Research Article
BibTex RIS Cite

Yabancı Dil Öğretmenlerinin Mükemmeliyetçilik Düzeyleri ile Kariyer Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Year 2023, , 76 - 100, 31.12.2023
https://doi.org/10.58638/kebd.1264787

Abstract

Bu araştırmada yabancı dil öğretmenlerinin mükemmeliyetçilik düzeyleri ile kariyer algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu genel amaç ile birlikte, yabancı dil öğretmenlerinin mükemmeliyetçilik düzeyleri ile kariyer algıları cinsiyet, öğrenim düzeyi, görev yapılan eğitim kademesi, mezun olunan okul türü ve mesleki kıdem değişkenleri açısından karşılaştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Zonguldak ili Merkez ilçelerinde görev yapan 243 yabancı dil öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma çalışma grubu üzerinden yürütülmüş olup örneklem alma yoluna gidilmemiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak ‘’Kişisel Bilgi Formu’’, ‘’Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği’’ ve ‘’Bireysel Kariyer Yönetimi Gerçekleştirme Düzeyi Ölçeği’’ kullanılmıştır. Araştırmada yabancı dil öğretmenlerinin mükemmeliyetçilik düzeyleri ile kariyer algılarının belirlenmesi için frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama (x̄) ve standart sapma (Ss) kullanılmıştır. Nedensel karşılaştırma deseni için gruplar arası ortalamaların karşılaştırılmasında hangi istatistiklerin kullanılacağını belirlemek amacıyla puan dağılımları incelenmiştir. Kolmogorow-Smirnov testi çarpıklık ve basıklık katsayıları incelendiğinde puan dağılımlarının normal dağılım sergilemediği görülmüştür. Verilerin normal dağılım göstermemesinden dolayı non-parametrik testler olan Mann-Whitney U ile Kruskall Wallis testleri kullanılmıştır. Ayrıca yabancı dil öğretmenlerinin mükemmeliyetçilik düzeyleri ile kariyer algıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi için Spearman Rank korelasyon katsayısına bakılmıştır. Araştırma sonucunda yabancı dil öğretmenlerinin mükemmeliyetçilik düzeylerinin yüksek olduğu, cinsiyet değişkenine göre kadın öğretmenler lehine anlamlı bir farklılaşma olduğu ancak öğrenim düzeyi, görev yapılan eğitim kademesi, mezun olunan okul türü ve mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı bir farklılaşma olmadığı, yabancı dil öğretmenlerinin kariyer algılarının ise, oldukça yüksek düzeyde olduğu, cinsiyet, öğrenim düzeyi, görev yapılan eğitim kademesi ve mezun olunan okul türü değişkenine göre anlamlı bir farklılaşma olmadığı ancak mesleki kıdem değişkenine göre anlamlı bir farklılaşma olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Yabancı dil öğretmenlerinin mükemmeliyetçilik düzeyleri ile kariyer algıları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu sonucu bulunmuştur

References

  • Albay, M., & Serbes, M. (2017). Importance of Career Planning and Development in Education. International Journal of Social Sciences & Educational Studies, 4(2), 149-154.
