Research Article
BibTex RIS Cite

THE LEVEL OF ENVIRONMENTAL ENGINEERING DEPARTMENT STUDENTS FOR THE APPLICATION OF THEIR ENVIRONMENTAL INFORMATION IN DAILY LIVES

Year 2010, Issue: 5, - , 01.03.2010

Abstract

In this study, it’s aimed to determine the situation of environmental engineer candidates to use their
environmental information about daily life in their own daily lives. In addition to this, the level of their
comprehension and awareness of primary environmental problems that occur in the area of their lives is also
searched. The data in the research were collected from questionnaries conducted amoung 39 last year
environmental engineering department students in 2008-2009 education year. It was observed for environmental
engineer candidates that there was a significant relation between their environmental information knowledge
used in daily life and the conversion of this information to positive behaviours. It was seen that they convert their
information to environmentally friendly behaviours by associating to their daily lives. It was also determined that
the environmental engineer candidates having no information about the subject do not have positive behaviours
for the environment. Moreover, it can be mentioned that the engineer candidates are aware of the extent of
environmental pollution both in the city and in the country they live and are responsive to the environment
within the information they get about it.

References

  • ANONİM, 2006, Çevre ve İnsan Dergisi, ‘İllerin Çevre Sorunları ve Öncelikleri Envanteri 2002-2004 Dönemine Ait Bir Değerlendirme’, T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı, 67, 32-39, Ankara
  • BİLGİ, M.G., 2008, ‘Ortaöğretim Kurumlarında Coğrafya Dersi Kapsamındaki Çevre Konularının Öğretiminde Aktif Öğretim Yöntemlerinin Rolü’, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Sayfa No:58-64, Ankara
  • CERİTLİ, İ., 2001, ‘Çevreci Hareketin Siyasallaşma Süreci’, Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:25, No.2, 213-226, Sivas
  • ÇABUK, B., Karacaoğlu, C., 2003, ‘Üniversite Öğrencilerinin Çevre Duyarlılıklarının İncelenmesi’, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 36 (1-2), 189-198
  • DE HAAN, G., 1989, Ökologie-Handbuch Grundschule-Sieben Themen mit über 100 praktischen Vorschlagen für den Unterricht, Beltz Verlag, Weinheim und Basel
  • DEMİRDÖVENPOLAT, Ö., 1999, ’Türkiye’de Çevre Eğitiminin Durumu’, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Çevre Bilimleri Anabilim Dalı, Antalya
  • DİKMENLİ, M., Cardak, O., 2004, ‘A Study On Misconceptions In The 9th Grade High School Biology Textbooks’, Eurasian Journal Of Educational Research,17, 130-141
  • ERTEN, S., 2002, ‘İlköğretimin II. Kademesindeki (6.7. ve 8. Sınıflar) Öğrencilerde Çevreye Yararlı Davranışların Araştırılması’, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. 16-18 Eylül, ODTÜ, sayfa no:42, Ankara
  • ERTEN, S., Özdemir, P., Güler, T., 2003, ‘Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Öğretmenlerin Çevre Bilinci Düzeylerinin ve Bu Okullardaki Çevre Eğitiminin Durumunun Belirlenmesi’, OMEP 2003 Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, 5-11 Ekim, Kuşadası/Türkiye, Bildiri Kitabı Cilt II, 334-350, İstanbul
