Çocukluk döneminin de çocuğun babasıyla olan ilişkileri ve paylaşımları onun tüm gelişimini etkilemektedir. Çocukların çevreyi keşfetmesi ve uyum sağlaması oyun yoluyla olmaktadır. Çocuklar babalarıyla oyun içerisinde ne kadar kaliteli zaman geçirirlerse birbirlerini anlamaları ve bağlanmaları o ölçüde kolay ve güçlü olur. Şu an tüm dünyayı saran Covid 19 salgını nedeniyle babalar ve çocukları daha fazla aynı ortamda bulunmaktadır. Buradan hareketle araştırmada çocukların babaları ile oynadıkları oyunlar, babaların çocuklarının oyunlarına katılım düzeyleri, oyunların içeriği hakkında bilgi sahibi olmak amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu on baba oluşturmaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma yönteminden yararlanılmıştır. Veri toplama tekniklerinden yapılandırılmamış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmada kullanılan veri toplama aracı, araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Veri toplama aracının, içerik geçerliği ve anketteki soruların araştırmanın amacına uygun olup/olmadığı uzman görüşlerine göre belirlenmiştir. Araştırmada babalar ile çocuklarının birlikte ne sıklıkla oyun oynadıkları, ne tür oyunları oynadıkları, aktivite sırasında geçirilen süre, oyun oynanırken hangi mekanları tercih ettikleri, hangi materyaller kullandıkları gibi sorulara yanıt aranmıştır. Buna göre babalar ile çocuklarının birlikte günde ortalama bir saat oyun oynadıkları, Dramatik Oyunlar, Dijital Oyunlar, Akademik Oyunlar, Hareketli Oyunlar, Manipülatif Oyunlar ve Salon sınıf Oyunları gibi çok çeşitli oyunlar oynadıkları. Babalarla çocukları evde en çok Akademik Oyunlar oynamayı tercih ettikleri bunu sırasıyla Hareketli Oyunlar ve Salon sınıf Oyunları takip ettiği, en az Dijital Oyun oynadıkları görülmüştür.
Covid 19 Pandemi Süreci Oyun Evde Baba Katılımı Covid 19, Pandemi Süreci, Oyun, Evde Baba Katılımı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | June 7, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 2 |
Cappadocia Journal of Education (KAPED) is indexed by H.W. Wilson Index Education Source Coverage List, H.W. Wilson Education Source Ultimate Database Coverage List, EBSCO, EuroPub Database, Directory of Research Journal Indexing, Idealonline, ROAD Index, Turkish Religious Foundation Islamic Studies Center (ISAM), Eurasian Scientific Journal Index, AcarIndeks, and OJOP. The review process for many other indexes continues.
The content of the Cappadocia Journal of Education (KAPED) is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0).