Bu makale, endüstriyel sistemin yarattığı can sıkıntısıyla baş etmeye çalışan çağımız insanlarıyla ilgilidir. Bir tarafta sistemi terk ederek kendi işini yapanlar; diğer tarafta ise farklı olanı tüketerek görünmeye çalışan çoğunluğunu beyaz yakalıların oluşturduğu bir rekabetçi tüketici kitle vardır. Veblen’den esinlenilerek bu makalede onlara aylak sınıf denilmiştir. Aylak sınıf rekabetçi tüketim alışkanlığıyla endüstriyel sistemden kaçanların farklı ve nitelikli ürünlerini tüketerek görünür olmaya çalışır. Bu görünme çabası “gösteri” ile yakından ilişkilidir ve sosyal medya bunu hem kolaylaştıran hem de tetikleyen bir mecradır. Bir yandan da bu durum insanları giderek narsisist yaparken, narsisizmi çağımızın değeri haline getirmiştir. Netice olarak bu makale Veblen’in aylak sınıf ve DeBord’un gösteri kavramı üzerinden bir zeitgeist eleştirisidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2020 |
Acceptance Date | October 26, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 11 Issue: Ek Sayı-1 |
KAUJEASF is the corporate journal of Kafkas University, Faculty of Economics and Administrative Sciences Journal Publishing.
KAUJEASF has been included in Web of Science since 2022 and started to be indexed in the Emerging Sources Citation Index (ESCI ), a Clarivate product.
2025 June and December quota for the Business Administration has been completed. Submissions in the scope of Business Administration will not be evaluated until further notice. Manuscript acceptance and evaluation of other fields within the scope of our journal continues.