  • ERTEN, S., 2005, ‘Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu Davranışların Araştırılması’, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 91-100, Ankara
  • KALIPCI, E., Yener, Y., Özkadif, S., 2009, ‘The Opinions of Teacher Candidates About Global Warming, Greenhouse Effect and Ozone Layer’, World Applied Sciences Journal, 7(1), 67-75
  • KAVRUK, S. B., 2002, ‘Türkiye’de Çevre Duyarlılığının Artırılmasında Çevre Eğitiminin Rolü ve Önemi’ (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • KAHYAOĞLU, M., 2002, ‘Lise Çağındaki Öğrencilerin Çevre Bilimine Ait Bilgi Düzeyi’, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Çevre Bilimleri Anabilim Dalı, İzmir
  • ÖRNEK, G., 1994, ‘Çevre Eğitimi ve Lise Eğitim Programlarındaki Yeri’, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara
  • ÖZDEMİR, A., 2003, ‘İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Çevre Bilgi ve Bilinçlerinin Araştırılması, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
  • ÖZTAŞ, F., Kalıpcı, E., 2009, ‘Teacher Candidates’ Perception Level of Environmental Pollutant and Their Risk Factors’, International Journal of Environmental & Science Education, Vol. 4, No. 2, 185-195
  • ÖZMEN, D., Çetinkaya, A.Ç., Nehir, S., 2005, ‘Üniversite Öğrencilerinin Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları’, TSK. Koruyucu Hekimlik Bülteni, 4 (6), 330-344
  • PEAVY, H.S., Rowe, D.R., Tchobanoglous, G., 1985, Environmental Engineering, McGraw-Hill Book Company, USA
  • SORAN, H., Morgil, F.İ., Yücel, S., Atav, E., Işık, S., 2000, ‘Biyoloji Öğrencilerinin Çevre Konularına Olan İlgilerinin Araştırılması ve Kimya Öğrencileri ile Karşılaştırılması’, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı No:18, Sayfa No:128-139, Ankara
  • ŞİMŞEKLİ, Y., 2004, ‘Çevre Bilincinin Geliştirilmesine Yönelik Çevre Eğitimi Etkinliklerine İlköğretim Okullarının Duyarlılığı’, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi . 17 (1), 83-92
  • ŞAHİN, N. F., Cerrah, L., Saka, A. ve Şahin, B., 2004, ‘Yüksek Öğretimde Öğrenci Merkezli Çevre Eğitimi Dersine Yönelik Bir Uygulama’, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 24 (3), 113-128
  • UMWELTBUNDESAMT, 1996, Was Sie Schon İmmer Über Abfall Und Umweltwissen Wollten, 3. Verbesserte Auflage, Stuttgart-Berlin
  • UZUN, N., Sağlam, N., 2005, ‘Ortaöğretim Kurumlarında Çevre Eğitimi ve Öğretmenlerin Çevre Eğitim Programları Hakkındaki Görüşleri’, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 573-579, Denizli
  • YILMAZ, A., Morgil, İ., Aktuğ, P. ve Göbekli, İ., 2002, ‘Ortaöğretim ve Üniversite Öğrencilerinin Çevre, Çevre Kavramları ve Sorunları Konusundaki Bilgileri ve Öneriler’, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi (22), 156-162
  • YENER, D., Kalıpcı, E., 2007, ‘ A Survey Study On Environmental Knowledge Of Education Faculty Students’, J. Int. Environmental Application & Science, Vol. 2 (3&4): 71-78
  • YÜCEL, S., Morgil, F.İ., 1998, ‘Yüksek Öğretimde Çevre Olgusunun Araştırılması’, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı No:14, 84-91, Ankara
  • YÜZBAŞIOĞLU, A., Atav, E., 2004, ‘Öğrencilerin Günlük Yaşamla İlgili Biyoloji Konularını Öğrenme Düzeylerinin Belirlenmesi’, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı No:27, 276-285, Ankara

ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRE İLE İLGİLİ BİLGİLERİNİ GÜNLÜK YAŞAMA UYGULAYABİLME DÜZEYLERİ

Year 2010, Issue: 5, - , 01.03.2010

Abstract

Bu çalışmada, çevre mühendisi adaylarının günlük yaşamla ilgili çevre bilgilerini günlük yaşama
uygulayabilme durumlarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra, yaşadığı bölgede meydana gelen
öncelikli çevre sorunlarını anlama ve farkında olma düzeyleri de araştırılmıştır. Araştırmada veriler, 2008–2009
eğitim-öğretim yılında Mühendislik-Mimarlık Fakültesinde okuyan 39 son sınıf çevre mühendisi adayına
uygulanan anket formu aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmaya katılan çevre mühendisi adaylarının günlük
yaşamda kullanacağı çevre bilgilerini bilmeleri ile bu bilgileri olumlu davranışa dönüştürebilmeleri arasında
anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Bilgi sahibi oldukları konulardaki bilgilerini günlük yaşamla
ilişkilendirerek çevre dostu davranışlara dönüştürdükleri görülmüştür. Konu hakkında bilgisi olmayan çevre
mühendisi adaylarının ise çevreye karşı olumlu davranışta bulunamadığı belirlenmiştir. Ayrıca; mühendis
adaylarının gerek yaşadığı kent de gerekse de yaşadıkları ülkede meydana gelen çevresel kirliliğin boyutlarından
haberdar olduğu ve çevreyle ilgili edinmiş oldukları bilgileri dahilinde çevreye karşı duyarlı bir yaklaşım
içerisinde oldukları söylenebilir.

