Dünyada nüfus artışı ile birlikte
sosyo-ekonomik değişmelerin sonucunda, insan ihtiyaçlarının, alışkanlıklarının
ve zevklerinin değişmesi tüketim yapısını da değiştirmiştir. Özellikle tarımsal
ve hayvansal ürünlere dayalı gıda ürünlerinde bu değişim kendini daha fazla
göstermektedir. Son yıllarda bu ürünlerdeki taklit ve tağşişin artması,
tüketicilerin bilinçlenmesine neden olmuştur. Bu da tüketicilerin nispeten daha
doğal olduğunu düşündüğü yöresel ürünlere yönelmelerine ve satın almada öncelik
verdiklerini göstermektedir.
Bu çalışmada tüketicilerin yöresel
ürünlerde satın almayı etkileyen faktörler konusundaki değerlendirmelerini ve
bu değerlendirmelerin tüketicilerin sosyo-demografik özelliklerine göre
farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek amaçlanmıştır. Veriler anket yöntemi
kullanılarak, Siirt il merkezinde yaşayan tüketicilerden toplanmıştır. Çalışma
sonucunda, tüketicilerin genel anlamda yöresel ürün pazarında faaliyet gösteren
perakendeci işletmelerin satın almada dürüst davranış sergilemeleri konusunda
olumlu değerlendirmelere sahip oldukları ve bu değerlendirmelerin cinsiyet,
meslek ve gelir durumlarına göre farklılık gösterdiği; öğrenim, yaş ve medeni
duruma göre ise farklılık göstermediği tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Acceptance Date | November 7, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 10 Issue: 20 |
KAUJEASF is the corporate journal of Kafkas University, Faculty of Economics and Administrative Sciences Journal Publishing.
KAUJEASF has been included in Web of Science since 2022 and started to be indexed in the Emerging Sources Citation Index (ESCI ), a Clarivate product.
2025 June issue article acceptance and evaluations are ongoing.