Bireyin kendini tanıması, duygularını akıllıca
kullanması ve kişilerarası ilişkileri yönetebilmesi gibi yeteneklerini ifade
eden duygusal zekâ girişimcilikte önemli bir etkendir. Bu çalışmada da duygusal
zekâ ile girişimcilik arasındaki bu etkileşimin derecesi belirlenmeye
çalışılmıştır. Bu çerçevede geliştirilen anket formu Kafkas Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan ve girişimcilik
dersi almış ve almakta olan öğrencilere uygulanmıştır. Yapılan analizler
sonucunda duygusal zekânın alt boyutlarından olan kişisel farkındalık ile
şartlara ve çevreye uyum boyutlarının girişimcilik eğilimi ile pozitif yönde
ilişkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca duygusal zekânın alt boyutlarından olan
kişilerarası ilişkiler boyutunun girişimcilik eğilimi ile ilişkisi olmadığı
tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 8 Issue: 16 |
KAUJEASF is the corporate journal of Kafkas University, Faculty of Economics and Administrative Sciences Journal Publishing.
KAUJEASF has been included in Web of Science since 2022 and started to be indexed in the Emerging Sources Citation Index (ESCI ), a Clarivate product.
2025 June issue article acceptance and evaluations are ongoing.