Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KKTC’deki Psikolojik Danışmanların Teknoloji Bağımlılığına İlişkin Görüşleri

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 4, 75 - 84, 28.02.2019

Öz

 

İnternete erişebilmenin çok kolay bir hale geldiği bu son yıllarda
bireylerin hayatındaki zamanlarını önemli ölçüde internette harcadıkla görülmektedir. İnternet kullanımı bilgiye erişebilmek
açısından bireylere kolaylık
sağlarken internette geçirilen renin artmasıyla da internetin aşırı kullanımı ile ilgili kıntılar ortaya
çıkarmıştır. İnternet
kullanımı bireylerin günlük yaşantısının en önemli
alışkanlığı haline gelmiştir.

Bu araştırmada ortaöğretim kurumlarında görev yapan psikolojik
danışmanların görev yaptıkları okullardaki öğrencilerin teknoloji bağımlılığı risklerine ilişkin görüşlerini almak
amaçlanmıştır. Araştırmada ortaöğretim kurumlarında
görev yapan psikolojik danışmanların görüşleri derinlemesine bir şekilde nitel
yöntemlerle incelenmiştir. Çalışma grubu olarak KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı’na bağlı Genel Ortaöğretim Dairesine bağlı okullarda görev yapan ve gönüllü
olarak bu çalışmaya katılım
göstermek isteyen 11 psikolojik danışmanla görüşme yapılıp
veriler toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde
görüşmelerden elde edilen veriler sentezlenerek
betimlenm daha sonra
özetlenip yorumlanmıştır. Sonuçlar
doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.










Kaynakça

  • Kaynaklar
  • Akınoğlu, O. (2002). Eğitim ve sosyalleşme açısından internet kullanımı (İstanbul örneği).
  • Yayınlanmamış Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.Al, H. (2007). Bilimsel araştırma yöntemleri akademik yazım kuralları. Adapazarı: Sakarya Kitabevi.Balkan, E. (2010). Üniversite ve ortaöğretim öğrencilerinin bilgisayar-internet bağımlılığı ve aile fonksiyonları arasındaki ilişki. International Conference on New Horizons in Education, 23-25 Haziran 2010, Mağusa.
  • Balkan, E. ve Adalıer, A. (2011). Th e relationship between social cohesion and computerinternet usage. The Turkish Journal of Educational Technology, 10(3), 304- 310.Balta, Ö. Ç. ve Horzum, M. B. (2008). The factors that affect internet addiction of students in a web based learning environment. Journal of Faculty of Educational Science, 41(1), 187-205.Müezzin, E. (2015). An investigation of high school students’ online game addiction with respect to gender. The Turkish Journal of Educational Technology, Özel Sayı 1, 55-60.Müezzin, E. ve Serin, N. B. (2012). Th e relationship between personal cohesion level with computer and ınternet usage among university students. International Journal of Global Education, 1 (4), 26-33.Özdemir, M. (2011). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.Öztürk, Ö., Odabaşıoğlu, G., Eraslan, D., Genç, Y. ve Kalyoncu, Ö. A. (2007). İnternet bağımlılığı: Kliniği ve tedavisi. Journal of Dependence, 8(1), 36-41.Peltoniemi, T. (2002). Net addiction in Finland. First Prevent Conference of Telematics in Addiction Prevention, Atina, Yunanistan.Türkiye İstatistik Kurumu (2017). İnternet kullanan bireylerin interneti kişisel kullanma amaçları raporu. Ankara.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ece Emre Müezzin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Şubat 2019
Gönderilme Tarihi 4 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

Chicago Müezzin, Ece Emre. “KKTC’deki Psikolojik Danışmanların Teknoloji Bağımlılığına İlişkin Görüşleri”. Kıbrıs Araştırmaları Ve İncelemeleri Dergisi 2, sy. 4 (Şubat 2019): 75-84.

Kıbrıs Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.