  • Altunışık, B. (2010). Öğretmenlerin Kariyer Hedeflerinin Eğitim Kurumlarındaki Kariyer Yönetimi Uygulamalarına Yansıması Üzerine Öğretmen Algıları. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aydın, Ç. (2014). Üniversite Öğrencilerinde Kariyer Kararsızlığının Özsaygı, Denetim Odağı ve Mükemmeliyetçilik Bakımından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara. PegemA Yayıncılık
  • Canova, S. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Mükemmeliyetçilik Boyutları ile Sosyal Anksiyete Durumları Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Lefkoşa: Yakın Doğu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Cırcır, B. (2006). Öğretmen Adaylarının Denetim Odakları ve Mükemmeliyetçilik Tutumlarının Bazı Özlük Niteliklerine Göre Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çelik S., P. & Eker C. (2022). İngilizce Öğretmenlerinin Mükemmeliyetçiliklerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi, International Journal Of Socıal, Humanıtıes And Admınıstratıve Scıences (Joshas), 8(59), 1768-1778., Doi: 10.29228/Josh
  • Çetin, M., Tatık, R. Ş., Çayak, S., & Doğan, B. (2015). Öğretmen Adaylarinin Kariyer Kavramina İlişkin Metaforik Algilari. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (4), 119-130
  • Demir, Y., & Koçyiğit, M. (2014). Etkili İngilizce Öğretmeninin Özellikleri: Öğretim Elemanı ve Öğrenci Algıları. Journal of International Social Research, 7(29). 250-264
  • Diktaş Y., D. (2019). Öz yeterlik ile Kariyer Gelişimi İlişkisi: Pendik ilçesi eğitimcileri örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dilekçi, Ü. & Sezgin Nartgün, Ş. (2020). Öğretmenlerin Öznel Kariyer Başarılarına İlişkin Algıları: Bir Karma Yöntem Çalışması. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 680-704.
  • Ege, C. (2021). Spor Örgütlerinde Mükemmeliyetçilik Algısı ile Kariyer Planlama Tutumları Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Gelişim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Eker, C. (2020). A New Taxonomy in Foreign Language Teaching: ECRIF, International Online Journal of Educational Sciences, 12(5), 1-9.
  • Erden, M. (2017). Eğitim Bilimlerine Giriş. Ankara. Arkadaş Yayınevi
  • Ereş, F. (2004). Milli Eğitim Bakanlığı’nda Kariyer Yönetimi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Eskiili, B. (2015). Erişkinlerin mükemmeliyetçilik düzeyleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Üniversitesi.
  • Flett, G. L., Hewitt, P. L., & Hallett, C. J. (1995). Perfectionism and Job Stress in Teachers. Canadian Journal of School Psychology, 11(1), 32–42.
  • Gök, K. (2019). Mükemmeliyetçilik Algısının Kariyer Planlama Sürecindeki Etkisinin Araştırılması: Coca Cola İçecek Fabrikası Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güleç, M. (2004). İlkögretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin Kariyer ve Kariyer Planlamasına İliskin Görüsleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güleç, M. (2004). İlkögretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin Kariyer ve Kariyer Planlamasına İliskin Görüsleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gündüz, Y. (2013). Öğretmenlerin Kariyer Geliştirmelerinde Müdürlerin Liderlik Rolünün İncelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 108-130.
  • Gürbüzkol, H. (2018). Lise Öğretmenlerinin Mükemmeliyetçilik Algıları İle Yaşam Dengesi Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. Van: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Hewitt, P. L. & Flett, G. L. (1991). Perfectionism in The Self And Social Contexts: Conceptualization, Assessment, And Association with Psychopathology. Journal of Personality and Social Psychology, 60(3), 456-470. https://doi.org/10.1037/0022-3514.60.3.456
  • İlkhan, İ. (1999). Yabancı Dil Öğretiminin Topluma Yansımaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (5), 301-305.
  • Kanık, M. (2019). Spor Bilimleri Alanında Öğrenim Gören Öğrencilerin Akademik Başarıları İle
  • Mükemmeliyetçilik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kara, F. (2008). Matematik Öğretmenlerinin Lisansüstü Eğitim Deneyimleri ve Okul Yaşantılarına Yansımaları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Karakuş, S. (2016). Öğretmenlerin Bireysel Kariyer Yönetimi Gerçekleştirme Düzeyleri ile Okul Müdürlerinin Öğretmenleri Motive Etme Yaklaşımları Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. Kayseri: Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karayiğit, N. (2017). Olumlu-Olumsuz Mükemmeliyetçilik ve Dindarlık İlişkisi Üzerine Bir Araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5 (54). 450-468.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2006a). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri. 09.10.2021 tarihinde https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/13161921_YYretmenlik_MesleYi_Genel__YETERLYKLERi_onaylanan.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2006b). Milli Eğitim Bakanlığı Yabancı Dil Eğitimi ve Öğretimi Yönetmeliği. 09.10.2021 tarihinde https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=10352&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 adresinden erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2017). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. 09.10.2021 tarihinde https://oygm.meb.gov.tr/dosyalar/StPrg/Ogretmenlik_Meslegi_Genel_Yeterlikleri.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Nomer, B. B. (2002). Öğretmenlerin Kariyer Gelişimini Etkileyen Faktörler. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Oktay, A. (1991). Öğretmenlik Mesleği ve Öğretmenin Nitelikleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(3), 187-193.
