Sosyal gruplar, sosyal kimlik ve sosyal sınıflama gibi temel kavram ve terimler bireyin sosyalleşmesi sürecinde önemli görevler üstlenmektedir. Bu kavram ve terimler bireyin psikososyal ve kültürel bütünlüğünü ifade eden sosyal kimlik algısıyla yakından ilişkilidir. Bu araştırmanın amacı Türkçe öğretmeni adaylarının sosyal kimlik algılarını ortaya koymaktır. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin toplanma aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan “Öğretmen Adaylarının Sosyal Kimlik Algılar Anketi” 200 Türkçe öğretmeni adayına uygulanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemlerinden frekans ve yüzdeden; kestirimsel analiz yöntemlerinden ise Ki Kare testinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonunda Türkçe öğretmeni adaylarının kültür ve sanat içerikli sosyal gruplara katılımlarının diğer gruplara göre daha yüksek orana sahip olduğu ve cinsiyete göre sosyal gruplara katılım konusunda erkekler lehine anlamlı bir farklılığın olduğu anlaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2011 |
Submission Date | July 21, 2014 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 11 |