İnternete erişebilmenin çok kolay bir hale geldiği bu son yıllarda
bireylerin hayatındaki zamanlarını önemli ölçüde internette harcadıkları görülmektedir. İnternet kullanımı bilgiye erişebilmek
açısından bireylere kolaylık
sağlarken internette geçirilen sürenin artmasıyla da internetin aşırı kullanımı ile ilgili sıkıntılar ortaya
çıkarmıştır. İnternet
kullanımı bireylerin günlük yaşantısının en önemli
alışkanlığı haline gelmiştir.
Bu araştırmada ortaöğretim kurumlarında görev yapan psikolojik
danışmanların görev yaptıkları okullardaki öğrencilerin teknoloji bağımlılığı risklerine ilişkin görüşlerini almak
amaçlanmıştır. Araştırmada ortaöğretim kurumlarında
görev yapan psikolojik danışmanların görüşleri derinlemesine bir şekilde nitel
yöntemlerle incelenmiştir. Çalışma grubu olarak KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı’na bağlı Genel Ortaöğretim Dairesine bağlı okullarda görev yapan ve gönüllü
olarak bu çalışmaya katılım
göstermek isteyen 11 psikolojik danışmanla görüşme yapılıp
veriler toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde
görüşmelerden elde edilen veriler sentezlenerek
betimlenmiş daha sonra
özetlenip yorumlanmıştır. Sonuçlar
doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 28, 2019 |
Submission Date | March 4, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 4 |
Journal of Cyprus Studies and Reviews is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).