  • Oral, M. (1999). Üniversite Öğrencilerinde Mükemmeliyetçi Kişilik Özelliği Ve Yaşam Olaylarının Depresyon Belirtileriyle İlişkisi Depresyona Yatkınlık-Stres Modelinin İncelenmesi. Yüksek Lisanas Tezi. Ankara; Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Öge, E. (2020). Mesleki beklentilerin kariyer kararı verme öz-yetkinliği ile ilişkisi. Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 25-39.
  • Özdemir, E. (2012). Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Konuşma Kaygılarının Kaynakları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özyurt, U., Y.A. (2019). Öğretmenlerin Mükemmeliyetçilik ve Öz-duyarlık Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep: Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Sağ, V. (2004). Öğretmenlerin kariyer geliştirme hakkındaki görüşleri ve öğretmenlik mesleğinin kariyer basamakları halinde değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Kırıkkale: Kırıkkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Shirazizadeh, M., & Karimpour, M. (2019). An Investigation of The Relationships Among EFL Teachers’ Perfectionism, Reflection and Burnout. Cogent Education, 6(1), 9–13. 08.11.2021 tarihinde https://doi.org/10.1080/2331186X.2019.1667708 adresinden erişilmiştir.
  • Stoeber, J., Otto, K. (2006). Positive Conceptions of Perfectionism: Approaches, Evidence, Challenges. Personality and Social Psychology Review, 10(4), 295–319. doi.org/10.1207/s15327957pspr1004_2
  • Tortop, H. S. & Eker, C. (2013). Öğretmen Adaylarının Mükemmeliyetçilikleri ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31, 144–157.
  • Üstün, A., Akdağ, M. (2016). Okul Yöneticilerinin Mükemmeliyetçilik Algısı ile Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 4(8), 126-138.
  • Witcher, L. A., Alexander, E. S., Onwuegbuzie, A. J., Collins, K. M., & Witcher, A. E. (2007). The Relationship Between Psychology Students’ Levels of Perfectionism and Achievement In A Graduate-level Research Methodology Course. Personality and Individual Differences, 43(6), 1396-1405.
  • Yıldırım, N. (2012). Yabancı Dil Eğitiminde Eğitsel Oyunlar Aracılığıyla Mobil Öğrenme. Yüksek Lisans Tezi. Elazığ: Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yıldızbaş, F. (2014). The Study of Preschool Teachers’ Perfectionism Levels in Relation with Demographic Variables. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 152, 116-120.
  • Yılmaz, F. Ö. , Erişen, M. A. & Banaz, M. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Mükemmeliyetçilik Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Journal of Healthcare Management and Leadership, (1), 27-39. DOI: 10.35345/johmal.534808 Albay, M., & Serbes, M. (2017). Importance of Career Planning and Development in Education. International Journal of Social Sciences & Educational Studies, 4(2), 149-154.
  • Altunışık, B. (2010). Öğretmenlerin Kariyer Hedeflerinin Eğitim Kurumlarındaki Kariyer Yönetimi Uygulamalarına Yansıması Üzerine Öğretmen Algıları. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aydın, Ç. (2014). Üniversite Öğrencilerinde Kariyer Kararsızlığının Özsaygı, Denetim Odağı ve Mükemmeliyetçilik Bakımından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara. PegemA Yayıncılık
  • Canova, S. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Mükemmeliyetçilik Boyutları ile Sosyal Anksiyete Durumları Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Lefkoşa: Yakın Doğu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Cırcır, B. (2006). Öğretmen Adaylarının Denetim Odakları ve Mükemmeliyetçilik Tutumlarının Bazı Özlük Niteliklerine Göre Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çelik S., P. & Eker C. (2022). İngilizce Öğretmenlerinin Mükemmeliyetçiliklerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi, International Journal Of Socıal, Humanıtıes And Admınıstratıve Scıences (Joshas), 8(59), 1768-1778., Doi: 10.29228/Josh
  • Çetin, M., Tatık, R. Ş., Çayak, S., & Doğan, B. (2015). Öğretmen Adaylarinin Kariyer Kavramina İlişkin Metaforik Algilari. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (4), 119-130
  • Demir, Y., & Koçyiğit, M. (2014). Etkili İngilizce Öğretmeninin Özellikleri: Öğretim Elemanı ve Öğrenci Algıları. Journal of International Social Research, 7(29). 250-264
  • Diktaş Y., D. (2019). Öz yeterlik ile Kariyer Gelişimi İlişkisi: Pendik ilçesi eğitimcileri örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dilekçi, Ü. & Sezgin Nartgün, Ş. (2020). Öğretmenlerin Öznel Kariyer Başarılarına İlişkin Algıları: Bir Karma Yöntem Çalışması. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 680-704.
  • Ege, C. (2021). Spor Örgütlerinde Mükemmeliyetçilik Algısı ile Kariyer Planlama Tutumları Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Gelişim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Eker, C. (2020). A New Taxonomy in Foreign Language Teaching: ECRIF, International Online Journal of Educational Sciences, 12(5), 1-9.
  • Erden, M. (2017). Eğitim Bilimlerine Giriş. Ankara. Arkadaş Yayınevi
  • Ereş, F. (2004). Milli Eğitim Bakanlığı’nda Kariyer Yönetimi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Eskiili, B. (2015). Erişkinlerin mükemmeliyetçilik düzeyleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Üniversitesi.
  • Flett, G. L., Hewitt, P. L., & Hallett, C. J. (1995). Perfectionism and Job Stress in Teachers. Canadian Journal of School Psychology, 11(1), 32–42.
  • Gök, K. (2019). Mükemmeliyetçilik Algısının Kariyer Planlama Sürecindeki Etkisinin Araştırılması: Coca Cola İçecek Fabrikası Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güleç, M. (2004). İlkögretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin Kariyer ve Kariyer Planlamasına İliskin Görüsleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güleç, M. (2004). İlkögretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin Kariyer ve Kariyer Planlamasına İliskin Görüsleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gündüz, Y. (2013). Öğretmenlerin Kariyer Geliştirmelerinde Müdürlerin Liderlik Rolünün İncelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 108-130.
  • Gürbüzkol, H. (2018). Lise Öğretmenlerinin Mükemmeliyetçilik Algıları İle Yaşam Dengesi Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. Van: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Hewitt, P. L. & Flett, G. L. (1991). Perfectionism in The Self And Social Contexts: Conceptualization, Assessment, And Association with Psychopathology. Journal of Personality and Social Psychology, 60(3), 456-470. https://doi.org/10.1037/0022-3514.60.3.456
  • İlkhan, İ. (1999). Yabancı Dil Öğretiminin Topluma Yansımaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (5), 301-305.
  • Kanık, M. (2019). Spor Bilimleri Alanında Öğrenim Gören Öğrencilerin Akademik Başarıları İle Mükemmeliyetçilik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kara, F. (2008). Matematik Öğretmenlerinin Lisansüstü Eğitim Deneyimleri ve Okul Yaşantılarına Yansımaları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Karakuş, S. (2016). Öğretmenlerin Bireysel Kariyer Yönetimi Gerçekleştirme Düzeyleri ile Okul Müdürlerinin Öğretmenleri Motive Etme Yaklaşımları Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. Kayseri: Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karayiğit, N. (2017). Olumlu-Olumsuz Mükemmeliyetçilik ve Dindarlık İlişkisi Üzerine Bir Araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5 (54). 450-468.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2006a). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri. 09.10.2021 tarihinde https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/13161921_YYretmenlik_MesleYi_Genel__YETERLYKLERi_onaylanan.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2006b). Milli Eğitim Bakanlığı Yabancı Dil Eğitimi ve Öğretimi Yönetmeliği. 09.10.2021 tarihinde https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=10352&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 adresinden erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2017). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. 09.10.2021 tarihinde https://oygm.meb.gov.tr/dosyalar/StPrg/Ogretmenlik_Meslegi_Genel_Yeterlikleri.pdf adresinden erişilmiştir.