References

  • ANONİM, 2006, Çevre ve İnsan Dergisi, ‘İllerin Çevre Sorunları ve Öncelikleri Envanteri 2002-2004 Dönemine Ait Bir Değerlendirme’, T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı, 67, 32-39, Ankara
  • BİLGİ, M.G., 2008, ‘Ortaöğretim Kurumlarında Coğrafya Dersi Kapsamındaki Çevre Konularının Öğretiminde Aktif Öğretim Yöntemlerinin Rolü’, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Sayfa No:58-64, Ankara
  • CERİTLİ, İ., 2001, ‘Çevreci Hareketin Siyasallaşma Süreci’, Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:25, No.2, 213-226, Sivas
  • ÇABUK, B., Karacaoğlu, C., 2003, ‘Üniversite Öğrencilerinin Çevre Duyarlılıklarının İncelenmesi’, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 36 (1-2), 189-198
  • DE HAAN, G., 1989, Ökologie-Handbuch Grundschule-Sieben Themen mit über 100 praktischen Vorschlagen für den Unterricht, Beltz Verlag, Weinheim und Basel
  • DEMİRDÖVENPOLAT, Ö., 1999, ’Türkiye’de Çevre Eğitiminin Durumu’, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Çevre Bilimleri Anabilim Dalı, Antalya
  • DİKMENLİ, M., Cardak, O., 2004, ‘A Study On Misconceptions In The 9th Grade High School Biology Textbooks’, Eurasian Journal Of Educational Research,17, 130-141
  • ERTEN, S., 2002, ‘İlköğretimin II. Kademesindeki (6.7. ve 8. Sınıflar) Öğrencilerde Çevreye Yararlı Davranışların Araştırılması’, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. 16-18 Eylül, ODTÜ, sayfa no:42, Ankara
  • ERTEN, S., Özdemir, P., Güler, T., 2003, ‘Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Öğretmenlerin Çevre Bilinci Düzeylerinin ve Bu Okullardaki Çevre Eğitiminin Durumunun Belirlenmesi’, OMEP 2003 Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, 5-11 Ekim, Kuşadası/Türkiye, Bildiri Kitabı Cilt II, 334-350, İstanbul
  • ERTEN, S., 2005, ‘Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu Davranışların Araştırılması’, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 91-100, Ankara
  • KALIPCI, E., Yener, Y., Özkadif, S., 2009, ‘The Opinions of Teacher Candidates About Global Warming, Greenhouse Effect and Ozone Layer’, World Applied Sciences Journal, 7(1), 67-75
  • KAVRUK, S. B., 2002, ‘Türkiye’de Çevre Duyarlılığının Artırılmasında Çevre Eğitiminin Rolü ve Önemi’ (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • KAHYAOĞLU, M., 2002, ‘Lise Çağındaki Öğrencilerin Çevre Bilimine Ait Bilgi Düzeyi’, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Çevre Bilimleri Anabilim Dalı, İzmir
  • ÖRNEK, G., 1994, ‘Çevre Eğitimi ve Lise Eğitim Programlarındaki Yeri’, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara
  • ÖZDEMİR, A., 2003, ‘İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Çevre Bilgi ve Bilinçlerinin Araştırılması, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
  • ÖZTAŞ, F., Kalıpcı, E., 2009, ‘Teacher Candidates’ Perception Level of Environmental Pollutant and Their Risk Factors’, International Journal of Environmental & Science Education, Vol. 4, No. 2, 185-195
  • ÖZMEN, D., Çetinkaya, A.Ç., Nehir, S., 2005, ‘Üniversite Öğrencilerinin Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları’, TSK. Koruyucu Hekimlik Bülteni, 4 (6), 330-344
  • PEAVY, H.S., Rowe, D.R., Tchobanoglous, G., 1985, Environmental Engineering, McGraw-Hill Book Company, USA
  • SORAN, H., Morgil, F.İ., Yücel, S., Atav, E., Işık, S., 2000, ‘Biyoloji Öğrencilerinin Çevre Konularına Olan İlgilerinin Araştırılması ve Kimya Öğrencileri ile Karşılaştırılması’, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı No:18, Sayfa No:128-139, Ankara
  • ŞİMŞEKLİ, Y., 2004, ‘Çevre Bilincinin Geliştirilmesine Yönelik Çevre Eğitimi Etkinliklerine İlköğretim Okullarının Duyarlılığı’, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi . 17 (1), 83-92
  • ŞAHİN, N. F., Cerrah, L., Saka, A. ve Şahin, B., 2004, ‘Yüksek Öğretimde Öğrenci Merkezli Çevre Eğitimi Dersine Yönelik Bir Uygulama’, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 24 (3), 113-128
  • UMWELTBUNDESAMT, 1996, Was Sie Schon İmmer Über Abfall Und Umweltwissen Wollten, 3. Verbesserte Auflage, Stuttgart-Berlin
  • UZUN, N., Sağlam, N., 2005, ‘Ortaöğretim Kurumlarında Çevre Eğitimi ve Öğretmenlerin Çevre Eğitim Programları Hakkındaki Görüşleri’, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 573-579, Denizli
  • YILMAZ, A., Morgil, İ., Aktuğ, P. ve Göbekli, İ., 2002, ‘Ortaöğretim ve Üniversite Öğrencilerinin Çevre, Çevre Kavramları ve Sorunları Konusundaki Bilgileri ve Öneriler’, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi (22), 156-162
  • YENER, D., Kalıpcı, E., 2007, ‘ A Survey Study On Environmental Knowledge Of Education Faculty Students’, J. Int. Environmental Application & Science, Vol. 2 (3&4): 71-78
  • YÜCEL, S., Morgil, F.İ., 1998, ‘Yüksek Öğretimde Çevre Olgusunun Araştırılması’, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı No:14, 84-91, Ankara
  • YÜZBAŞIOĞLU, A., Atav, E., 2004, ‘Öğrencilerin Günlük Yaşamla İlgili Biyoloji Konularını Öğrenme Düzeylerinin Belirlenmesi’, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı No:27, 276-285, Ankara

