Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Sayı: 43, 121 - 130, 25.09.2019

Öz

Kaynakça

  • 1. The Constitution of Georgia (1995), Tbilisi, www.parliament.ge.
  • 2. Law on Higher Education of Georgia (2004), Tbilisi, www.mes.gov.ge.
  • 3. Law of Georgia on General Education (2005), Tbilisi, www.mes.gov.ge.
  • 4. Declaration (2003), The final Declaration of the 21st Session of the Standing Conference of European Ministers of Education, Athens,10-12 November.
  • 5. Banks,J.A(1999), An Introduction to Multicultural Education (2nd ed,), Boston:Allyn and Bacon , p.59.
  • 6. Banks, J. A., Cookson, P., Geneva, G., Hawley W.D., Irvine, J.J.,Nieto, S., Schofield, J. W., & Stephan G.W. (1983), Diversity Within Unity: Essential Principles for teaching and Learning in a Multicultural Society Phi Delta Kappan, 83(3),pp 196-203.
  • 7. Burnett, G.(1994), Varieties of multicultural education, An introduction, New York, N.Y.ERIC clearing house on Urban Education, pp.23-24.
  • 8. Dewiel, B. (2005), Cultural Diversity. In Encyclopedia of politics: The Left and the Right, vol. 1: The Left, by Carlisle, R. P. (ed.), Thousand Oaks [u.a.]: SAGE Publ., pp. 115-117.
  • 9. Arthur, Collins, McMahon, & Marshall (2009), Critical Incidents in Graduate Student Development of Multicultural and Social Justice Competency. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, E-ISSN 2281-4612, MCSER Publishing-Rome,Italy,P.105.
  • 10. Tabatadze SH.,Giorgadze N., (2013), Research of intercultural Education in Georgian Schools, Center for Civil Integration and inter-Ethnic Relations(CCIIR), USAID,GEORGIA, pp.222.
  • 11. SJSU Research Report (2014), frame of TEMPUS-DOIT Project.

SAMTSKHE-CAVAKHETİ BÖLGESİ'NDE ÇOK KÜLTÜRLÜ EGİTİMİN ZORLUKLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Yıl 2019, Sayı: 43, 121 - 130, 25.09.2019

Öz

Günümüz modern
dünyasında, çeşitli milletler ile etnik gruplar arasında barış içinde ortak
yaşam kültürü ve olumlu ilişkiler konusu ciddi bir sorun olarak kabul
edilmiştir. Anılan mesele Gürcistan'ı da kapsamaktadır. Bazı meselelerin ülke
ve bölge  açısından çözülmesi
gerekmektedir.



Avrupa Birliği
Gürcistan'ın milli eğitim sisteminde uygulanan reformları çeşitli prejelerle
desteklemektedir. Samtskhe-Cavakheti Devlet Üniversitesi Avrupa ve Doğu
Ortaklık Sistemi ülkelerinin üniversiteleri ile birlikte çok kültürlü eğitim
projelerinde aktif rol almaktadır ve 21. asrın sorunlarını çözme konusunda
geleceğin eğitimcilerini gerekli beceri ile değerlere yönelik olarak eğitmek
açısından önemli çaba sarf etmektedir. Devlet ve Sivil Toplum Örgütleri
tarafından yapılan aktivite ve alınan tedbirlere (sosyal, ekonomik, kültürel ve
siyasi)  rağmen, dil, din, kültür ve
diğer konulardan kaynaklı sorunlar günümüze kadar gelebilmiştir.



Çalışmamızda, kültür
açısından çok çeşitlilik gösteren bölgemizde faaliyet yürüten
Samtskhe-Cavakheti Devlet Üniversitesi'nde, eğitim gören ve farklı millete, din
ile kültüre mensup olan öğretmen adaylarının multikültürel eğitim
seviyelerinin, bilinç düzeylerinin, sosyal ve ekonomik marjinalleşme
konularının, aile değerlerinin, basmakalıplarının durumu araştırılmıştır.
Bununla birlikte, söz konusu kitlenin yeni eğitim stratejilerine olan
yaklaşımları ve mevcut sorunlar ile zorluklar üzerine durulmuştur.



Araştırma sonuçlarına
dayalı konu üzerine bilgiye sahip olan, aktif ve sorumluluk düzeyi yüksek olma
idealine sahip eğitimci adaylarını yetiştirmek için gerekli öneriler ortaya
konulmuştur.  Buna göre, söz konusu
eğitimci adaylarının yüksek seviyede bilinçli olarak ve yetkilerine dayanarak
gelecek nesilleri yetiştirme konusunda gerekli katkı sağlamaları düşünülmüştür.

Kaynakça

  • 1. The Constitution of Georgia (1995), Tbilisi, www.parliament.ge.
  • 2. Law on Higher Education of Georgia (2004), Tbilisi, www.mes.gov.ge.
  • 3. Law of Georgia on General Education (2005), Tbilisi, www.mes.gov.ge.
  • 4. Declaration (2003), The final Declaration of the 21st Session of the Standing Conference of European Ministers of Education, Athens,10-12 November.
  • 5. Banks,J.A(1999), An Introduction to Multicultural Education (2nd ed,), Boston:Allyn and Bacon , p.59.
  • 6. Banks, J. A., Cookson, P., Geneva, G., Hawley W.D., Irvine, J.J.,Nieto, S., Schofield, J. W., & Stephan G.W. (1983), Diversity Within Unity: Essential Principles for teaching and Learning in a Multicultural Society Phi Delta Kappan, 83(3),pp 196-203.
  • 7. Burnett, G.(1994), Varieties of multicultural education, An introduction, New York, N.Y.ERIC clearing house on Urban Education, pp.23-24.
  • 8. Dewiel, B. (2005), Cultural Diversity. In Encyclopedia of politics: The Left and the Right, vol. 1: The Left, by Carlisle, R. P. (ed.), Thousand Oaks [u.a.]: SAGE Publ., pp. 115-117.
  • 9. Arthur, Collins, McMahon, & Marshall (2009), Critical Incidents in Graduate Student Development of Multicultural and Social Justice Competency. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, E-ISSN 2281-4612, MCSER Publishing-Rome,Italy,P.105.
  • 10. Tabatadze SH.,Giorgadze N., (2013), Research of intercultural Education in Georgian Schools, Center for Civil Integration and inter-Ethnic Relations(CCIIR), USAID,GEORGIA, pp.222.
  • 11. SJSU Research Report (2014), frame of TEMPUS-DOIT Project.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gulnara Janova 0000-0002-6251-8089

Tina Gelashvili Bu kişi benim 0000-0002-0554-845X

Maka Murvanidze Bu kişi benim 0000-0002-0691-6592

Yayımlanma Tarihi 25 Eylül 2019
Gönderilme Tarihi 7 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Janova, G., Gelashvili, T., & Murvanidze, M. (2019). SAMTSKHE-CAVAKHETİ BÖLGESİ’NDE ÇOK KÜLTÜRLÜ EGİTİMİN ZORLUKLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi(43), 121-130.