Çocukluk yıllarında, “büyüyünce ne olacaksın”, “büyüyünce ne olmak istiyorsun” sorularına muhatap olmayanımız yoktur. Bu soruya her birimiz ailesinden öğrendikleri, çevresinden duydukları, izledikleri ile farklı farklı yanıtlar vermişizdir. Fakat çocukluk yıllarında sorulan bu soruya verdiği yanıt ile hayatının ilerleyen süreçlerinde icra ettiği mesleği birbiriyle örtüşen insan sayısı oldukça azdır. Meslek, bireyin hayat tarzını ve bütün hayatının akışını temelden etkileyen bir özelliğe haizdir. Meslek seçimi insanların hayatlarında başarılı bir birey olup-olamamasını, yaşayacağı muhitin özelliklerini, eş seçimini, gelirini, sosyal statüsünü, ekonomik refah düzeyini; işini severek yapıp-yapmamasını, bütün bunlara bağlı olarak mesleki yeterlik, iş başarısı, iş doyumu, depresyon, tükenmişlik düzeylerini dolayısıyla hayattan genel olarak doyum sağlayıp mutlu olup-olamamasını belirlemede büyük önem arz etmektedir. Bu çalışma Yeşilay tarafından ilkokul çağındaki çocuklara yönelik olarak yayımlanmakta olan Mavi Kırlangıç Çocuk Dergisinin mesleki rehberlik hizmetlerine katkısını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak nitel araştırma yöntemlerinden dokümantasyon (belge tarama) ve betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda derginin, ilkokul çağındaki çocukların hemen hemen her meslek hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yetenek ve ilgilerine göre en uygun mesleği seçmelerine yardımcı olacak bir içerikte olduğu, derginin meslek tanıtımında çağın yeniliklerini takip ettiği, bireysel farklılıklar ve gelişim döneminin özellikleri dikkate alınarak mesleklerle ilgili güncel bilgilerin uygun bir dil ve uygun bir içerikle çocuklara iletilmeye çalışıldığı tespit edilmiş olup Yeşilay Mavi Kırlangıç Çocuk dergisinin mesleki rehberlik bağlamında ihtiyaca cevap vererek istifade edilebilecek ek bir kaynak olabileceği kanaatine varılmıştır.
"Bu çalışma Etik Kurul Onayı Gerektirmemektedir."
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Psychology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 4, 2024 |
Publication Date | March 25, 2024 |
Submission Date | December 9, 2023 |
Acceptance Date | February 14, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |