Fî Temyîzi’s-Sahabe, (Bağdat: Matbaatu’s-Saâde, 1328).
- İbn Hişâm, C. A., (1992). Es-Sîretu’n-Nebevîyye, Nşr. Süheyl Zekkâr, (Beyrut: Dâru’l-Fîkr, 1412.
- İbn Kesîr, (1981). El-Bidāye Ve’n-Nihāye, (Beyrut: Mektebetü’lmeârif), 3: 175, 474; 4:251.
- Fâkihî, E.A. M., (1986). Ahbâru Mekke Fi Kadîmi’d-Dehr ve Hadîsih, Nşr. Abdülmelik B. Abdullah B. Dehiş, (Mekke: Matbaatu’n -Nahdati’l Hadise), 5: 184.
- Karaman, H., (2013). Anahatlarıyla İslam Hukuku, C.Iı, 13. B., Ensar Yayınları, İstanbul.
- Karaman, H., (2013). Mukayeseli İslam Hukuku, C.I, 8.B., İz Yayıncılık, İstanbul.
- Kitab-I Mukaddes, Tekvin 3/6, 12.
- Köse, S. (2015). Genetiğiyle Oynanmış Kavramlar ve Aile Medeniyetinin Sonu, Mehir Vakfı Yayınları, Konya, S.70-73.
- Kur’an-I Kerim, A’raf, 7/26.
- Kur’an-I Kerim, Bakara, 2/287, 2/228.
- Kur’an-I Kerim, Nisa,4/34. 4/58. 4/34. 4/19.
- Kur’an-I Kerim, Ahkâf, 46/15.
- Kur’an-I Kerim, İsrâ, 17/23, 17/32.
- Küçük, Y. E.- Topal, Ş., (2012). “Aile İçi Şiddet ve İslam Hukukundaki Önleyici Tedbirler”, Recep Tayyip
Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1, Ss.11-41.
- Sahih-İ Buhari, ‘Nikâh’,15. Nafaka’, 1. ‘İman’, 24; ‘Şehâdât’,28. ‘Hibe’, 14. Bed’ü’l- Halk, 7.
- Sahih-İ Müslim, Hac, 147. ‘İman’, 107,108. ‘Zekât’ 88-89. Radâ’ 60.
- Serahsi, M., Edt. Akşit C., (2008). C.V, Gümüşev Yayınları, İstanbul, S.29.
- Süheylî, (1967). Er-Ravzu’l-Ünf Fî Şerhi’s-Sîreti’n-Nebeviyyeti Li-İbni Hişâm, Nşr.
Abdurrahman El-Vekîl, (Kahire: Dâru’n-Nasr Li’t-Tıbâa), 4: 126.
- Sünen-İ Ebû Dâvud, ‘Nikâh’, 2-40. “Büyû‘”, 39. “Zekat”, 45.
- Sünen-İ İbni Mâce, Nikâh 3.
- Sünen-İ Nesâi, ‘Nikâh’,14.
- Sünen-İ Tirmizî, Radâ, 10.
- Topaloğlu, B. (1997). “Hakem”, T.D.V.İ.A., C.Xv, İstanbul, S.170.
- Topaloğlu, B., (2013). İslamda Kadın, 21.B., Ensar Neşriyat, İstanbul.
- Şâmî, E. A. Ş., (1990). Sübülü’l-Hüdā Ve’r-Reşād Fi Sîreti Hayri’l-İbād, Nşr. Mustafa
Abdülvahid, (Kahire: Vizaretü’l-Evkâf Ve’şüûni’l-İslâmiyye), 11: 203.
- Yeniçeri, C., (2009). Hukukî, Ahlaki, İktisadî, Felsefî Boyutlarıyla ve Günceli ile İslâm Ailesi ve Ev İdaresi; Hz. Peygamber’in Aile Reisliği, Yönetim İlkeleri, Kadın ve Aile Dünyamız, (İstanbul: Çamlıca Yayınları), 40.
- Şirin, Sümeyra, Nisa Suresindeki Kadın Erkek Eşitliği ile İlgili Hükümler Üzerine Yapılan İçtihatlar, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Eylül, 2008.