BibTex RIS Cite

Yüksek Öğretimde İdeal Öğretim Elemanı Nasıl Olmalıdır?

Year 2016, , 197 - 204, 30.04.2016
https://doi.org/10.20981/kuufefd.97116

Abstract

Bu çalışmada, üniversitelerde yürütülen eğitim ve öğretimin bir çok unsuru arasında yer alan öğretici ve öğrenci unsurlarından biri olan öğretici durumundaki öğretim elemanın, ideal bir öğretim elemanı olabilmesi için hangi niteliklere sahip olması gerektiği üzerinde durulacaktır. Bilindiği üzere öğretim elemanı yüksek öğretimin vazgeçilmezlerinden biridir. Yüksek öğretimin nitelikli elemanlar yetiştirmesinin, nitelikli öğretim elemanlarına sahip olmasıyla mümkün olacağı şüphesizdir. İlk, orta ve lise eğitim ve öğretimlerinde, eğitim ve öğretimin temel unsurları olan öğretmen ve öğrenci arasındaki ilişkilerin nasıl olması gerektiğiyle ilgili birçok çalışma yapılmasına rağmen, ne yazık ki, yüksek öğretimde aynı konunun çok az işlendiği görülmektedir. Bu nedenle yüksek öğretimde eğitim ve öğretimin iki önemli unsurundan biri olan öğretim elemanının hangi nitelikleri taşırsa, öğrencileri üzerinde kendisiyle ilgili olarak etkiler uyandırabileceği ve onların nitelikli birer insan ve vatandaş olmalarına katkılar sağlayabileceği önem arz ettiğinden, bahsi geçen konuda tecrübeye dayalı bilgiler verme gereği doğmuştur. Çalışmada sözü edilecek nitelikler, bir öğretim elemanı tarafından dikkate alınarak gereği yerine getirilirse, yüksek eğitim ve öğretiminin ana hedefi olan örnek insanın topluma kazandırılacağı düşünülmektedir.

Year 2016, , 197 - 204, 30.04.2016
https://doi.org/10.20981/kuufefd.97116

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Research Article
Authors

Mehmet Akgün This is me

Publication Date April 30, 2016
Submission Date June 10, 2016
Published in Issue Year 2016

Cite

APA Akgün, M. (2016). Yüksek Öğretimde İdeal Öğretim Elemanı Nasıl Olmalıdır?. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi(26), 197-204. https://doi.org/10.20981/kuufefd.97116
AMA Akgün M. Yüksek Öğretimde İdeal Öğretim Elemanı Nasıl Olmalıdır?. Kaygı. April 2016;(26):197-204. doi:10.20981/kuufefd.97116
Chicago Akgün, Mehmet. “Yüksek Öğretimde İdeal Öğretim Elemanı Nasıl Olmalıdır?”. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, no. 26 (April 2016): 197-204. https://doi.org/10.20981/kuufefd.97116.
EndNote Akgün M (April 1, 2016) Yüksek Öğretimde İdeal Öğretim Elemanı Nasıl Olmalıdır?. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi 26 197–204.
IEEE M. Akgün, “Yüksek Öğretimde İdeal Öğretim Elemanı Nasıl Olmalıdır?”, Kaygı, no. 26, pp. 197–204, April 2016, doi: 10.20981/kuufefd.97116.
ISNAD Akgün, Mehmet. “Yüksek Öğretimde İdeal Öğretim Elemanı Nasıl Olmalıdır?”. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi 26 (April 2016), 197-204. https://doi.org/10.20981/kuufefd.97116.
JAMA Akgün M. Yüksek Öğretimde İdeal Öğretim Elemanı Nasıl Olmalıdır?. Kaygı. 2016;:197–204.
MLA Akgün, Mehmet. “Yüksek Öğretimde İdeal Öğretim Elemanı Nasıl Olmalıdır?”. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, no. 26, 2016, pp. 197-04, doi:10.20981/kuufefd.97116.
Vancouver Akgün M. Yüksek Öğretimde İdeal Öğretim Elemanı Nasıl Olmalıdır?. Kaygı. 2016(26):197-204.

e-ISSN: 2645-8950