Examination of the Relationship Between The Level of Perfectionism of Foreign Language Teachers and Their Career Perceptions

Year 2023, , 76 - 100, 31.12.2023
https://doi.org/10.58638/kebd.1264787

Abstract

In this study, the relationship between the level of perfectionism of foreign language teachers and their career perceptions was examined. Along with this general purpose, the perfectionism levels and career perceptions of foreign language teachers were compared in terms of gender, education level, teaching level, type of school graduated and professional seniority. In this regard, this research is descriptive relational survey research. The research was carried out with 243 Foreign Language teachers working in the central districts of Zonguldak, located in the Western Black Sea Section. The research was carried out on the study group and sampling was not used. In the research, Personal Information Form, Multidimensional Perfectionism Scale and Individual Career Management Realization Level Scale were used as data collection tools. Frequency (f), percentage (%), mean (x̄) and standard deviation (SD) were used to determine the perfectionism levels and career perceptions of foreign language teachers. For the causal comparison design, score distributions were examined in order to determine which statistics would be used to compare the means between groups. When the Kolmogorow-Smirnov test skewness and kurtosis coefficients were examined, it was seen that the score distribution did not exhibit normal distribution. Since the data did not show normal distribution, the non-parametric Mann-Whitney U and Kruskall Wallis tests were used. In addition, the Spearman Rank correlation coefficient was examined to determine the relationship between the perfectionism levels of foreign language teachers and their career perceptions. In the research, it was concluded that foreign language teachers have a high level of perfectionism, there is a significant difference in favor of female teachers according to the gender variable, but there is no significant difference according to the education level, teaching level, type of school graduated and professional seniority. It was concluded that foreign language teachers’ career perceptions are high, there is no significant difference according to the gender, the education level, teaching level and type of school graduated but there is a significant difference according to the professional seniority. It was concluded that there is a positive relationship between foreign language teachers’ perfectionism levels and career perceptions.

References

  • Albay, M., & Serbes, M. (2017). Importance of Career Planning and Development in Education. International Journal of Social Sciences & Educational Studies, 4(2), 149-154.
  • Altunışık, B. (2010). Öğretmenlerin Kariyer Hedeflerinin Eğitim Kurumlarındaki Kariyer Yönetimi Uygulamalarına Yansıması Üzerine Öğretmen Algıları. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aydın, Ç. (2014). Üniversite Öğrencilerinde Kariyer Kararsızlığının Özsaygı, Denetim Odağı ve Mükemmeliyetçilik Bakımından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara. PegemA Yayıncılık
  • Canova, S. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Mükemmeliyetçilik Boyutları ile Sosyal Anksiyete Durumları Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Lefkoşa: Yakın Doğu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Cırcır, B. (2006). Öğretmen Adaylarının Denetim Odakları ve Mükemmeliyetçilik Tutumlarının Bazı Özlük Niteliklerine Göre Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çelik S., P. & Eker C. (2022). İngilizce Öğretmenlerinin Mükemmeliyetçiliklerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi, International Journal Of Socıal, Humanıtıes And Admınıstratıve Scıences (Joshas), 8(59), 1768-1778., Doi: 10.29228/Josh
  • Çetin, M., Tatık, R. Ş., Çayak, S., & Doğan, B. (2015). Öğretmen Adaylarinin Kariyer Kavramina İlişkin Metaforik Algilari. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (4), 119-130
  • Demir, Y., & Koçyiğit, M. (2014). Etkili İngilizce Öğretmeninin Özellikleri: Öğretim Elemanı ve Öğrenci Algıları. Journal of International Social Research, 7(29). 250-264
  • Diktaş Y., D. (2019). Öz yeterlik ile Kariyer Gelişimi İlişkisi: Pendik ilçesi eğitimcileri örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dilekçi, Ü. & Sezgin Nartgün, Ş. (2020). Öğretmenlerin Öznel Kariyer Başarılarına İlişkin Algıları: Bir Karma Yöntem Çalışması. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 680-704.
