Research Article
BibTex RIS Cite

Çağdaş Bir Eğitim Yaklaşımı Olarak Holizm (Bütünsellik): Tarihsel Gelişim Bağlamında Kavramsal, Kuramsal ve Felsefi Bir Temellendirme

Year 2021, Volume: 8 Issue: 15, 418 - 441, 15.01.2021
https://doi.org/10.17050/kafkasilahiyat.836889

Abstract

Daha müreffeh ve yaşanabilir bir dünya inşa etmeyi kurgulayan tüm toplumlar, bu amaca dönük en doğru ve erdemli hareketin genç kuşakların eğitimine dair ihtiyaç ve beklentileri karşılamak olduğunu kesinlikle kabul etmektedir. Bu kapsamda en çağdaş imkan ve fırsatların sunulduğu eğitim platformları oluşturmak, onların belli başlı en önemli görevleri arasında yer almaktadır. Bu şekilde tam ve eksiksiz bir eğitim sürecinden geçerek gelişimini tamamlayan bireylerin korunaklı bir konum ve ortama sahip olmaları ise, ayrı bir önem arz etmektedir. Eğitim sorunlarının küresel bir boyut kazandığı günümüzde insanlar ve devletler, konuya ilişkin ortak çözüm bulmak ve uygulamak amacıyla daha etkin ve kapsamlı bir yaklaşım ve model arayışına koyulmuştur. Neticede toplum ve uluslar, küresel sorunların üstesinden gelebilecek kabiliyet ve donanımı haiz bir insan modeli ortaya koymada en önemli görevin eğitime ait olduğunu fark etmiş ve modern eğitim anlayışının öngördüğü şekliyle ekonomik verimliliği esas alan tekdüze bireyler yetiştirmek yerine, sevgi, saygı, şefkat, merhamet, öz farkındalık ve sosyal adalet duygusu gibi evrensel ilke ve değerleri benimseyen, doğa, yeryüzü ve evrene karşı sorumluluk bilinci taşıyan erdem ve fazilet sahibi insan yetiştirmenin çok daha doğru ve önemli olduğunu kavramaya başlamıştır.
Bu makalede, konu ve olayları tamlık ve bütünlük bağlamında ele alan holistik (bütünsel) yaklaşımın küresel ölçekte etkili bir eğitim modeli öngörmesinden dolayı eğitime dair hedef ve beklentileri karşılama iddiası araştırılacaktır.

References

  • Miller, John (Jack) P. The Holistic Curriculum: Second Edition. Toronto, Canada: University of Toronto Press, Düzeltilmiş ve genişletilmiş baskı, 2007. Miller, John (Jack) P. “Introduction: Holistic learning”, Holistic Learning and Spirituality in Education: Breaking New Ground, Ed. John P. Miller vd. 1-6. Albany, NY: State University of New York Press, 2005.
  • Miller, Ron. “Bütüncül Eğitimin Felsefi Kaynakları”, Değerler Eğitimi Dergisi 3/10. (İstanbul: 2005): 33-40. Miller, Ron. “Holistic Education: A Brief Introduction”. the encyclopaedia of informal education. Erişim 16 Eylül 2020. http://infed.org/mobi/a-brief-introduction-to-holistic-education/
  • Miller, Ron. What are Schools for: Holistic Education in American Culture. Brandon, VT: Holistic Education Press, 1992.
Year 2021, Volume: 8 Issue: 15, 418 - 441, 15.01.2021
https://doi.org/10.17050/kafkasilahiyat.836889

Abstract

References

  • Miller, John (Jack) P. The Holistic Curriculum: Second Edition. Toronto, Canada: University of Toronto Press, Düzeltilmiş ve genişletilmiş baskı, 2007. Miller, John (Jack) P. “Introduction: Holistic learning”, Holistic Learning and Spirituality in Education: Breaking New Ground, Ed. John P. Miller vd. 1-6. Albany, NY: State University of New York Press, 2005.
  • Miller, Ron. “Bütüncül Eğitimin Felsefi Kaynakları”, Değerler Eğitimi Dergisi 3/10. (İstanbul: 2005): 33-40. Miller, Ron. “Holistic Education: A Brief Introduction”. the encyclopaedia of informal education. Erişim 16 Eylül 2020. http://infed.org/mobi/a-brief-introduction-to-holistic-education/
  • Miller, Ron. What are Schools for: Holistic Education in American Culture. Brandon, VT: Holistic Education Press, 1992.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section ARTICLES
Authors

Seyfullah Şahinoğlu

Publication Date January 15, 2021
Submission Date December 7, 2020
Published in Issue Year 2021 Volume: 8 Issue: 15

Cite

ISNAD Şahinoğlu, Seyfullah. “Çağdaş Bir Eğitim Yaklaşımı Olarak Holizm (Bütünsellik): Tarihsel Gelişim Bağlamında Kavramsal, Kuramsal Ve Felsefi Bir Temellendirme”. Kafkas Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 8/15 (January 2021), 418-441. https://doi.org/10.17050/kafkasilahiyat.836889.