The purpose of the research is to evaluate consumers’s awareness, usage, expectations of packaging of propolis and other bee products, their impressions regarding certificates, prices, promotions and sales channels, their attitude to new products to be developed with propolis content, and consumer's personality traits and their intention to purchase propolis products. In parallel with the purpose of this study, the data derived from 350 consumers, obtained with convenience sampling method, were examined by Frequency, “t”, Anova Test and correlation analysis. As a result of our research, it can be said that consumers use this product most in winter, make the purchase decision by comparing price and quality, have high expectations for glass packaging, new products, awards, certificates, and consumers who are open to innovations have a more positive propolis purchase intention.
Araştırmanın amacı, Covid-19 salgını ile birlikte tüketicilerin propolisin ve diğer arı ürünlerinin bilinirliğini, kullanımını, ambalajına ilişkin beklentileri, sertifika, fiyat, promosyonlar ile satış kanallarına ilişkin izlenimleri, propolis içerikli geliştirilecek yeni ürünlere tutumu, tüketicinin kişilik özellikleri ile propolis ürünü satın alma niyeti arasındaki ilişkiyi değerlendirmektir. Çalışmanın amacı doğrultusunda, kolayda örnekleme ile ulaşılan 350 tüketiciden elde edilen veriler, Frekans, “t”, Anova Testi ve korelasyon analizi ile incelenmiştir. Araştırmamızın sonucunda, tüketicilerin bu ürünü en çok kışın kullandığı, fiyat ve kalite karşılaştırması yaparak satın alma kararını kendilerinin verdiği, cam ambalaj, yeni ürün, ödül ve belgelere ilişkin beklentisinin yüksek olduğu, yeniliklere açık olma kişilik özelliği güçlü olan müşterilerin propolis satın alma niyetinin daha olumlu olduğu söylenebilmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2022 |
Acceptance Date | November 16, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |
KAÜİİBFD, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergi Yayıncılığı'nın kurumsal dergisidir.
KAÜİİBFD 2022 yılından itibaren Web of Science'a dahil edilerek, Clarivate ürünü olan Emerging Sources Citation Index (ESCI) uluslararası alan endeksinde taranmaya başlamıştır.
2025 Haziran sayısı makale kabul ve değerlendirmeleri devam etmektedir.