Research Article
BibTex RIS Cite

Covid 19 Sürecinde Evde Oyun Etkileşimli Baba Katılımı

Year 2020, Volume: 1 Issue: 2, 1 - 14, 31.12.2020

Abstract

Çocukluk döneminin de çocuğun babasıyla olan ilişkileri ve paylaşımları onun tüm gelişimini etkilemektedir. Çocukların çevreyi keşfetmesi ve uyum sağlaması oyun yoluyla olmaktadır. Çocuklar babalarıyla oyun içerisinde ne kadar kaliteli zaman geçirirlerse birbirlerini anlamaları ve bağlanmaları o ölçüde kolay ve güçlü olur. Şu an tüm dünyayı saran Covid 19 salgını nedeniyle babalar ve çocukları daha fazla aynı ortamda bulunmaktadır. Buradan hareketle araştırmada çocukların babaları ile oynadıkları oyunlar, babaların çocuklarının oyunlarına katılım düzeyleri, oyunların içeriği hakkında bilgi sahibi olmak amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu on baba oluşturmaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma yönteminden yararlanılmıştır. Veri toplama tekniklerinden yapılandırılmamış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmada kullanılan veri toplama aracı, araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Veri toplama aracının, içerik geçerliği ve anketteki soruların araştırmanın amacına uygun olup/olmadığı uzman görüşlerine göre belirlenmiştir. Araştırmada babalar ile çocuklarının birlikte ne sıklıkla oyun oynadıkları, ne tür oyunları oynadıkları, aktivite sırasında geçirilen süre, oyun oynanırken hangi mekanları tercih ettikleri, hangi materyaller kullandıkları gibi sorulara yanıt aranmıştır. Buna göre babalar ile çocuklarının birlikte günde ortalama bir saat oyun oynadıkları, Dramatik Oyunlar, Dijital Oyunlar, Akademik Oyunlar, Hareketli Oyunlar, Manipülatif Oyunlar ve Salon sınıf Oyunları gibi çok çeşitli oyunlar oynadıkları. Babalarla çocukları evde en çok Akademik Oyunlar oynamayı tercih ettikleri bunu sırasıyla Hareketli Oyunlar ve Salon sınıf Oyunları takip ettiği, en az Dijital Oyun oynadıkları görülmüştür.

References

  • Aral, N., Doğan Keskin, A. (2018). Ebeveyn bakış açısıyla 0-6 yaş döneminde teknolojik alet kullanımının incelenmesi. Addicta: The Turkish Journal on Addiction, 5(2),317–348.13
  • Haight, W. L., Parke, R. D.; Black, J. E. (1997). Mothers' and fathers' beliefs about and spontaneous participation in their toddlers' pretend play. Merrill-Palmer Quarterly, 43(2), 271–290.
  • Işıkoğlu, N.; Bora İvrendi, A. (2008). Anne ve Babaların Oyuna Katılımı, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl 2008 (2) 24. Sayı.
  • Rollè , L., Gullotta G., Trombetta T., Curti, L., Gerino, E., Brustia, P., Caldarera, M.,(2019).
  • Erken ve Orta Çocuklukta Babanın Katılımı ve Bilişsel Gelişim: Sistematik Bir Gözden Geçirme. Torino Üniversitesi, Psikoloji Bölümü, Torino, İtalya Psychol., 25 Ekim 2019 |https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.02405.
  • Öztürk, E. (2019). Elementary Education Online, 2019; 18 (4): pp. 1938-1955 İlköğretim Online, 2019; 18(4): s.1938-1955.[Online]:http://ilkogretim-online.org.tr doi: 10.17051 /ilkonline . 2019.639367.
  • Paquette, D., Bolte, C., Turcotte, G., Dubeau, D., Bouchard, C. (2000). A new typology of fathering: defining and associated variables. Infant, Child Development, 9 (4), 213230.
  • Paulson, J. F., Dauber, S. E., Leiferman, J. A. (2010). Parental depression, relationship quality, and nonresident father involvement with their infants. Journal of Family Issues 20 (10), 1–22.
  • Uludağlı, P., N., (2017). Baba katılımında etkili faktörler ve baba katılımının baba, anne ve çocuk açısından yararları. Türk Psikoloji Yazıları, Haziran 2017, 20(39), 70-88.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2020, Volume: 1 Issue: 2, 1 - 14, 31.12.2020

Abstract

References

  • Aral, N., Doğan Keskin, A. (2018). Ebeveyn bakış açısıyla 0-6 yaş döneminde teknolojik alet kullanımının incelenmesi. Addicta: The Turkish Journal on Addiction, 5(2),317–348.13
  • Haight, W. L., Parke, R. D.; Black, J. E. (1997). Mothers' and fathers' beliefs about and spontaneous participation in their toddlers' pretend play. Merrill-Palmer Quarterly, 43(2), 271–290.
  • Işıkoğlu, N.; Bora İvrendi, A. (2008). Anne ve Babaların Oyuna Katılımı, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl 2008 (2) 24. Sayı.
  • Rollè , L., Gullotta G., Trombetta T., Curti, L., Gerino, E., Brustia, P., Caldarera, M.,(2019).
  • Erken ve Orta Çocuklukta Babanın Katılımı ve Bilişsel Gelişim: Sistematik Bir Gözden Geçirme. Torino Üniversitesi, Psikoloji Bölümü, Torino, İtalya Psychol., 25 Ekim 2019 |https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.02405.
  • Öztürk, E. (2019). Elementary Education Online, 2019; 18 (4): pp. 1938-1955 İlköğretim Online, 2019; 18(4): s.1938-1955.[Online]:http://ilkogretim-online.org.tr doi: 10.17051 /ilkonline . 2019.639367.
  • Paquette, D., Bolte, C., Turcotte, G., Dubeau, D., Bouchard, C. (2000). A new typology of fathering: defining and associated variables. Infant, Child Development, 9 (4), 213230.
  • Paulson, J. F., Dauber, S. E., Leiferman, J. A. (2010). Parental depression, relationship quality, and nonresident father involvement with their infants. Journal of Family Issues 20 (10), 1–22.
  • Uludağlı, P., N., (2017). Baba katılımında etkili faktörler ve baba katılımının baba, anne ve çocuk açısından yararları. Türk Psikoloji Yazıları, Haziran 2017, 20(39), 70-88.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Abdulkadir Uzunöz This is me

Ayşen Tükel This is me

Publication Date December 31, 2020
Submission Date June 7, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Uzunöz, A., & Tükel, A. (2020). Covid 19 Sürecinde Evde Oyun Etkileşimli Baba Katılımı. Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(2), 1-14.

Cappadocia Journal of Education (KAPED) is indexed by H.W. Wilson Index Education Source Coverage List,  H.W. Wilson Education Source Ultimate Database Coverage List, EBSCO, EuroPub Database, Directory of Research Journal Indexing, Idealonline, ROAD Index, Turkish Religious Foundation Islamic Studies Center (ISAM), Eurasian Scientific Journal Index, AcarIndeks, and OJOP. The review process for many other indexes continues.

The content of the Cappadocia Journal of Education (KAPED) is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0).

assets%2F-MiVTps3hYDHulTMKgFs%2F-MjxpqJ8t_t9us6gMnQD%2F-MjypVurcYHdQFyRhTXk%2Fimage.png?alt=media&token=74556092-c2cf-40fe-8b54-3d243117b18d

Cappadocia Journal of Education (KAPED) uses iThenticate and Turnitin, which are the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
15004default-turnitin-image.png?s=ea83de6244b33b609b2c7232765c38b3

Cappadocia Jurnal of Education (KAPED) is an open-access journal.

15006