Research Article
BibTex RIS Cite

Opinions of Bursa Uludağ University Philosophy Department Students on The Department

Year 2023, Volume: 22 Issue: 1, 441 - 459, 30.03.2023
https://doi.org/10.20981/kaygi.1224668

Abstract

The aim of this study is to reveal the reasons why students prefer Bursa Uludağ University, Philosophy Department. The sample of the study consisted of 86 students studying at Bursa Uludağ University. A previously developed questionnaire was applied to the students. These survey results were analyzed with SPSS. By using the independent samples t test, no significant difference was found between the personality traits and philosophy education sub-factors and the gender variable. However, it was concluded that there was a significant difference between the occupational knowledge sub-factor and the gender variable (t=2.38; p<.05). It was concluded that this significant difference was in favor of women. One-way ANOVA was used to investigate the relationship between the number of choices made by the participants as a result of the Osym exam and the factors obtained from the questionnaire, and according to the results of the TUKEY test, professional knowledge, personality traits (f(3.82)=3.8, p>.05) and philosophy education f( It was found that there was no significant difference between the order of preference for the sub-factors 3.82)=4.33 p>.05). One Way ANOVA, Tukey test was used in the analysis of the findings regarding the reason for choosing Bursa Uludağ University. According to this test result, personality traits (f(4.81)=2.22, p>.05), philosophy education f(4.81)=.15 p>.05) and professional knowledge f(4.81) =2.38, p>.05). It was found that there was no significant difference between the factors and the reason for choosing Bursa Uludağ University.

References

  • Büyüköztürk, Ş. (2003). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (3. baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Feroz Ahmad; Modern Türkiye’nin Oluşumu Çeviren: Yavuz Alogan, 10. Basım, İstanbul, Kaynak Yayınları, Şubat 2012.
  • Dewey, John; Schilpp, Paul Arthur & Hahn, Lewis Edwin (eds.) (1939). The Philosophy of John Dewey. Open Court.
  • Maslow, A. H. (1943). A theory of human motivation, Psychological Review, 50(4), 370-396.
  • Küçüker, E. (2012), Türkiye’de Kalkınma Planları Kapsamında Yapılan Eğitim Planlarının Analizi, Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1),9-16
  • Özcan, H. (2016), Öğrencilerin Üniversite Tercihine Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma, Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, 4 (1), 16-39
  • TUİK, Aralık 2022, https://data.tuik.gov.tr/ adresinden 20.12.2022 tarihinde elde edilmiştir.

Year 2023, Volume: 22 Issue: 1, 441 - 459, 30.03.2023
https://doi.org/10.20981/kaygi.1224668

Abstract

References

  • Büyüköztürk, Ş. (2003). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (3. baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Feroz Ahmad; Modern Türkiye’nin Oluşumu Çeviren: Yavuz Alogan, 10. Basım, İstanbul, Kaynak Yayınları, Şubat 2012.
  • Dewey, John; Schilpp, Paul Arthur & Hahn, Lewis Edwin (eds.) (1939). The Philosophy of John Dewey. Open Court.
  • Maslow, A. H. (1943). A theory of human motivation, Psychological Review, 50(4), 370-396.
  • Küçüker, E. (2012), Türkiye’de Kalkınma Planları Kapsamında Yapılan Eğitim Planlarının Analizi, Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1),9-16
  • Özcan, H. (2016), Öğrencilerin Üniversite Tercihine Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma, Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, 4 (1), 16-39
  • TUİK, Aralık 2022, https://data.tuik.gov.tr/ adresinden 20.12.2022 tarihinde elde edilmiştir.

Year 2023, Volume: 22 Issue: 1, 441 - 459, 30.03.2023
https://doi.org/10.20981/kaygi.1224668

Abstract

References

  • Büyüköztürk, Ş. (2003). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (3. baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Feroz Ahmad; Modern Türkiye’nin Oluşumu Çeviren: Yavuz Alogan, 10. Basım, İstanbul, Kaynak Yayınları, Şubat 2012.
  • Dewey, John; Schilpp, Paul Arthur & Hahn, Lewis Edwin (eds.) (1939). The Philosophy of John Dewey. Open Court.
  • Maslow, A. H. (1943). A theory of human motivation, Psychological Review, 50(4), 370-396.
  • Küçüker, E. (2012), Türkiye’de Kalkınma Planları Kapsamında Yapılan Eğitim Planlarının Analizi, Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1),9-16
  • Özcan, H. (2016), Öğrencilerin Üniversite Tercihine Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma, Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, 4 (1), 16-39
  • TUİK, Aralık 2022, https://data.tuik.gov.tr/ adresinden 20.12.2022 tarihinde elde edilmiştir.

