Today, nation state structures and their crisis about keeping the different groups together in the society, are commonly discussed. Including Turkey, numbers of nation states, are trying to constitute citizenship definitions and politics that embrace all the different pieces of the society. Discussions about multiculturalism, which is shaped by the discussions on the terms; globalization and nation state, encouraged numbers of social scientist to study about multiculturalism. Multiculturalism is discussed by using numbers of different perspectives. That article focuses on the relationship between multiculturalism and education in Turkey. First, the definition of multiculturalism will be mentioned. After that, teachers` attitudes toward multiculturalism will be discussed by using 6 different field researches that were applied on teachers in different regions and schools.
Günümüzde ulus devlet yapıları ve bu yapıların, farklılıkları birarada tutma konusunda yaşadığı problemler sıkça dile gelmektedir. Türkiye de dahil olmak üzere birçok ulus devlet kendi içeresinde bulunan farklı unsurları da kapsayan politikalar ve vatandaşlık tanımları oluşturmaya çalışmaktadır. Küreselleşme ve ulus devlet kavramları etrafında şekillenen çok kültürlülük tartışmaları özellikle son yıllarda, sosyal bilimcileri çokkültürlülük konusunda çalışmaya yöneltmiştir. Çokkültürlülük tartışmaları birçok farklı perspektiften tartışılırken, bu çalışmada öncelikle çokkültürlülük kavramı kısaca tanımlanıp ardından çokkültürlü eğitim üzerinde durulacaktır. Türkiye’de öğretmen ve idarecilerin çokkültürlülüğe karşı tutumlarını incelemiş 6 farklı akademik çalışmayı özetleyerek, genel hatlarıyla bir değerlendirme yapılmaya çalışılacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2015 |
Submission Date | February 13, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 5 Issue: 5 |