Bireyin kendini tanıması, duygularını akıllıca
kullanması ve kişilerarası ilişkileri yönetebilmesi gibi yeteneklerini ifade
eden duygusal zekâ girişimcilikte önemli bir etkendir. Bu çalışmada da duygusal
zekâ ile girişimcilik arasındaki bu etkileşimin derecesi belirlenmeye
çalışılmıştır. Bu çerçevede geliştirilen anket formu Kafkas Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan ve girişimcilik
dersi almış ve almakta olan öğrencilere uygulanmıştır. Yapılan analizler
sonucunda duygusal zekânın alt boyutlarından olan kişisel farkındalık ile
şartlara ve çevreye uyum boyutlarının girişimcilik eğilimi ile pozitif yönde
ilişkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca duygusal zekânın alt boyutlarından olan
kişilerarası ilişkiler boyutunun girişimcilik eğilimi ile ilişkisi olmadığı
tespit edilmiştir.
Duygusal Zekâ Girişimcilik Eğilimi Duygusal Zekâ Alt Boyutları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 16 |
KAÜİİBFD, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergi Yayıncılığı'nın kurumsal dergisidir.
KAÜİİBFD 2022 yılından itibaren Web of Science'a dahil edilerek, Clarivate ürünü olan Emerging Sources Citation Index (ESCI) uluslararası alan endeksinde taranmaya başlamıştır.
2025 Haziran sayısı makale kabul ve değerlendirmeleri devam etmektedir.