Bursa Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Öğrencilerinin Bölüme Yönelik Görüşleri

Year 2023, Volume: 22 Issue: 1, 441 - 459, 30.03.2023
https://doi.org/10.20981/kaygi.1224668

Abstract

Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin Bursa Uludağ üniversitesi, Felsefe bölümünü tercih etme nedenlerini ortaya çıkartmaktır. Çalışmanın örneklemini, Bursa Uludağ Üniversitesinde öğrenim gören, 86 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilere daha önce geliştirilen anket uygulanmıştır. Bu anket sonuçları SPSS ile analiz edilmiştir. Bağımsız örneklemeler T testi kullanılarak kişilik özellikleri ve felsefe eğitimi alt faktörlerinin cinsiyet değişkeni ile aralarında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Fakat meslek bilgisi alt faktörü ile cinsiyet değişkeni arasından anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır (t=2,38; p<,05). Anlamlı çıkan bu farklılığın ise kadınlar lehine olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Katılımcıların, ÖSYM sınavı sonucunda yaptıkları tercih sayısı anketten edilen faktörler arasındaki ilişkinin araştırılmasında tek yönlü ANOVA kullanılmış ve TUKEY testi sonucuna göre meslek bilgisi, kişilik özellikleri (f(3,82)=3,8, p>,05) ve felsefe eğitimi f(3,82)=4,33 p>,05) alt faktörlerine ilişkin tercih sırası arasından anlamlı bir farklılık olmadığı ortaya çıkmıştır. Bursa Uludağ Üniversitesi’ni tercih etme nedenine ilişkin bulguların analizinde, One Way ANOVA, TUKEY testi kullanılmıştır. Bu test sonucuna göre, kişilik özellikleri (f(4,81)=2,22, p>,05) , felsefe eğitimi f(4,81)=,15 p>,05) ve meslek bilgisi f(4,81)=2,38, p>,05) Faktörleri ile Bursa Uludağ Üniversitesini tercih etme nedeni arasından anlamlı bir farklılık olmadığı ortaya çıkmıştır.

References

  • Büyüköztürk, Ş. (2003). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (3. baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Feroz Ahmad; Modern Türkiye’nin Oluşumu Çeviren: Yavuz Alogan, 10. Basım, İstanbul, Kaynak Yayınları, Şubat 2012.
  • Dewey, John; Schilpp, Paul Arthur & Hahn, Lewis Edwin (eds.) (1939). The Philosophy of John Dewey. Open Court.
  • Maslow, A. H. (1943). A theory of human motivation, Psychological Review, 50(4), 370-396.
  • Küçüker, E. (2012), Türkiye’de Kalkınma Planları Kapsamında Yapılan Eğitim Planlarının Analizi, Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1),9-16
  • Özcan, H. (2016), Öğrencilerin Üniversite Tercihine Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma, Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, 4 (1), 16-39
  • TUİK, Aralık 2022, https://data.tuik.gov.tr/ adresinden 20.12.2022 tarihinde elde edilmiştir.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Philosophy
Journal Section Research Article
Authors

Ahmet Asım Şengül 0000-0001-7555-441X

Abdulkadir Çüçen 0000-0001-8092-1472

Early Pub Date March 29, 2023
Publication Date March 30, 2023
Submission Date December 26, 2022
Published in Issue Year 2023 Volume: 22 Issue: 1

Cite

APA Şengül, A. A., & Çüçen, A. (2023). Bursa Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Öğrencilerinin Bölüme Yönelik Görüşleri. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 22(1), 441-459. https://doi.org/10.20981/kaygi.1224668
AMA Şengül AA, Çüçen A. Bursa Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Öğrencilerinin Bölüme Yönelik Görüşleri. Kaygı. March 2023;22(1):441-459. doi:10.20981/kaygi.1224668
Chicago Şengül, Ahmet Asım, and Abdulkadir Çüçen. “Bursa Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Öğrencilerinin Bölüme Yönelik Görüşleri”. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi 22, no. 1 (March 2023): 441-59. https://doi.org/10.20981/kaygi.1224668.
EndNote Şengül AA, Çüçen A (March 1, 2023) Bursa Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Öğrencilerinin Bölüme Yönelik Görüşleri. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi 22 1 441–459.
IEEE A. A. Şengül and A. Çüçen, “Bursa Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Öğrencilerinin Bölüme Yönelik Görüşleri”, Kaygı, vol. 22, no. 1, pp. 441–459, 2023, doi: 10.20981/kaygi.1224668.
ISNAD Şengül, Ahmet Asım - Çüçen, Abdulkadir. “Bursa Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Öğrencilerinin Bölüme Yönelik Görüşleri”. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi 22/1 (March2023), 441-459. https://doi.org/10.20981/kaygi.1224668.
JAMA Şengül AA, Çüçen A. Bursa Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Öğrencilerinin Bölüme Yönelik Görüşleri. Kaygı. 2023;22:441–459.
MLA Şengül, Ahmet Asım and Abdulkadir Çüçen. “Bursa Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Öğrencilerinin Bölüme Yönelik Görüşleri”. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, vol. 22, no. 1, 2023, pp. 441-59, doi:10.20981/kaygi.1224668.
Vancouver Şengül AA, Çüçen A. Bursa Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Öğrencilerinin Bölüme Yönelik Görüşleri. Kaygı. 2023;22(1):441-59.

e-ISSN: 2645-8950