УРОВЕНЬ ВОЗМОЖНОСТЕЙ ПРИМЕНЕНИЯ НА ПРАКТИКЕ ЗНАНИЙ ОБ ОКРУЖАЮЩЕЙ СРЕДЕ СТУДЕНТОВ-ЭКОЛОГОВ

Year 2010, Issue: 5, - , 01.03.2010

Abstract

Целью этой статьи было определить уровень возможностей применения в обычной жизни
знаний об окружающей среде студентами-экологами. Наряду с этим исследуется уровень понимания и
способность определения первоочередных вопросов экологии, возникающих в определенном регионе
проживания. Данные для исследования собирались в течение 2008-2009 учебного года, при помощи
анкетирования 39 студентов выпускных курсов инженерных специальностей на инженерно-архитектурном факультете. Была выявлена довольно значимая связь между теоретическими познаниями
о применении на практике знаний об окружающей среде, которыми обладают студенты, принимавшие
участие в исследовании, и возможностью использовать эти знания в качестве определенных
положительных действий. Исследование показало, что овладевшие определенными навыками студенты,
связывая полученные теоретические знания с реальными условиями жизни, способны производить
действия, направленные на улучшение состояния окружающей среды. Студенты-экологи, не
располагающие информацией по соответствующей теме, были определены как неспособные производить
положительные действия, направленные на улучшение состояния окружающей среды. Кроме этого,
можно говорить, что информированность о появляющемся увеличении загрязнения окружающей среды
в проживаемом городе, либо стране, в рамках приобретенных знаний об окружающей среде, влияла на
большую заинтересованность проблемами экологии.

References

  • ANONİM, 2006, Çevre ve İnsan Dergisi, ‘İllerin Çevre Sorunları ve Öncelikleri Envanteri 2002-2004 Dönemine Ait Bir Değerlendirme’, T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı, 67, 32-39, Ankara
  • BİLGİ, M.G., 2008, ‘Ortaöğretim Kurumlarında Coğrafya Dersi Kapsamındaki Çevre Konularının Öğretiminde Aktif Öğretim Yöntemlerinin Rolü’, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Sayfa No:58-64, Ankara
  • CERİTLİ, İ., 2001, ‘Çevreci Hareketin Siyasallaşma Süreci’, Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:25, No.2, 213-226, Sivas
  • ÇABUK, B., Karacaoğlu, C., 2003, ‘Üniversite Öğrencilerinin Çevre Duyarlılıklarının İncelenmesi’, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 36 (1-2), 189-198
  • DE HAAN, G., 1989, Ökologie-Handbuch Grundschule-Sieben Themen mit über 100 praktischen Vorschlagen für den Unterricht, Beltz Verlag, Weinheim und Basel
  • DEMİRDÖVENPOLAT, Ö., 1999, ’Türkiye’de Çevre Eğitiminin Durumu’, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Çevre Bilimleri Anabilim Dalı, Antalya
  • DİKMENLİ, M., Cardak, O., 2004, ‘A Study On Misconceptions In The 9th Grade High School Biology Textbooks’, Eurasian Journal Of Educational Research,17, 130-141
  • ERTEN, S., 2002, ‘İlköğretimin II. Kademesindeki (6.7. ve 8. Sınıflar) Öğrencilerde Çevreye Yararlı Davranışların Araştırılması’, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. 16-18 Eylül, ODTÜ, sayfa no:42, Ankara
  • ERTEN, S., Özdemir, P., Güler, T., 2003, ‘Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Öğretmenlerin Çevre Bilinci Düzeylerinin ve Bu Okullardaki Çevre Eğitiminin Durumunun Belirlenmesi’, OMEP 2003 Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, 5-11 Ekim, Kuşadası/Türkiye, Bildiri Kitabı Cilt II, 334-350, İstanbul
  • ERTEN, S., 2005, ‘Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu Davranışların Araştırılması’, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 91-100, Ankara
  • KALIPCI, E., Yener, Y., Özkadif, S., 2009, ‘The Opinions of Teacher Candidates About Global Warming, Greenhouse Effect and Ozone Layer’, World Applied Sciences Journal, 7(1), 67-75
  • KAVRUK, S. B., 2002, ‘Türkiye’de Çevre Duyarlılığının Artırılmasında Çevre Eğitiminin Rolü ve Önemi’ (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • KAHYAOĞLU, M., 2002, ‘Lise Çağındaki Öğrencilerin Çevre Bilimine Ait Bilgi Düzeyi’, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Çevre Bilimleri Anabilim Dalı, İzmir
  • ÖRNEK, G., 1994, ‘Çevre Eğitimi ve Lise Eğitim Programlarındaki Yeri’, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara
  • ÖZDEMİR, A., 2003, ‘İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Çevre Bilgi ve Bilinçlerinin Araştırılması, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
  • ÖZTAŞ, F., Kalıpcı, E., 2009, ‘Teacher Candidates’ Perception Level of Environmental Pollutant and Their Risk Factors’, International Journal of Environmental & Science Education, Vol. 4, No. 2, 185-195
  • ÖZMEN, D., Çetinkaya, A.Ç., Nehir, S., 2005, ‘Üniversite Öğrencilerinin Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları’, TSK. Koruyucu Hekimlik Bülteni, 4 (6), 330-344
  • PEAVY, H.S., Rowe, D.R., Tchobanoglous, G., 1985, Environmental Engineering, McGraw-Hill Book Company, USA
  • SORAN, H., Morgil, F.İ., Yücel, S., Atav, E., Işık, S., 2000, ‘Biyoloji Öğrencilerinin Çevre Konularına Olan İlgilerinin Araştırılması ve Kimya Öğrencileri ile Karşılaştırılması’, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı No:18, Sayfa No:128-139, Ankara
  • ŞİMŞEKLİ, Y., 2004, ‘Çevre Bilincinin Geliştirilmesine Yönelik Çevre Eğitimi Etkinliklerine İlköğretim Okullarının Duyarlılığı’, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi . 17 (1), 83-92
  • ŞAHİN, N. F., Cerrah, L., Saka, A. ve Şahin, B., 2004, ‘Yüksek Öğretimde Öğrenci Merkezli Çevre Eğitimi Dersine Yönelik Bir Uygulama’, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 24 (3), 113-128
  • UMWELTBUNDESAMT, 1996, Was Sie Schon İmmer Über Abfall Und Umweltwissen Wollten, 3. Verbesserte Auflage, Stuttgart-Berlin
  • UZUN, N., Sağlam, N., 2005, ‘Ortaöğretim Kurumlarında Çevre Eğitimi ve Öğretmenlerin Çevre Eğitim Programları Hakkındaki Görüşleri’, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 573-579, Denizli
  • YILMAZ, A., Morgil, İ., Aktuğ, P. ve Göbekli, İ., 2002, ‘Ortaöğretim ve Üniversite Öğrencilerinin Çevre, Çevre Kavramları ve Sorunları Konusundaki Bilgileri ve Öneriler’, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi (22), 156-162
  • YENER, D., Kalıpcı, E., 2007, ‘ A Survey Study On Environmental Knowledge Of Education Faculty Students’, J. Int. Environmental Application & Science, Vol. 2 (3&4): 71-78
  • YÜCEL, S., Morgil, F.İ., 1998, ‘Yüksek Öğretimde Çevre Olgusunun Araştırılması’, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı No:14, 84-91, Ankara
  • YÜZBAŞIOĞLU, A., Atav, E., 2004, ‘Öğrencilerin Günlük Yaşamla İlgili Biyoloji Konularını Öğrenme Düzeylerinin Belirlenmesi’, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı No:27, 276-285, Ankara
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Erkan Kalıpçı This is me

Haydar Öztaş This is me

Celalettin Özdemir This is me

Publication Date March 1, 2010
Submission Date July 21, 2014
Published in Issue Year 2010 Issue: 5

Cite

APA Kalıpçı, E., Öztaş, H., & Özdemir, C. (2010). ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRE İLE İLGİLİ BİLGİLERİNİ GÜNLÜK YAŞAMA UYGULAYABİLME DÜZEYLERİ. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi(5).