Günümüz modern
dünyasında, çeşitli milletler ile etnik gruplar arasında barış içinde ortak
yaşam kültürü ve olumlu ilişkiler konusu ciddi bir sorun olarak kabul
edilmiştir. Anılan mesele Gürcistan'ı da kapsamaktadır. Bazı meselelerin ülke
ve bölge açısından çözülmesi
gerekmektedir.
Avrupa Birliği
Gürcistan'ın milli eğitim sisteminde uygulanan reformları çeşitli prejelerle
desteklemektedir. Samtskhe-Cavakheti Devlet Üniversitesi Avrupa ve Doğu
Ortaklık Sistemi ülkelerinin üniversiteleri ile birlikte çok kültürlü eğitim
projelerinde aktif rol almaktadır ve 21. asrın sorunlarını çözme konusunda
geleceğin eğitimcilerini gerekli beceri ile değerlere yönelik olarak eğitmek
açısından önemli çaba sarf etmektedir. Devlet ve Sivil Toplum Örgütleri
tarafından yapılan aktivite ve alınan tedbirlere (sosyal, ekonomik, kültürel ve
siyasi) rağmen, dil, din, kültür ve
diğer konulardan kaynaklı sorunlar günümüze kadar gelebilmiştir.
Çalışmamızda, kültür
açısından çok çeşitlilik gösteren bölgemizde faaliyet yürüten
Samtskhe-Cavakheti Devlet Üniversitesi'nde, eğitim gören ve farklı millete, din
ile kültüre mensup olan öğretmen adaylarının multikültürel eğitim
seviyelerinin, bilinç düzeylerinin, sosyal ve ekonomik marjinalleşme
konularının, aile değerlerinin, basmakalıplarının durumu araştırılmıştır.
Bununla birlikte, söz konusu kitlenin yeni eğitim stratejilerine olan
yaklaşımları ve mevcut sorunlar ile zorluklar üzerine durulmuştur.
Araştırma sonuçlarına
dayalı konu üzerine bilgiye sahip olan, aktif ve sorumluluk düzeyi yüksek olma
idealine sahip eğitimci adaylarını yetiştirmek için gerekli öneriler ortaya
konulmuştur. Buna göre, söz konusu
eğitimci adaylarının yüksek seviyede bilinçli olarak ve yetkilerine dayanarak
gelecek nesilleri yetiştirme konusunda gerekli katkı sağlamaları düşünülmüştür.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 25, 2019 |
Submission Date | May 7, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 43 |