BibTex RIS Kaynak Göster

Educator's AttitudesToward Multiculturalism in Turkey

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 5, 87 - 98, 01.06.2015

Öz

Today, nation state structures and their crisis about keeping the different groups together in the society, are commonly discussed. Including Turkey, numbers of nation states, are trying to constitute citizenship definitions and politics that embrace all the different pieces of the society. Discussions about multiculturalism, which is shaped by the discussions on the terms; globalization and nation state, encouraged numbers of social scientist to study about multiculturalism. Multiculturalism is discussed by using numbers of different perspectives. That article focuses on the relationship between multiculturalism and education in Turkey. First, the definition of multiculturalism will be mentioned. After that, teachers` attitudes toward multiculturalism will be discussed by using 6 different field researches that were applied on teachers in different regions and schools.

Kaynakça

  • Anık, M. (2012), Kimlik ve Çokkültürcülük Sosyolojisi, Açılım Kitap, İstanbul.
  • Bağlı, M. & Özensel, E. (2005), Çokkültürlü Vatandaşlık, Çizgi Kitapevi Yayınları, Konya.
  • Banks, J. A. (1993),“Multicultural education: Characteristics and goals”, In J.A Banks & C.A.M.Banks (Eds.), Multicultural education: Issues and perspectives (pp. 2-26). Boston: Allyn Bacon.
  • Banks, J. A. (Ed.). (2009), The Routledge international companion to multiculturale ducation, New York: Routledge.
  • Banks, J. A. (2013), Çokkültürlü Eğitime Giriş (Çev. Hasan Adın), Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Bennett, C. (2001),“Genres of research in multiculturaleducation”, Review of Educational Research,71(2), 171-217.
  • Çekin, A. (2013), “Çokkültürlülük Ve Din Öğretimi: Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Çokkültürlü Eğitime İlişkin Tutumları Çerçevesinde Bir Analiz”, International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkishor Turkic,8/12: 241-248.
  • Erzurumlu, S. (2008), Çokkültürcülük Politikası Ve Kanada’da Çokkültürcülük, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Gay, G. (2000), Culturallyres ponsivete aching: The ory, research, and practice, New York: Teachers College Press. Kaya, İ. ve Aydın, H. (2014), Çoğulculuk Çokkültürlü ve Çokdilli Eğitim, Anı yayıncılık, Ankara.
  • Kymlicka, W. (1998), Çokkültürlü Yurttaşlık (Çev. Abdullah Yılmaz), Ayrıntı Yayınları, İstanbul Kymlicka, W. ( 2001), Politics in the Vernacular, Oxford University Press, UK
  • Özdemir, M. & Dil, K. (2013), “Öğretmenlerin Çokkültürlü Eğitime Yönelik Tutumları: Çankırı İli Örneği”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 46/2: 215-232.
  • Özelsel, E. (2012), “Çokkültürlülük Uygulaması Olarak Kanada Çokkültürlülüğü”, Akademik İncelemeler Dergisi, Cilt:7, Sayı: 1. Pang, V. O. (2001), Multiculturale ducation: A caring centered, reflective approach, New York: Mc Graw Hill.
  • Parekh, B. (2002), Çokkültürlülüğü Yeniden Düşünmek (Çev. Bilge Tanrıseven), Phoenix Yayınları, Ankara.
  • Polat, Soner (2012), “Okul Müdürlerinin Çokkültürlüle İlişkin Tutumları”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42: 334-343.
  • Söylemez, M. & Kaya, Y. (2014), “Öğretmenlerin Çokkültürlülük Ve Çokkültürlü Eğitim Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi: (Diyarbakır Örneği)”, Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11: 128- 148.
  • Yazıcı, S., Başol, G., & Toprak, G. (2009), “Öğretmenlerin Çokkültürlü Eğitim Tutumları: Bir Güvenirlik Ve Geçerlik Çalışması”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37: 229-242.
  • Yılmaz, F. & Göçen, S. (2013), “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kültürlerarası Duyarlılık Hakkındaki Görüşlerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi”, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15: 373-392.

