Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid 19 Sürecinde Evde Oyun Etkileşimli Baba Katılımı

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 2, 1 - 14, 31.12.2020

Öz

Çocukluk döneminin de çocuğun babasıyla olan ilişkileri ve paylaşımları onun tüm gelişimini etkilemektedir. Çocukların çevreyi keşfetmesi ve uyum sağlaması oyun yoluyla olmaktadır. Çocuklar babalarıyla oyun içerisinde ne kadar kaliteli zaman geçirirlerse birbirlerini anlamaları ve bağlanmaları o ölçüde kolay ve güçlü olur. Şu an tüm dünyayı saran Covid 19 salgını nedeniyle babalar ve çocukları daha fazla aynı ortamda bulunmaktadır. Buradan hareketle araştırmada çocukların babaları ile oynadıkları oyunlar, babaların çocuklarının oyunlarına katılım düzeyleri, oyunların içeriği hakkında bilgi sahibi olmak amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu on baba oluşturmaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma yönteminden yararlanılmıştır. Veri toplama tekniklerinden yapılandırılmamış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmada kullanılan veri toplama aracı, araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Veri toplama aracının, içerik geçerliği ve anketteki soruların araştırmanın amacına uygun olup/olmadığı uzman görüşlerine göre belirlenmiştir. Araştırmada babalar ile çocuklarının birlikte ne sıklıkla oyun oynadıkları, ne tür oyunları oynadıkları, aktivite sırasında geçirilen süre, oyun oynanırken hangi mekanları tercih ettikleri, hangi materyaller kullandıkları gibi sorulara yanıt aranmıştır. Buna göre babalar ile çocuklarının birlikte günde ortalama bir saat oyun oynadıkları, Dramatik Oyunlar, Dijital Oyunlar, Akademik Oyunlar, Hareketli Oyunlar, Manipülatif Oyunlar ve Salon sınıf Oyunları gibi çok çeşitli oyunlar oynadıkları. Babalarla çocukları evde en çok Akademik Oyunlar oynamayı tercih ettikleri bunu sırasıyla Hareketli Oyunlar ve Salon sınıf Oyunları takip ettiği, en az Dijital Oyun oynadıkları görülmüştür.

Kaynakça

  • Aral, N., Doğan Keskin, A. (2018). Ebeveyn bakış açısıyla 0-6 yaş döneminde teknolojik alet kullanımının incelenmesi. Addicta: The Turkish Journal on Addiction, 5(2),317–348.13
  • Haight, W. L., Parke, R. D.; Black, J. E. (1997). Mothers' and fathers' beliefs about and spontaneous participation in their toddlers' pretend play. Merrill-Palmer Quarterly, 43(2), 271–290.
  • Işıkoğlu, N.; Bora İvrendi, A. (2008). Anne ve Babaların Oyuna Katılımı, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl 2008 (2) 24. Sayı.
  • Rollè , L., Gullotta G., Trombetta T., Curti, L., Gerino, E., Brustia, P., Caldarera, M.,(2019).
  • Erken ve Orta Çocuklukta Babanın Katılımı ve Bilişsel Gelişim: Sistematik Bir Gözden Geçirme. Torino Üniversitesi, Psikoloji Bölümü, Torino, İtalya Psychol., 25 Ekim 2019 |https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.02405.
  • Öztürk, E. (2019). Elementary Education Online, 2019; 18 (4): pp. 1938-1955 İlköğretim Online, 2019; 18(4): s.1938-1955.[Online]:http://ilkogretim-online.org.tr doi: 10.17051 /ilkonline . 2019.639367.
  • Paquette, D., Bolte, C., Turcotte, G., Dubeau, D., Bouchard, C. (2000). A new typology of fathering: defining and associated variables. Infant, Child Development, 9 (4), 213230.
  • Paulson, J. F., Dauber, S. E., Leiferman, J. A. (2010). Parental depression, relationship quality, and nonresident father involvement with their infants. Journal of Family Issues 20 (10), 1–22.
  • Uludağlı, P., N., (2017). Baba katılımında etkili faktörler ve baba katılımının baba, anne ve çocuk açısından yararları. Türk Psikoloji Yazıları, Haziran 2017, 20(39), 70-88.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Abdulkadir Uzunöz Bu kişi benim

Ayşen Tükel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 7 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uzunöz, A., & Tükel, A. (2020). Covid 19 Sürecinde Evde Oyun Etkileşimli Baba Katılımı. Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(2), 1-14.

Dergimiz H.W. Wilson Education Full Text (12/01/2022'den itibaren), H.W. Wilson Index Education Source (12/01/2022'den itibaren) ve H.W. Wilson Education Source Ultimate (07/01/2022'den itibaren), EBSCO, İdealonline, ROAD Index, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Araştırmaları Merkezi (İSAM), AcarIndeks ve OJOP tarafından taranmaktadır. TR Dizin izleme süreci dahil diğer birçok indeksin inceleme süreci devam etmektedir.

Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) içeriği Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0) lisansına sahiptir.

assets%2F-MiVTps3hYDHulTMKgFs%2F-MjxpqJ8t_t9us6gMnQD%2F-MjypVurcYHdQFyRhTXk%2Fimage.png?alt=media&token=74556092-c2cf-40fe-8b54-3d243117b18d

Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımları olan iThenticate ve Turnitin kullanmaktadır.

15004default-turnitin-image.png?s=ea83de6244b33b609b2c7232765c38b3


Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) açık erişimli bir dergidir.

15006