Bu çalışmada, İlköğretim sosyal bilgiler dersinde öz düzenleme stratejilerinin öğretimi sürecinde, öğrencilerin ders günlükleri yazmalarının öz düzenleme stratejileri üzerindeki etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada deneysel yöntemin ön test, son test kontrol gruplu deseni kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, öz düzenleyici öğrenme stratejileri ölçeği Üredi, 2005 kullanılmıştır. Bu veri toplama aracı çalışmanın başında ve sonunda uygulanmıştır. Çalışmanın örneklemini, farklı bölgelerden seçilen iki ilköğretim okulunda 2010–2011 eğitim öğretim yılında 7. sınıfta öğrenim gören 113 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin 56’sı A İlköğretim Okulu, 57 si ise B İlköğretim Okulu öğrencisidir. Çalışmada deney grubu öğrencilerine 2010–2011 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde “Ekonomi ve Sosyal Hayat” ile “ Yaşayan Demokrasi” üniteleri öğretimi hem deney grubunda hem de kontrol grubunda 11 hafta sürmüştür. Bu süreçte deney grubu öğrencilerine ders günlükleri kullanılarak öz düzenleme stratejilerinin öğretimi yapılmıştır. Ders günlükleri öğrencilerde öz düzenleme beceri ve stratejilerini geliştirmede bir araç olarak kullanılmıştır. Yazılan ders günlükleri her hafta araştırmacı tarafından kontrol edilerek gerekli geribildirimler verilmiştir. Araştırma sonunda, ders günlükleri kullanılarak yapılan öğretimin, öğrencilerin öz düzenleme stratejilerini kazanmalarında, deney grubu lehine anlamlı farklılıklar sağladığı bulunmuştur. Farklı bölgelerden seçilen iki ilköğretim okulunun deney grupları karşılaştırıldığında, ders günlüklerinin kullanımının her iki bölgedeki öğrencilerin öz düzenleme stratejilerini kazanmalarında etkili olduğu bulunmuştur.
The purpose of this study, primary school teaching in social studies lessons in the process of self-regulation strategies, is to determine the impact on the use of students' self-regulation strategies for teaching diaries Experimental method of research, pre-test and post-test groups of the design were used. As a data collection tool, a self-regulatory learning strategies scale Üredi, 2005 , The data collection instrument were applied. The subjects of the study were 113 7th grade students who were selected from different regions in 2010–2011 academic year studying at two elementary schools. 56 of the students were from A primary school and 57 students were from B primary school. Experimental group students in the study, the second term of 2010–2011 education year 'Economic and Social Life' and 'Living Democracy' teaching units as well as the experimental group and control group took 11 weeks. In this process experimental group students were taught self-regulation strategies by using lessons diaries. Lessons diaries were used as a tool to develop the students’ self-regulation skills and strategies. The diaries, which were written, were checked every week by the researcher and the necessary feedback was given. The following conclusions are reached as a result of the research; Use of the diaries was found very useful for letting the students acquire self-regulation strategies, Significant differences were found in favor of the experimental group. Compared the experimental groups which were selected from two different elementary schools, the positive differences which are mentioned above weren’t found for both of them. When points of attitude are compared, the difference is found in favor of the well cared school.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 2 Issue: 1 |