TÜRKİYE’DE EĞİTİMCİLERİN ÇOKKÜLTÜRLÜLÜĞE İLİŞKİN TUTUMLARI: Altı Farklı Saha Araştırmasının Değerlendirmesi

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 5, 87 - 98, 01.06.2015

Öz

Günümüzde ulus devlet yapıları ve bu yapıların, farklılıkları birarada tutma konusunda yaşadığı problemler sıkça dile gelmektedir. Türkiye de dahil olmak üzere birçok ulus devlet kendi içeresinde bulunan farklı unsurları da kapsayan politikalar ve vatandaşlık tanımları oluşturmaya çalışmaktadır. Küreselleşme ve ulus devlet kavramları etrafında şekillenen çok kültürlülük tartışmaları özellikle son yıllarda, sosyal bilimcileri çokkültürlülük konusunda çalışmaya yöneltmiştir. Çokkültürlülük tartışmaları birçok farklı perspektiften tartışılırken, bu çalışmada öncelikle çokkültürlülük kavramı kısaca tanımlanıp ardından çokkültürlü eğitim üzerinde durulacaktır. Türkiye’de öğretmen ve idarecilerin çokkültürlülüğe karşı tutumlarını incelemiş 6 farklı akademik çalışmayı özetleyerek, genel hatlarıyla bir değerlendirme yapılmaya çalışılacaktır.

Kaynakça

  • Anık, M. (2012), Kimlik ve Çokkültürcülük Sosyolojisi, Açılım Kitap, İstanbul.
  • Bağlı, M. & Özensel, E. (2005), Çokkültürlü Vatandaşlık, Çizgi Kitapevi Yayınları, Konya.
  • Banks, J. A. (1993),“Multicultural education: Characteristics and goals”, In J.A Banks & C.A.M.Banks (Eds.), Multicultural education: Issues and perspectives (pp. 2-26). Boston: Allyn Bacon.
  • Banks, J. A. (Ed.). (2009), The Routledge international companion to multiculturale ducation, New York: Routledge.
  • Banks, J. A. (2013), Çokkültürlü Eğitime Giriş (Çev. Hasan Adın), Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Bennett, C. (2001),“Genres of research in multiculturaleducation”, Review of Educational Research,71(2), 171-217.
  • Çekin, A. (2013), “Çokkültürlülük Ve Din Öğretimi: Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Çokkültürlü Eğitime İlişkin Tutumları Çerçevesinde Bir Analiz”, International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkishor Turkic,8/12: 241-248.
  • Erzurumlu, S. (2008), Çokkültürcülük Politikası Ve Kanada’da Çokkültürcülük, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Gay, G. (2000), Culturallyres ponsivete aching: The ory, research, and practice, New York: Teachers College Press. Kaya, İ. ve Aydın, H. (2014), Çoğulculuk Çokkültürlü ve Çokdilli Eğitim, Anı yayıncılık, Ankara.
  • Kymlicka, W. (1998), Çokkültürlü Yurttaşlık (Çev. Abdullah Yılmaz), Ayrıntı Yayınları, İstanbul Kymlicka, W. ( 2001), Politics in the Vernacular, Oxford University Press, UK
  • Özdemir, M. & Dil, K. (2013), “Öğretmenlerin Çokkültürlü Eğitime Yönelik Tutumları: Çankırı İli Örneği”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 46/2: 215-232.
  • Özelsel, E. (2012), “Çokkültürlülük Uygulaması Olarak Kanada Çokkültürlülüğü”, Akademik İncelemeler Dergisi, Cilt:7, Sayı: 1. Pang, V. O. (2001), Multiculturale ducation: A caring centered, reflective approach, New York: Mc Graw Hill.
  • Parekh, B. (2002), Çokkültürlülüğü Yeniden Düşünmek (Çev. Bilge Tanrıseven), Phoenix Yayınları, Ankara.
  • Polat, Soner (2012), “Okul Müdürlerinin Çokkültürlüle İlişkin Tutumları”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42: 334-343.
  • Söylemez, M. & Kaya, Y. (2014), “Öğretmenlerin Çokkültürlülük Ve Çokkültürlü Eğitim Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi: (Diyarbakır Örneği)”, Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11: 128- 148.
  • Yazıcı, S., Başol, G., & Toprak, G. (2009), “Öğretmenlerin Çokkültürlü Eğitim Tutumları: Bir Güvenirlik Ve Geçerlik Çalışması”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37: 229-242.
  • Yılmaz, F. & Göçen, S. (2013), “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kültürlerarası Duyarlılık Hakkındaki Görüşlerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi”, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15: 373-392.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Ceyda Tanrıverdi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Gönderilme Tarihi 13 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Tanrıverdi, F. C. (2015). TÜRKİYE’DE EĞİTİMCİLERİN ÇOKKÜLTÜRLÜLÜĞE İLİŞKİN TUTUMLARI: Altı Farklı Saha Araştırmasının Değerlendirmesi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Karatekin Edebiyat Fakültesi Dergisi, 5(5), 87-98.