  • Ege, C. (2021). Spor Örgütlerinde Mükemmeliyetçilik Algısı ile Kariyer Planlama Tutumları Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Gelişim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Eker, C. (2020). A New Taxonomy in Foreign Language Teaching: ECRIF, International Online Journal of Educational Sciences, 12(5), 1-9.
  • Erden, M. (2017). Eğitim Bilimlerine Giriş. Ankara. Arkadaş Yayınevi
  • Ereş, F. (2004). Milli Eğitim Bakanlığı’nda Kariyer Yönetimi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Eskiili, B. (2015). Erişkinlerin mükemmeliyetçilik düzeyleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Üniversitesi.
  • Flett, G. L., Hewitt, P. L., & Hallett, C. J. (1995). Perfectionism and Job Stress in Teachers. Canadian Journal of School Psychology, 11(1), 32–42.
  • Gök, K. (2019). Mükemmeliyetçilik Algısının Kariyer Planlama Sürecindeki Etkisinin Araştırılması: Coca Cola İçecek Fabrikası Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güleç, M. (2004). İlkögretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin Kariyer ve Kariyer Planlamasına İliskin Görüsleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güleç, M. (2004). İlkögretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin Kariyer ve Kariyer Planlamasına İliskin Görüsleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gündüz, Y. (2013). Öğretmenlerin Kariyer Geliştirmelerinde Müdürlerin Liderlik Rolünün İncelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 108-130.
  • Gürbüzkol, H. (2018). Lise Öğretmenlerinin Mükemmeliyetçilik Algıları İle Yaşam Dengesi Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. Van: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Hewitt, P. L. & Flett, G. L. (1991). Perfectionism in The Self And Social Contexts: Conceptualization, Assessment, And Association with Psychopathology. Journal of Personality and Social Psychology, 60(3), 456-470. https://doi.org/10.1037/0022-3514.60.3.456
  • İlkhan, İ. (1999). Yabancı Dil Öğretiminin Topluma Yansımaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (5), 301-305.
  • Kanık, M. (2019). Spor Bilimleri Alanında Öğrenim Gören Öğrencilerin Akademik Başarıları İle
  • Mükemmeliyetçilik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kara, F. (2008). Matematik Öğretmenlerinin Lisansüstü Eğitim Deneyimleri ve Okul Yaşantılarına Yansımaları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Karakuş, S. (2016). Öğretmenlerin Bireysel Kariyer Yönetimi Gerçekleştirme Düzeyleri ile Okul Müdürlerinin Öğretmenleri Motive Etme Yaklaşımları Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. Kayseri: Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karayiğit, N. (2017). Olumlu-Olumsuz Mükemmeliyetçilik ve Dindarlık İlişkisi Üzerine Bir Araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5 (54). 450-468.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2006a). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri. 09.10.2021 tarihinde https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/13161921_YYretmenlik_MesleYi_Genel__YETERLYKLERi_onaylanan.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2006b). Milli Eğitim Bakanlığı Yabancı Dil Eğitimi ve Öğretimi Yönetmeliği. 09.10.2021 tarihinde https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=10352&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 adresinden erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2017). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. 09.10.2021 tarihinde https://oygm.meb.gov.tr/dosyalar/StPrg/Ogretmenlik_Meslegi_Genel_Yeterlikleri.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Nomer, B. B. (2002). Öğretmenlerin Kariyer Gelişimini Etkileyen Faktörler. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Oktay, A. (1991). Öğretmenlik Mesleği ve Öğretmenin Nitelikleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(3), 187-193.
  • Oral, M. (1999). Üniversite Öğrencilerinde Mükemmeliyetçi Kişilik Özelliği Ve Yaşam Olaylarının Depresyon Belirtileriyle İlişkisi Depresyona Yatkınlık-Stres Modelinin İncelenmesi. Yüksek Lisanas Tezi. Ankara; Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Öge, E. (2020). Mesleki beklentilerin kariyer kararı verme öz-yetkinliği ile ilişkisi. Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 25-39.
