Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de katılım bankacılığı sektörünün finansal performansı ile reklam giderleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Çalışmada, 2010Q1-2020Q1 arasındaki 41 çeyrek dönem verileri kullanılmıştır. Ampirik çalışmada öncelikle reklam gideri ve finansal performans göstergesi olan net faaliyet karı ile dönem net karı değişkenlerine ait seriler mevsimsellikten arındırılmış ve logaritmik transformasyona tabi tutulmuştur. Ardından serilerin durağanlık sınaması yapılmış ve Engle-Granger eş bütünleşme testi ile uzun dönem ilişkisi araştırılmıştır. Son olarak da değişkenler arasındaki kısa dönem ilişki VECM Granger nedensellik analizi ile test edilmiştir. Analizden elde edilen bulgulara göre katılım bankacılığı sektörünün finansal performansı ile reklam giderleri eş bütünleşiktir. Ayrıca, VECM Granger nedensellik testi sonuçlarına göre kısa dönemde reklam giderlerinden finansal performansa doğru tek yönlü nedensellik tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2020 |
Acceptance Date | November 15, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 11 Issue: 22 |
KAUJEASF is the corporate journal of Kafkas University, Faculty of Economics and Administrative Sciences Journal Publishing.
KAUJEASF has been included in Web of Science since 2022 and started to be indexed in the Emerging Sources Citation Index (ESCI ), a Clarivate product.
2025 June issue article acceptance and evaluations are ongoing.