  • Özdemir, E. (2012). Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Konuşma Kaygılarının Kaynakları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özyurt, U., Y.A. (2019). Öğretmenlerin Mükemmeliyetçilik ve Öz-duyarlık Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep: Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Sağ, V. (2004). Öğretmenlerin kariyer geliştirme hakkındaki görüşleri ve öğretmenlik mesleğinin kariyer basamakları halinde değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Kırıkkale: Kırıkkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Shirazizadeh, M., & Karimpour, M. (2019). An Investigation of The Relationships Among EFL Teachers’ Perfectionism, Reflection and Burnout. Cogent Education, 6(1), 9–13. 08.11.2021 tarihinde https://doi.org/10.1080/2331186X.2019.1667708 adresinden erişilmiştir.
  • Stoeber, J., Otto, K. (2006). Positive Conceptions of Perfectionism: Approaches, Evidence, Challenges. Personality and Social Psychology Review, 10(4), 295–319. doi.org/10.1207/s15327957pspr1004_2
  • Tortop, H. S. & Eker, C. (2013). Öğretmen Adaylarının Mükemmeliyetçilikleri ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31, 144–157.
  • Üstün, A., Akdağ, M. (2016). Okul Yöneticilerinin Mükemmeliyetçilik Algısı ile Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 4(8), 126-138.
  • Witcher, L. A., Alexander, E. S., Onwuegbuzie, A. J., Collins, K. M., & Witcher, A. E. (2007). The Relationship Between Psychology Students’ Levels of Perfectionism and Achievement In A Graduate-level Research Methodology Course. Personality and Individual Differences, 43(6), 1396-1405.
  • Yıldırım, N. (2012). Yabancı Dil Eğitiminde Eğitsel Oyunlar Aracılığıyla Mobil Öğrenme. Yüksek Lisans Tezi. Elazığ: Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yıldızbaş, F. (2014). The Study of Preschool Teachers’ Perfectionism Levels in Relation with Demographic Variables. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 152, 116-120.
  • Yılmaz, F. Ö. , Erişen, M. A. & Banaz, M. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Mükemmeliyetçilik Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Journal of Healthcare Management and Leadership, (1), 27-39. DOI: 10.35345/johmal.534808 Albay, M., & Serbes, M. (2017). Importance of Career Planning and Development in Education. International Journal of Social Sciences & Educational Studies, 4(2), 149-154.
  • Altunışık, B. (2010). Öğretmenlerin Kariyer Hedeflerinin Eğitim Kurumlarındaki Kariyer Yönetimi Uygulamalarına Yansıması Üzerine Öğretmen Algıları. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aydın, Ç. (2014). Üniversite Öğrencilerinde Kariyer Kararsızlığının Özsaygı, Denetim Odağı ve Mükemmeliyetçilik Bakımından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara. PegemA Yayıncılık
  • Canova, S. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Mükemmeliyetçilik Boyutları ile Sosyal Anksiyete Durumları Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Lefkoşa: Yakın Doğu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Cırcır, B. (2006). Öğretmen Adaylarının Denetim Odakları ve Mükemmeliyetçilik Tutumlarının Bazı Özlük Niteliklerine Göre Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çelik S., P. & Eker C. (2022). İngilizce Öğretmenlerinin Mükemmeliyetçiliklerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi, International Journal Of Socıal, Humanıtıes And Admınıstratıve Scıences (Joshas), 8(59), 1768-1778., Doi: 10.29228/Josh
  • Çetin, M., Tatık, R. Ş., Çayak, S., & Doğan, B. (2015). Öğretmen Adaylarinin Kariyer Kavramina İlişkin Metaforik Algilari. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (4), 119-130
  • Demir, Y., & Koçyiğit, M. (2014). Etkili İngilizce Öğretmeninin Özellikleri: Öğretim Elemanı ve Öğrenci Algıları. Journal of International Social Research, 7(29). 250-264
  • Diktaş Y., D. (2019). Öz yeterlik ile Kariyer Gelişimi İlişkisi: Pendik ilçesi eğitimcileri örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dilekçi, Ü. & Sezgin Nartgün, Ş. (2020). Öğretmenlerin Öznel Kariyer Başarılarına İlişkin Algıları: Bir Karma Yöntem Çalışması. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 680-704.
  • Ege, C. (2021). Spor Örgütlerinde Mükemmeliyetçilik Algısı ile Kariyer Planlama Tutumları Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Gelişim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Eker, C. (2020). A New Taxonomy in Foreign Language Teaching: ECRIF, International Online Journal of Educational Sciences, 12(5), 1-9.
  • Erden, M. (2017). Eğitim Bilimlerine Giriş. Ankara. Arkadaş Yayınevi
  • Ereş, F. (2004). Milli Eğitim Bakanlığı’nda Kariyer Yönetimi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Eskiili, B. (2015). Erişkinlerin mükemmeliyetçilik düzeyleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Üniversitesi.
  • Flett, G. L., Hewitt, P. L., & Hallett, C. J. (1995). Perfectionism and Job Stress in Teachers. Canadian Journal of School Psychology, 11(1), 32–42.
  • Gök, K. (2019). Mükemmeliyetçilik Algısının Kariyer Planlama Sürecindeki Etkisinin Araştırılması: Coca Cola İçecek Fabrikası Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güleç, M. (2004). İlkögretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin Kariyer ve Kariyer Planlamasına İliskin Görüsleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güleç, M. (2004). İlkögretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin Kariyer ve Kariyer Planlamasına İliskin Görüsleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gündüz, Y. (2013). Öğretmenlerin Kariyer Geliştirmelerinde Müdürlerin Liderlik Rolünün İncelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 108-130.
  • Gürbüzkol, H. (2018). Lise Öğretmenlerinin Mükemmeliyetçilik Algıları İle Yaşam Dengesi Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. Van: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Hewitt, P. L. & Flett, G. L. (1991). Perfectionism in The Self And Social Contexts: Conceptualization, Assessment, And Association with Psychopathology. Journal of Personality and Social Psychology, 60(3), 456-470. https://doi.org/10.1037/0022-3514.60.3.456
  • İlkhan, İ. (1999). Yabancı Dil Öğretiminin Topluma Yansımaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (5), 301-305.
  • Kanık, M. (2019). Spor Bilimleri Alanında Öğrenim Gören Öğrencilerin Akademik Başarıları İle Mükemmeliyetçilik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kara, F. (2008). Matematik Öğretmenlerinin Lisansüstü Eğitim Deneyimleri ve Okul Yaşantılarına Yansımaları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Karakuş, S. (2016). Öğretmenlerin Bireysel Kariyer Yönetimi Gerçekleştirme Düzeyleri ile Okul Müdürlerinin Öğretmenleri Motive Etme Yaklaşımları Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. Kayseri: Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karayiğit, N. (2017). Olumlu-Olumsuz Mükemmeliyetçilik ve Dindarlık İlişkisi Üzerine Bir Araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5 (54). 450-468.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2006a). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri. 09.10.2021 tarihinde https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/13161921_YYretmenlik_MesleYi_Genel__YETERLYKLERi_onaylanan.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2006b). Milli Eğitim Bakanlığı Yabancı Dil Eğitimi ve Öğretimi Yönetmeliği. 09.10.2021 tarihinde https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=10352&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 adresinden erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2017). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. 09.10.2021 tarihinde https://oygm.meb.gov.tr/dosyalar/StPrg/Ogretmenlik_Meslegi_Genel_Yeterlikleri.pdf adresinden erişilmiştir.
There are 77 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Article
Authors

Elif Şenel Öksüz 0000-0001-7534-7656

Cevat Eker 0000-0003-4215-1854

Publication Date December 31, 2023
Submission Date March 13, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Şenel Öksüz, E., & Eker, C. (2023). Yabancı Dil Öğretmenlerinin Mükemmeliyetçilik Düzeyleri ile Kariyer Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(2), 76-100. https://doi.org/10.58638/kebd.1264787